Gå til innhold

Hjelp, han åpner selen i bilstolen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 2 år og 3 måneder og har de siste dagene begynt å åpne selene selv. Vi har Britax multi-tec.

Noen som har noen tips? Sete vokser med barnet og ved 15 kg kan selene tas ut og man kan bruke selene i bilen. Han veier 15,2 kg, men syns det er tidlig å bytte sele. Takker for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykker han inn knappen til selene?

Skrevet

Ja, det klarer han med en hånd..... I går stoppa jeg og knytta lua rundt slik at han ikke kom til.

Skrevet

Jeg ville dekket til spenna sånn at han ikke fikk trykket inn knappen. Vi har problem med at eldstemann får armene ut av selen så han kun sitter med selen over beina og foran magen. men vi har kjøpt en liten plastdings til å holde selene samlet foran brystet hans og da får ikke armene ut, men det hjelper jo ikke noe hvis han knepper opp selen

Skrevet

Vi har besafe i den andre bilen, så vurderer å bytte sete. Han klarer ikke løsne den. Bruker den ene bilen mest.

Skrevet

Jeg tror jeg ville forklart hva konsekvensen kan være. Det hjalp her ihvertfall. Synes de har rett til å vite hvorfor de sitter i de stolene som er anderledes enn de voksnes. Selvfølgelig må det tilpasses alder og gjøres på en ok måte og ikke som skremselspropaganda (de skal jo ikke bli redde for å kjøre bil, men skjønne hvorfor sete og sele må brukes)

Vet det er noen episoder av Dora der det er fokus på selebruk :) "så vi er trygge" sier de med et smil

Skrevet

Vi har prøvd med SÅ MYE forklaring, men han er bare 2 År og 3 mÅneder og forstÅr jo ikke det. Han sier farlig, mamma pappa trykke, men trykker selv alikevel..... NÅ er setene i bilen byttet, og da blir ikke det et problem sÅ ofte. Funker best Å dekke til spenna med et skaut:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Eg har også problemer med dette. Min 2-åring og 3-åring gjer dette stadig! Kjeftesmella går, men fånyttes! Et skjerf knytta rundt var lurt!! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...