Håpefull38 Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Det ble veldig triste nyheter på ultralyden i går! Hjertet til lillegutten min var sluttet å slå En beskjed jeg ikke hadde regnet med så sent. Antagelig døde han ikke så lenge etter ordinær UL. Han var mindre nå enn han var da og det var så fælt å se den lille tynne kroppen som ikke rørte på seg og ikke hadde hjerte som slo. Alt så tilsynelatende bra ut med søsteren. Hun var faktisk litt over gjennomsnittet i str, og hjertet og blodgjennomstrømmingen var helt flott. Jordmoren fikk gyn til å komme for å se, men han kunne bare konstatere det hun hadde sagt. Hadde heldigvis med ei venninne på UL. Vi fikk være på ei av fødestuene for å fordøye dette. Fikk flott oppfølging av 3 jordmødre, gyn og en student. Ble totalt 4.5 timer på sykehuset. Måtte vente på at alt det praktiske var avklart. Gyn ringte rett til Nasjonalt senter for fostermedisin i Trondheim. Har time der onsdag morgen. Måtte ta med alt av papirer og ultralydbilder. Hadde nettopp fått papirene i handa og var akkurat kommet ut til bilen da fastllegen min ringte. Han hadde allerede lest rapporten til gyn. Han hadde vakt, så han ville at jeg skulle komme ned for en prat på kvelden. Det var veldig godt å prate med han. Fikk beskjed om å holde meg i ro og ligge mest mulig. Kun gå korte avstander som til postkassen og til bilen. Og hadde jeg den minste tvil om at det kunne være noe, så måtte jeg ringe han. Han skulle komme på flekken! Veldig flott at man har noen som stiller opp. Er nå veldig spent på hvor lenge jeg blir i Trondheim og hva de gjør. Forferdelig dag i går, og var helt på felgen i gårkveld. Går litt bedre i dag, men veldig tungt å skrive dette.
G+F=J+2 rosa:) Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Huff så utrolig trist... Kondolerer så mye:( godt å høre at du blir tatt vare på! God klem
arcticlight Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Så trist! Kan virkelig ikke sette seg inn i hvordan du har det nå, må være det verste man kan oppleve! Kondolerer så mye..Sender deg en klem..
Snupperella81 Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Nei, nei, nei:-(. Dette er jo skrekken:-(. Kondolerer. Huff... Vet ikke hva jeg skal si... Du har jo gått gjennom nok nå. Bra jenta di er stor og sterk.
Collette Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Så utrolig leit. Skjønner at det må være helt forferdelig. Hadde du ingen mistanke på forhånd i form av mindre liv eller noe? Ta vare på deg selv og jenta i magen. Klem
tonesnupp Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 det var kjempe trist. kondolerer. lykke til videre med jenta. klem
Håpefull38 Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2012 Så utrolig leit. Skjønner at det må være helt forferdelig. Hadde du ingen mistanke på forhånd i form av mindre liv eller noe? Ta vare på deg selv og jenta i magen. Klem Takk for tankene alle sammen! Hadde egentlig noen tanker om at det var noe galt med lillegutt noen dager etter ordinær UL. Har noen sterke intuisjoner av og til som stemmer. Han ligger høyt oppe i magen, mens jenta ligger helt nede i bekkenet. Hadde kjent en del liv derfra, men lite oppe i magen. Men så fant jeg ut at jeg ikke kunne tillate meg å tenke slik. Var nok bare litt "hysterisk". I tillegg lå han litt dypt, så jeg regnet med at det var det som gjorde at jeg ikke kjente så mye. Var hos jordmor 2 uker etter UL, og hun hadde litt problemer med å finne hjertelyd på gutten. Men hun sa at hvis de lå tett så skulle det veldig lite til for at det var hjertelyden på samme barnet hun hørte. Men hun trodde det var 2 forskjellige. Hjertelyden fant hun litt lengre ned enn det jordmor på UL hadde sagt at han lå, men regnet med at han hadde flyttet litt på seg. Etter dette så syntes jeg at det kom mere bevegelser litt lengre opp i magen, rundt navlen og litt over, så da trodde jeg med at det var han. For det var sjelden bevegelser både nede i magen og lengre opp samtidig. Det har vært så mye bevegelser i det siste at jeg fant ut at det Må da være fra begge 2. Men det har kanskje vært søsteren som har snudd på seg og som jeg kjente over hele magen. Nå ligger hun ihvertfall opp ned med hodet langt ned i bekkenet og ryggen ut til høyre side. Hun har vært flink til å gi livstegn fra seg! Går det litt lang tid mellom hver gang, så blir jeg nervøs. I går kveld fikk jeg en stor kul på høyre side av navlen. Kjente at det strammet, så jeg kikket ned. Regner med det var en liten rumpe som stod ut. Hun vil vel bare si fra at hun er der.
HH72 Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Huff a meg, dette var kjempetrist å høre. Prøv å ikke tenk på hva du evt kunne gjort annerledes, det er umulig å kjenne sikkert forskjell på hvem som beveger seg. Håper det går bra med jenta di, du er etter min mening i veldig gode hender på Nasjonalt senter(har selv erfaring derfra med både det ene og det andre). Lykke til og ta vare på seg selv!
blåmeis:) Skrevet 18. februar 2012 #9 Skrevet 18. februar 2012 Utrolig trist å høre. Godt at jenta deres gir såpass mye livstegn fra seg. Håper virkelig at det går bra med dere oppe i det hele, og at dere får tid til å bearbeide sorgen over gutten deres samtidig som det ikke overskygger helt gleden over jenta som er igjen. Tenker på deg!
Mariatrond Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Uff trist å høre-- jeg vet veldig godt hvordan du har det. mistet selv ene jenta mi for 5,5uker siden..i uke 22+6.
Lotta27 Skrevet 20. februar 2012 #11 Skrevet 20. februar 2012 Hjerteskjærende å lese kjære deg Sender gode tanker og ønsker dere lykke til videre. Godt jenta deres er så flink til å vise at hun er der
Mariatrond Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Bra du er hevist til NSFN Da er du i trygge hender. Går dit selv hver 2.uke Elsker alle legene der, de er topp!! Maase lykke til i mårra:)
Lady lovely locks Skrevet 24. februar 2012 #14 Skrevet 24. februar 2012 <3 Kondolere. Lykke til med jenta!
MartheMine Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 kondolerer så masse . forferdelig trist å lese,får nesten tårer i øyene. desverre slipper man ikke unna slike triste historier, dte skjer inni blandt..håper du finner trøsten i at du helt sikkert får en nydelig datter , og tenk at det er en mening med alt! masse masse lykke til videre !
tonesnupp Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 kondoler så mye. Håper det går bra med vesle jenta di. klem
Håpefull38 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 3. mars 2012 Tusen takk for all omtanke Det ble et veldig kort opphold på NSFM, hele 25 min!! Hun mente det var vanskelig å finne ut hva som var årsaken til at Ludvik døde siden han hadde ligget en stund. Så hun ville konsentrere seg om Leonora. Hun sjekket blodgjennomstrømmingen i hjernen, hjertet og navlestrengen- alt var helt flott. Nyrene var også som de skulle. Siden de er toeggede tvillinger har ikke hans død noe å si for henne. Og siden jeg har et friskt svangerskap også, så skulle det ikke ha noe å si for meg heller. Det hadde vært farlig for meg dersom det kun hadde vært han der. Hun kikket raskt på Ludvik også, men jeg ville ikke se, og hun sa ikke noe heller. Hun regner med at jeg nok går til terminen med Leonora. Dro til min mor i Nord- Trøndelag og var der noen dager. Godt å bli vartet opp litt! Magen ble litt mindre helt oppe der han lå. Var hos jordmor på torsdag, og da hadde symfysemålet blitt 3 cm mere på 14 dager, og vekta hadde gått opp. Så Leonora vokser nå (Noe er sikkert maten og kakene til mamma )
HH72 Skrevet 3. mars 2012 #18 Skrevet 3. mars 2012 Så godt å høre at jenta har så god prognose! Lykke til videre med svangerskapet!
Lena-Marie Skrevet 7. mars 2012 #20 Skrevet 7. mars 2012 Huff, så lei lesing Kondolerer med lille Ludvik! Samtidig veldig godt å høre at Leonora har det bra inni magen Masse lykke til videre, du kommer nok til å få ei sterk lita jente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå