ToneC Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Gutten min beit meg skikkelig hardt i puppen i går, det var veldig vondt. Nå klarer jeg nesten ikke amme på det brystet. Skrek til, så han ble litt redd. I dag skjedde nesten det samme på motsatt bryst, skvatt da også og han begynte å gråte. Hva skal jeg gjøre:-(( har jo lyst å fortsette å amme. En annen ting; fikk en slags hvit blemme der han har bitt meg. Vet noen hva jeg kan gjøre med det? Er det tegn på infeksjon? (tror ikke han bet gjennom huden). Han err 8 mnd.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Hei! Jeg har også hatt problemer m biting. Begge gutta mine fikk tenner da de var 3mnd, så jeg har opplevd en del biting. Spesielt yngstemann var fæl til d, han beit meg faktisk til blods, og jeg også fikk hvit blemme, m d gir seg. Ta ev å pump dette brystet noen dager slik at d får gro, eller legg han i tvillingstilling slik at han ikke biter i samme stilling på puppen igjen og gjør mer skade. Så til noen råd mot bitinga.. Prøv å tenk over når han biter; er d når han spiser godt eller på slutten når han blir mer utålmodig og kjeder seg? Hvis d er sistenevnte ville jeg avsluttet måltidene når han virker mett og bare vil ha kosepupp. I tillegg er d lurt å ikke hyle til, da får han oppmerksomhet, og mange barn synes d er morsomt, skjønner jo ikke at d er vondt. "når jeg gjør sånn får jeg en reaksjon, morsomt!" Istedenfor å hyle kan du prøve å rykke til deg babyen når han biter. Såpass kraft at d er litt ubehagelig v at han skvetter, m ikke sånn at s er vondt for han selvfølgelig. Da vil han etterhvert lære at d følger ubehag med å bite. Dette rådet fikk jeg på helsestasjonen. Lykke til!
Balder911 Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 http://ammavidare.blogspot.com/2011/09/vad-gor-man-nar-barnet-biter.html Her er det noen fine tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå