Gå til innhold

NÅ er jeg, mildt sagt, irritert på barnehagen !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville sendt et brev til kommunen med kopi til SU og styrer, hvor du fortalte hvor leit det var at en av de ansatte har merket skoene med feil navn. Jeg skjønner at bhg ikke kan erstatte det simple foreldre stjeler (ha, det skjer) men når deres egne ansatte ødelegger barnas ting, bør bhg jammen erstatte det!

Kjenner at jeg orker ikke å ta den kampen over et par sko. Ja, jeg er jævlig skuffa, men jeg tror ikke jeg kommer noen vei.

Har gitt ETTERTRYKKELIG beskjed om at jeg vil ikke se at de merker ting på utsiden og at det ikke må forekomme igjen. Og så får hun bare gå med "Håvard-skoene" resten av vinteren.

HI

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at det er kjedelig for deg! Men som ansatt i barnehage må jeg si at det er utrolig mye tid som går med på å lete etter klær/sko og finne ut hvem som eier forskjellige klær på grunn av dårlig merking, eller ikke merking i det hele tatt. Mange foreldre som blåser ut frustrasjon her, men jammen kan vi som jobber i barnehage bli frustrerte over det noen foreldre også hisser seg opp for! Forstår at dette ikke var ditt problem siden du merker godt, men likevel så er jo skoene fortsatt brukbare selv om det står et annet navn i de! Det er kun en materiell ting, som igrunnen ikke er ødelagt på grunn av litt tusjemerker!

Skoene er ikke ødelagt, men når det står Håvard på utsiden med sort tusj så ser de ikke spesielt pene ut og det er surt at slikt skjer dagen etter de ble kjøpt.

HI

Skrevet

Så vidt jeg vet så er bhg erstatningspliktige når de selv "ødelegger" barnas klær/utstyr. Når barnet selv ødelegger ved knall og fall er de selvsagt ikke erstatningspliktige.

Ja man er alltid ansvarlig for det man tar med i barnehagen og det er også derfor man merker tingene med barnets navn slik at det skal være lett for de ansatte å se hvem de enkelte plaggene tilhører.

Du merket ditt barns sko på en tilfredstillende måte. En ansatt merket så skoene igjen med en annens navn og da tydeligvis uten å sjekke opp om de faktisk tilhørte dette barnet. Det er også tydelig at dette mennesket heller ikke har tatt seg bryet med å sjekke innsiden av skoene som er det stedet de aller fleste vil merke skoene.

Når noen tusjer på utsiden av plagg eller sko så er det faktisk ødelagt. Det mister ikke funksjonen sin men det blir ødelagt på andre måter.

Hadde noen tusjet navnet sitt på husveggen deres hadde personen teoretisk sett kunne blitt anmeldt for hærverk. For å sette det på spissen ;)

Skrevet

Tar av meg hatten jeg ikke har, for at du er så bemerkelsesverdig rolig!

Skrevet

Så vidt jeg vet så er bhg erstatningspliktige når de selv "ødelegger" barnas klær/utstyr. Når barnet selv ødelegger ved knall og fall er de selvsagt ikke erstatningspliktige.

Ja man er alltid ansvarlig for det man tar med i barnehagen og det er også derfor man merker tingene med barnets navn slik at det skal være lett for de ansatte å se hvem de enkelte plaggene tilhører.

Du merket ditt barns sko på en tilfredstillende måte. En ansatt merket så skoene igjen med en annens navn og da tydeligvis uten å sjekke opp om de faktisk tilhørte dette barnet. Det er også tydelig at dette mennesket heller ikke har tatt seg bryet med å sjekke innsiden av skoene som er det stedet de aller fleste vil merke skoene.

Når noen tusjer på utsiden av plagg eller sko så er det faktisk ødelagt. Det mister ikke funksjonen sin men det blir ødelagt på andre måter.

Hadde noen tusjet navnet sitt på husveggen deres hadde personen teoretisk sett kunne blitt anmeldt for hærverk. For å sette det på spissen wink.png

Var litt sånn jeg også tenkte, men jeg legger saken død nå. Gjort er gjort og man må bare velge sine kamper.

Skulle bare oppdatere dere som var, og er, så snille og svarer på tråden.

Ha en fin kveld!

HI

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at det er kjedelig for deg! Men som ansatt i barnehage må jeg si at det er utrolig mye tid som går med på å lete etter klær/sko og finne ut hvem som eier forskjellige klær på grunn av dårlig merking, eller ikke merking i det hele tatt. Mange foreldre som blåser ut frustrasjon her, men jammen kan vi som jobber i barnehage bli frustrerte over det noen foreldre også hisser seg opp for! Forstår at dette ikke var ditt problem siden du merker godt, men likevel så er jo skoene fortsatt brukbare selv om det står et annet navn i de! Det er kun en materiell ting, som igrunnen ikke er ødelagt på grunn av litt tusjemerker!

Poenget er vel mest at skoene er helt nye og kostet masse penger. Nei de er ikke ødelagt i den forstand at de ikke kan brukes, men slik at det overhodet ikke ser pent ut.

Ville du gått med dine nye hvite støvletter om jeg kom å farga med knæsjoransje sprittusj på de?

Nå driter ungene i hvordan klær ser ut så lenge de har rett farge (den aldern kommer..), men likevel. Det er surt for HI!

Skrevet

Den ansatte som gjorde dette må jo være skikkelig flau???? Har hun i det minste bedt om unnskyldning, eller ba styreren om unnskyldning på vegne av den ansatte?

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt meg her! Hadde undersøkt hvilke rettigheter jeg har. Kan da bhg personal tagge på klær fritt som de vil fordi de ikke blir stilt til ansvar? Satt på spissen altså!

Det er jo å ødelegge andres ting. De har ingen rett til å la frustrasjonen over de som ikke merker gå utover de som merker alt de sender med i bhg hvis det er det som har skjedd heller.

Kjenner jeg er sint på dine vegne! Hva tenker personen på før h*n kommer til konklusjonen at det var en god løsning?

Skrevet (endret)

Jeg kjemper av prinsipp for selv de minste sakene hvis jeg føler ting er galt. Og barnehagens håndtering her er veldig gal.

Når de pga slurv ødelegger ting på denne måten, bør de erstatte uten å mukke. Dette var ingen ulykke.

Men gidder du ikke ta kampen kan du kjøpe farge på boks, maskere detaljer som ikke skal farges og spraye resten. Kan umulig bli verre enn Håvard-taggingen.

Og som en prikk over i'en kan du jo ta med din egen tusj og merke jakke til den ansatte med Kåre-Jonny.....he he smile.png

Endret av Frokostquiz
Skrevet

Enn om de merker som en skrev lengre opp Reima dressen med stort navn på utsiden. Da har de faktisk ødelagt muligheten til å selge klærne videre etterpå.

Jeg hadde faktisk gått videre og krevd erstatning fra den ansatte.

Skrevet

Kjenner jeg blir så eitrende forbannet på dine vegne! Hadde IKKE gitt meg på dette her; signerer alt Frokostquiz skriver, inkludert den geniale ideen på slutten :lol:

Skrevet

Er det ikke en foreldrerepresentant eller no' i bhg, da? Be den om å snakke med ledelsen om at foreldrene ikke ønsker at de ansatte går amokk med tusj i garderoben.

Lag så en liten plakat som de ansatte kan ha på lunsjrommet:

Ikke rett sko på riktig tær?

Husk nå likevel på det her:

Ikke 'tægge' andres klær.

Andre kan det ta seg nær!

Skrevet

Arbeidsgiver er ansvarlig for skade som arbeidstaker ufører i arbeidstiden:

§ 2-1. (arbeidsgivers ansvar for arbeidstaker.)

1. Arbeidsgiver svarer for skade som voldes forsettlig eller uaktsomt under arbeidstakers utføring av arbeid eller verv for arbeidsgiveren, idet hensyn tas til om de krav skadelidte med rimelighet kan stille til virksomheten eller tjenesten, er tilsidesatt. Ansvaret omfatter ikke skade som skyldes at arbeidstakeren går utenfor det som er rimelig å regne med etter arten av virksomheten eller saksområdet og karakteren av arbeidet eller vervet.

2. Med arbeidsgiver menes her det offentlige og enhver annen som i eller utenfor ervervsvirksomhet har noen i sin tjeneste.

3. Med arbeidstaker menes enhver som gjør arbeid eller utfører verv i arbeidsgivers tjeneste, unntatt verv som tillitsvalgt i annet foretak. Like med arbeidstaker regnes ombud i offentlig virksomhet, befal og menige under militærtjeneste og andre under pålagt tjenestegjøring for det offentlige, samt innsatte, pasienter e.l. som deltar i arbeidsvirksomhet i kriminalomsorgens anstalter, i helseinstitusjoner e.l.

Altså; barnehagen er ikke ansvarlig for klær og utstyr som blir ødelagt under normal aktivitet, som f.eks slitasje på sko, ski som knekker under skileik, vogner som blir bleika av sola osv.

Men når en ansatt har ødelagt skoene på denne måten, selv om det ikke er med forsett, så er arbeidsgiver erstatnignspliktig! Barnehagen skal derfor erstatte skoene:)

Skrevet

jeg jobber selv i barnehage,og har opplevd at vi har måttet erstatte ødelagte klær ved enkelte tilfeller.og så lenge ansatte har skrivd med store bokstaver utenpå skoen,bør de erstatte de.

jeg ville snakka med styrer en gangtil,og sakt at de er ansvarlige når de merker sko som allerede er merka,og er de fortsatt uenige da,så går det ann og gå til avisa.

Skrevet

men skoene er jo ikke ødelagte!!! Det viktigste er jo at ungen er varm og tørr på bena.

Skrevet

men skoene er jo ikke ødelagte!!! Det viktigste er jo at ungen er varm og tørr på bena.

Så om noen hadde skrevet Simen, med sort tusj som ikke kunne vaskes av, på usiden av jakken din så ville du ikke ansett den som ødelag fordi den fortsatt er like varm og god?

Skrevet

det spiller ingen rolle at skoene ikke har mistet funksjonen sin. Det er prinsippet.

En ansatt har tusjet på UTSIDEN av et par sko. Det er også tydelig at hun heller ikke har tatt seg stort bry med å sjekke om skoen var merket i utgangspunktet dersom de var så godt merket som HI sier.

Tviler igrunn også på at foreldrene til denne Håvard hadde satt pris på dette, om det faktisk var hans sko.

Den dagen noen i vår bhg tagger ned mine barns klær med sort sprittusj andre steder enn innsiden eller på vaskelappen.. ja da blir det moro for å si det sånn!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...