Gå til innhold

NÅ er jeg, mildt sagt, irritert på barnehagen !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er helt håpløst å gjøre noe sånt og støtter deg i at dette må du ta opp med styrer. En ting er hvis det har blitt merket inni skoene, men å tydelig ødelegge noen sko ved å merke dem på den måten er jo helt håpløst. Ingen gjør slikt.

Du må gjerne oppdatere på mandag og fortelle hvordan det gikk

Skrevet

Jeg syns det er helt håpløst å gjøre noe sånt og støtter deg i at dette må du ta opp med styrer. En ting er hvis det har blitt merket inni skoene, men å tydelig ødelegge noen sko ved å merke dem på den måten er jo helt håpløst. Ingen gjør slikt.

Du må gjerne oppdatere på mandag og fortelle hvordan det gikk

Ja her er jeg også nysgjerrig på barnehagen sin forklaring. Ser for meg at de har "tagget" hele navnet på siden av skoen og det er da virkelig ingen som merker sko på den måten?

Skrevet

Det er ikke Håvard selv som har lånt merkepennen da? ;)

Skrevet

Har opplevd at barnehagen har merket sko men de har skrevet UNDER på sålen (fordi jeg tydeligvis ikke hadde skrevet tydelig nok inni skoen)

Eneste som plaget meg var at de skrev navnet feil. Syns i det minste de burde lære seg navn når det kun er 10 barn på avdelingen

Skrevet

Kjente jeg ble sint selv, jeg nå!

Vi har heldigvis ikke en barnehage med ansatte som løper rundt med merketusj og kladder på klær, men de ber oss om å merke, noe hvertfall vi så klart gjør.

MEN. Ja så klart er det et men. De klarer fremdeles å sende feil klær med ungene hjem.

Vi har mista luer, votter, sko, gensere og en forholdsvis dyr dress.

Ikke har foreldrene vett til å tenke at "oi, denne er jo ikke vår.. Vi tar den med tilbake.". Nei, alt er ennå borte.

Jævlig irriterende, og vi er drittlei.

Ufattelig glad for at vi flytter til sommeren og skal bytte barnehage.

Var ikke meningen å stjele tråden din, så mitt snitt til å blåse ut litt (o:

Jeg ville gjort som flere over her sier, ta det opp saklid med lederen, og si at du vil ha erstatning. Uansett, dette skjedde i barnehagen så jeg mener du skal ha erstatning.

Skrevet

nå er det da ingen som har sagt at det var den ansatte som har skrevet i de skoene da, var det ikke bare ei som hadde gått med en merkepenn i hånden? spør ho før du påstår at det er ho. selv om det er en bulk i bilen min så er det ikke nødvendigvis den første bilen jeg ser som kjører som har bulket min bil eller?

Skrevet

Hi her:

Hehe, riktignok er Håravd en søt og oppvankt liten 3-åring, men jeg tviler på at det er han som har merket skoene :D

Jeg tenker IKKE beskylde den ansatte. Jeg ønsker bare en forklaring på hvordan dette kunne skje og om de vil erstatte skoene.

Jeg skjønner at feil og uhell kan skje. Votter som revner, dresser som får hull osv. som skjer når barna leker og herjer. Malingsflekker osv. Jeg er ikke den som plukker på ting. Ble bare veldig irritert, sint og lei meg i dag. Kanskje fordi jeg hadde spart til skoene og gledet meg sånn til hun skulle få dem. Ja, jeg burde kanskje ikke tatt dem med i barnehagen siden jeg er så redd for dem, men det er ikke slik heller. Jeg hadde bare ikke i min villeste fantasi kunne forestille meg at noe slikt som dette kunne skje.

Skal oppdatere på mandag.

Skrevet

Anonym kl 21.51 her.

Ja jeg kan jo skjønne det. jeg ville bare si at du ikke må skjefte og være sint på den ansatte før du vet helt sikkert på hva som er skjedd. Men ikke vær for sikker på at det ikke er den oppvankte håvard som har gjort det finnes mange kompetente små luringer der ute ;) hehe. men igjen skjønner at man reagerer litt, navnet kom ikke der ved et uhell.

Skrevet

Anonym kl 21.51 her.

Ja jeg kan jo skjønne det. jeg ville bare si at du ikke må skjefte og være sint på den ansatte før du vet helt sikkert på hva som er skjedd. Men ikke vær for sikker på at det ikke er den oppvankte håvard som har gjort det finnes mange kompetente små luringer der ute ;) hehe. men igjen skjønner at man reagerer litt, navnet kom ikke der ved et uhell.

Har roet meg ned og er ikke så ustabil som jeg kan gi inntrykkk av i hovedinnlegget mitt ;) Er fortsatt irritert, men jeg skal ikke beskylde noen basert på hva hun andre ansatte hadde sett.

Farsken at jeg ikke kjøpte de sorte istedenfor de grå. Da hadde ikke dette vært mulig. Det ville iallfall ikke vises så godt.

HI

Skrevet

Kjære vene, dette er vel en fillesak. Be om penger til nye, så kan de ha Håvard-paret som lånepar. Case closed.

Skrevet

Kjære vene, dette er vel en fillesak. Be om penger til nye, så kan de ha Håvard-paret som lånepar. Case closed.

En fillesak er også en sak. Ikke verdens viktigste, men det var nå det jeg hadde på hjertet i dag.

HI

Skrevet

Ikke morsomt.

Det er også veldig ugreit å merke klær osv med fornavn synlig på barna. Da kan voksne med vondt i sinne opprette kontakt med barnet ved hjelp av at de vet fornavnet.

Vi merker kun med initialer om vi må merke noe så det synes ut.

Skrevet

Hun hjalp deg veldig den ansatte som var der da... Hvis det ikke var for henne ville du ikke funnet skoene, og du ville ikke visst at en annen ansatt hadde gått rundt med merkepenn.

Skrevet

Ja, jeg mente mer til gjengen som hisser seg opp, eller som mener du skal ta det på egen kappe eller noe.

Skjønner det var kjipt, men barnehagen erstatter slike ting, heldigvis. De har forsikringer, så det er ingen som har grunn til å gjøre seg vanskelige.

Skrevet

jeg vil ikke tro at barnehagen erstatter noe som ikke er ødelagt eller ikke har mistet sin funksjon.

Skrevet

Ja, jeg mente mer til gjengen som hisser seg opp, eller som mener du skal ta det på egen kappe eller noe.

Skjønner det var kjipt, men barnehagen erstatter slike ting, heldigvis. De har forsikringer, så det er ingen som har grunn til å gjøre seg vanskelige.

åhh sånnja, skjønner :) Takk!

HI

Skrevet

Dette er grunnen til at jeg merker skoene til sønnen min selv på utsiden. Skriver navnet hans på sålen eller klistrer navnelapp på utsiden. Dette gjelder genser og bukser også.

Anyway, er veldig spent på hva barnehagen sier på mandag. Syns det er riktig av dere å si ifra. Lykke til.

Skrevet

Kjente jeg ble sint selv, jeg nå!

Vi har heldigvis ikke en barnehage med ansatte som løper rundt med merketusj og kladder på klær, men de ber oss om å merke, noe hvertfall vi så klart gjør.

MEN. Ja så klart er det et men. De klarer fremdeles å sende feil klær med ungene hjem.

Du er sint på barnehagen fordi DE SENDER feil klær hjem? Det er da for søren foreldrene selv som TAR MED klær hjem...

Skrevet

HI her:

Har snakket med barnehagen i dag. Jeg beskylte ingen, men det kom til slutt frem at det var den ansatte som hadde merket skoene.

Barnehagen vil ikke erstatte dem da de mener at jeg selv er ansvarlig for alt jeg sender med, noe jeg i utgangspunktet ikke er uenig i, men når de ansatte faktisk ødelegger skoene så mener jeg likevel at de burde erstatte dem. Det vil de ikke gjøre. Styrer tilbude å vaske dem, men å vaske skoene i maskinen vil gjøre dem totalt ubrukelige, tror jeg.

Så sånn gikk det med den saken :(

HI

Skrevet

Da ville jeg faktisk bedt dem om å erstatte skoene...

Skrevet

Da ville jeg faktisk bedt dem om å erstatte skoene...

De vil ikke det:(

Se oppdatering i svar #44

HI

Skrevet

Da fikk du akkurat det svaret jeg regnet med at du ville få, barnehagen er ikke erstatningspliktig for ting vi velger å ta med dit.

Kjipt da, at de ble ødelagt.

Skrevet

Da fikk du akkurat det svaret jeg regnet med at du ville få, barnehagen er ikke erstatningspliktig for ting vi velger å ta med dit.

Kjipt da, at de ble ødelagt.

Jeg trodde faktisk at når ansatte i barnehagen ødela ting så ville de også erstatte det.

å skrive med sort tusj på utsiden av klær og sko burde ikke forekomme. Tenk om de skrev "TRULS" på usiden av Reima-dressen, med sort tusj, til din datter eller "MARIA" på utsiden av lua til sønnen din.

Jeg vil ikke engang at de merker klær eller sko med det riktige navnet til barnet mitt på utsiden! Vil du? Er det noen som vil det?

Er det virkelig noe man må ta høyde for kan skje? Tydeligvis:(

HI

Skrevet

Jeg ville sendt et brev til kommunen med kopi til SU og styrer, hvor du fortalte hvor leit det var at en av de ansatte har merket skoene med feil navn. Jeg skjønner at bhg ikke kan erstatte det simple foreldre stjeler (ha, det skjer) men når deres egne ansatte ødelegger barnas ting, bør bhg jammen erstatte det!

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at det er kjedelig for deg! Men som ansatt i barnehage må jeg si at det er utrolig mye tid som går med på å lete etter klær/sko og finne ut hvem som eier forskjellige klær på grunn av dårlig merking, eller ikke merking i det hele tatt. Mange foreldre som blåser ut frustrasjon her, men jammen kan vi som jobber i barnehage bli frustrerte over det noen foreldre også hisser seg opp for! Forstår at dette ikke var ditt problem siden du merker godt, men likevel så er jo skoene fortsatt brukbare selv om det står et annet navn i de! Det er kun en materiell ting, som igrunnen ikke er ødelagt på grunn av litt tusjemerker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...