Gå til innhold

NÅ er jeg, mildt sagt, irritert på barnehagen !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nye Nesnalobber til henne i går. Merka dem med navn innvendig på kanten med store sorte bokstaver.

Kommer og henter henne i ettermiddag og jeg finner ikke skoene. Det er mange unger i barnehagen som har Nesnalobber, men på hennes knagg hang det ingen sko så jeg sjekka alle skoene, men de var alle merket med andre navn.

Fikk en av de ansatte til å hjelpe meg å sjekke og plutselig så finner hun noen sko som hun sier er min datters. De henger på en annen knagg og jeg svarer at jeg har sjekka de skoene, men det står Håvard med store bokstaver på utsiden så det er ikke min datters sko. Joda, det står Julie i skoene sier hun og viser meg dem. Da ser jeg at det er min datters sko og at noen har skrevet Håvard med store bokstaver på utsiden av de nye skoene.

Jeg spør hva som har skjedd og hun ansatte er litt usikker, men hun kunne si at hun hadde sett en annen ansatt som hadde gått rundt med merkepennen tidligere, men hun var gått hjem nå.

Faen heller!!!! Nye skoene er helt ødelagt! Eller, altså ikke ødelagt, men jeg vil ikke at det skal stå Håvard med store bokstaver på skoene som i går var helt nye. Det ser ikke ut i måneskinn og akkurat nå er jeg jævlig forbanna! Har prøvd å vaske det av, men det funker ikke :(

Skal roe meg med før jeg tar det opp på mandag, måtte bare BLåSE ut ett sted!

Skrevet

Syns ikke de ansatte skal gå rundt å merke andre sine klær! Da kan de heller mase på foreldrene at de skal være flinkere å merke! Så skjønner at du er irritert!!!

Skrevet

Ingen problem, be styrer om å få nye. Du får en slags rekvisisjon som du leverer i butikken. Ikke lag rom for diskusjoner, bare si du vil ha nye.

Skrevet

Syns ikke de ansatte skal gå rundt å merke andre sine klær! Da kan de heller mase på foreldrene at de skal være flinkere å merke! Så skjønner at du er irritert!!!

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg merker alt av klær og skoene var også merket med navn.

åHHHH!!! Det er kanskje ikke verdens undergang, men jeg ble skikkelig forbanna og lei meg. Har ikke sånn supermasse penger heller så å kjøpe nye sko er ikke aktuelt.

Godt å få ut gørra så jeg kan være saklig på mandag;)

HI

Skrevet

Ingen problem, be styrer om å få nye. Du får en slags rekvisisjon som du leverer i butikken. Ikke lag rom for diskusjoner, bare si du vil ha nye.

Jeg funderer på det. Håper jeg får det for skoene ser IKKE bra ut. Og om det faktisk hadde vært Håvard sine sko så tror jeg neppe at Håvard sine foreldre ville blitt så jævlig happy med navnet skrevet på skjemmende vis på utsiden av skoene.

Er det mulig??!

Jeg skal stå på krava! Takk:)

HI

Skrevet

Uff, så teit! Jeg hadde blitt skikkelig lei meg selv.

Men jeg vet ikke om jeg hadde tørt å be om å få nye, ikke i den barnehagen min unge går nå, fordi det er en liten familiær privatbarnehage. Men så går ikke de ansatte der rundt bevæpnet med svart tusj heller da. Det har jeg egentlig aldri hørt om før.

Skrevet

Be om å få de erstattet fra barnehagen

Skrevet

Uff, så teit! Jeg hadde blitt skikkelig lei meg selv.

Men jeg vet ikke om jeg hadde tørt å be om å få nye, ikke i den barnehagen min unge går nå, fordi det er en liten familiær privatbarnehage. Men så går ikke de ansatte der rundt bevæpnet med svart tusj heller da. Det har jeg egentlig aldri hørt om før.

Haha, bevæpnet med tusj! :D Takk for at du fikk meg til å le nå. Jeg trengte det.

Uff, føler meg litt dust fordi det er bare sko, men..... Dere skjønner.

Styrer i barnehagen er grei så jeg skal snakke med henne. De ansatte er også greie og jeg er ellers svært fornøyd. Men dette tok altså kaka!

HI

Skrevet

Be om å få de erstattet fra barnehagen

Skal gjøre det. Kjipent når slikt skjer.

HI

Skrevet

Det er jo uhørt at de skal ta seg slike friheter med andres eiendom.

I barnehagen vi bruker står et en kopp med merkepenner i garderoben, men den er der for at vi foreldre kan merke i en fei om vi har glemt det hjemme. De ansatte begynner ikke merke klærne altså.

En gang den ene jenta min hadde med en bamse i barnehagen som ikke var merket spurte en ansatt om hun kunne skrive initialene på vaskelappen, men hun gjorde det ikke før jeg hadde sagt det var greit.

Er jo ingen som merker skoene med å skrive på hele utsiden av dem, dette ville jeg absolutt tatt opp med styrer på mandag. Greit at de ansatte er lei av umerkede klær og utstyr, men det skal da ikke gå utover de som faktisk har merket på denne måten!

Skrevet

Det er jo uhørt at de skal ta seg slike friheter med andres eiendom.

I barnehagen vi bruker står et en kopp med merkepenner i garderoben, men den er der for at vi foreldre kan merke i en fei om vi har glemt det hjemme. De ansatte begynner ikke merke klærne altså.

En gang den ene jenta min hadde med en bamse i barnehagen som ikke var merket spurte en ansatt om hun kunne skrive initialene på vaskelappen, men hun gjorde det ikke før jeg hadde sagt det var greit.

Er jo ingen som merker skoene med å skrive på hele utsiden av dem, dette ville jeg absolutt tatt opp med styrer på mandag. Greit at de ansatte er lei av umerkede klær og utstyr, men det skal da ikke gå utover de som faktisk har merket på denne måten!

Takk! Da er min harme berettighet, men jeg har roet meg litt ned nå ;)

Skrevet

Det er da en liten sak, og den ansatte som gjorde det gjorde det sikkert ikke med vilje. Alle kan gjøre feil.

Skrevet

Det er da en liten sak, og den ansatte som gjorde det gjorde det sikkert ikke med vilje. Alle kan gjøre feil.

Jeg vet at det ikke er verdens største sak, men det er surt når nye sko til 700,- blir ødelagt på den måten.

Klart at alle kan gjøre feil. Jeg er heller ikke feilfri. Hadde det vært noen gamle sko så skulle jeg ikke sagt så mye, men det er surt når de var helt nye. Nye, fine og sabla god i kulda som rår.

HI

Skrevet

Sikkert ikke med vilje? Du skriver ikke et helt navn med store bokstaver på 2 sko ved et uhell!

Jeg har ikke hørt om disse skoene, men kjøper dyre skikkelige klær til lillebror i bhg jeg også og hadde klikka i vinkel om det hadde skjedd. Måtte nok også hatt helga på å roe meg da :P

Det kan jo hende hun har fått begeret til å renne over og gjort det i frustrasjon, men det er ikke greit! Det sto jo navn i dem fra før også så det var til urette å la det gå utover deg!

Skrevet

Sikkert ikke med vilje? Du skriver ikke et helt navn med store bokstaver på 2 sko ved et uhell!

Jeg har ikke hørt om disse skoene, men kjøper dyre skikkelige klær til lillebror i bhg jeg også og hadde klikka i vinkel om det hadde skjedd. Måtte nok også hatt helga på å roe meg da :P

Det kan jo hende hun har fått begeret til å renne over og gjort det i frustrasjon, men det er ikke greit! Det sto jo navn i dem fra før også så det var til urette å la det gå utover deg!

Det er vel ikke så veldig sannsynlig at hun skulle gjøre dette med vilje og viten? En barnehageansatt som tenker: "Nå skal jeg jammen meg ødelegge et par sko - jeg skriver Håvard på, så tror de kanskje at det er foreldrene til Håvard som har gjort det!"

Jeg tror hvertfall ikke så ille om folk.

Skrevet

HI her:

Jeg tror neppe at hun gjorde det med vilje, men jeg skjønner ikke helt logikken med å skrive på utsiden av skoene, uansett om det er skoens rette eier eller ikke.

Og når skoene var merket så burde hun sett det. Men jeg skal ikke spekulere eller dele ut skyld. Skaden er skjedd og jeg håper de vil rette opp i den.

Skal ta det opp med barnehagen på mandag og så håper jeg at det ordner seg.

Skrevet

Nei hun har vel ikke hatt onde hensikter, men voksne mennesker tenker vel så langt som at man ikke gjør slik!?

Det hadde aldri fallt meg inn å gjort noe slik med andres ting!

Det ødelegger jo skoene og skrive på dem.

Skrevet

Jeg vet at det ikke er verdens største sak, men det er surt når nye sko til 700,- blir ødelagt på den måten.

Klart at alle kan gjøre feil. Jeg er heller ikke feilfri. Hadde det vært noen gamle sko så skulle jeg ikke sagt så mye, men det er surt når de var helt nye. Nye, fine og sabla god i kulda som rår.

HI

Forstår at det er surt altså - mener bare at man må nesten se det som en ekstra kostnad å ha barna i barnehagen - at de ansatte umulig kan være feilfrie hele tiden. Det er jo viktigere at de passer på barna enn utstyret. Men hvis hele matbudsjettet ditt for den neste måneden nettopp røyk - da synes jeg du har rett til å være irritert. Hvis ikke synes jeg er det trist at 700 kr og et uhell ødelegger hele helgen din.

Skrevet

Det er vel ikke så veldig sannsynlig at hun skulle gjøre dette med vilje og viten? En barnehageansatt som tenker: "Nå skal jeg jammen meg ødelegge et par sko - jeg skriver Håvard på, så tror de kanskje at det er foreldrene til Håvard som har gjort det!"

Selvfølgelig var det ikke det hun tenkte.

Antagelig var hun irritert på alle de umerkede klærne og ville merke litt, men et voksent menneske tenker jo gjerne litt før det handler og sjekker godt om det er riktige sko hun har i hånden før hun skriver. Og skal hun absolutt merke andre sitt tøy gjør hun det ihvertfall på en skikkelig måte, skriver inni eller pent på kanten. Hun dekorerer ikke hele skoen med FEIL navn!

Om de ansatte skal sette igang med en kampanje for å merke tøy kan de stille seg i garderoben med en merketusj som de plasserer i hånda på foreldrene når de kommer så de kan merke selv før de reiser på jobb. Tar virkelig ikke lange stunden...

Skrevet

HI

Forstår at det er surt altså - mener bare at man må nesten se det som en ekstra kostnad å ha barna i barnehagen - at de ansatte umulig kan være feilfrie hele tiden. Det er jo viktigere at de passer på barna enn utstyret. Men hvis hele matbudsjettet ditt for den neste måneden nettopp røyk - da synes jeg du har rett til å være irritert. Hvis ikke synes jeg er det trist at 700 kr og et uhell ødelegger hele helgen din.

Joda, klart det er viktigere at de passer på barna og det gjør de også. Jeg har ingenting å utsette på måten de tar vare på barna. Tvert imot :)

Matbudsjettet ryker ikke, men jeg har spart til skoene og jeg har ikke råd til nye akkurat nå. Vet at det er en filleting for mange og at det er bare sko når alt kommer til alt. Men surt er det åkke som.

HI

Skrevet

Selvfølgelig var det ikke det hun tenkte.

Antagelig var hun irritert på alle de umerkede klærne og ville merke litt, men et voksent menneske tenker jo gjerne litt før det handler og sjekker godt om det er riktige sko hun har i hånden før hun skriver. Og skal hun absolutt merke andre sitt tøy gjør hun det ihvertfall på en skikkelig måte, skriver inni eller pent på kanten. Hun dekorerer ikke hele skoen med FEIL navn!

Om de ansatte skal sette igang med en kampanje for å merke tøy kan de stille seg i garderoben med en merketusj som de plasserer i hånda på foreldrene når de kommer så de kan merke selv før de reiser på jobb. Tar virkelig ikke lange stunden...

Akkurat!

Skrevet

Bare sånn for å minne deg på det...det kan jo hende at den ansatte gikk rundt med en merkepenn fordi foreldrene til Håvard hadde bedt om å få låne en for å merke lobbene hans, og så la de ikke merke til at det sto et annet navn inni. Jeg ville spurt den ansatte før jeg gikk til styreren.

Skrevet

Det er nok ikke i ond hensikt det er gjort, men det er en feilvurdering av denne ansatte. Og når merkingen er utført på en så skjemmende måte at skoene har mistet verdien sin, har feilvurderingen kostet penger. Dette tapet bør barnehagen dekke.

Jeg synes ikke det er grunn til å bli sint for feilen som er blitt gjort, så lenge de på mandag innrømmer feilen og tar på seg ansvaret og kostnadene. Det er først hvis du blir avvist på mandag at det er grunn til å hisse seg opp.

Surt når sånne ting skjer..

Skrevet

Bare sånn for å minne deg på det...det kan jo hende at den ansatte gikk rundt med en merkepenn fordi foreldrene til Håvard hadde bedt om å få låne en for å merke lobbene hans, og så la de ikke merke til at det sto et annet navn inni. Jeg ville spurt den ansatte før jeg gikk til styreren.

Det kan godt være, men i barnehagen har de skostativ som har knagger merket med navnelapper til barna under hver knagg der skoene til barna henger og da regner jeg med at Håvard sine sko hang på hans plass før han ble hentet (han var allerede hentet da jeg kom) og så må de ha tatt min datters sko fra hennes plass, merket dem med annet navn og så hengt dem tilbake på en annen plass. Men godt mulig at det var logikken bak dette.....

Vi får leve i spenning til mandag.

HI

Skrevet

Det er nok ikke i ond hensikt det er gjort, men det er en feilvurdering av denne ansatte. Og når merkingen er utført på en så skjemmende måte at skoene har mistet verdien sin, har feilvurderingen kostet penger. Dette tapet bør barnehagen dekke.

Jeg synes ikke det er grunn til å bli sint for feilen som er blitt gjort, så lenge de på mandag innrømmer feilen og tar på seg ansvaret og kostnadene. Det er først hvis du blir avvist på mandag at det er grunn til å hisse seg opp.

Surt når sånne ting skjer..

Jeg vet og jeg har roet meg ned mange hakk nå. Var bare godt å få blåse litt ut istedenfor at jeg skal gå å irritere meg over dette i helga og så eksplodere på mandag (jepps, jeg kjenner meg selv godt der;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...