Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Sønnen min er 8 mnd og plukker opp brødbitene med hele hånden... Prøver å lære ham å ta med tommel og pekefinger men han skjønner ikke hva jeg driver med;-) Noen som vet når de skal kunne dette? Det er jo en del av finmotorikken..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Vet ikke hva som er vanlig jeg. Min sønn har pinsettgrep, hvis det menes at han bruker pekefinger og tommel til å plukke opp ting. Det har han gjort en god stund, tenkte ikke over når han begynte med det jeg. Han er straks 6 mnd. Han har altid vært veldig flink med hendene da, tregere til å rulle, åle og krabbe, men greier det også fint nå da.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Sønnen min er 8 mnd og plukker opp brødbitene med hele hånden... Prøver å lære ham å ta med tommel og pekefinger men han skjønner ikke hva jeg driver med;-) Noen som vet når de skal kunne dette? Det er jo en del av finmotorikken.. 1 - 2 år
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Min har alltid vært tidlig på det finmotoriske og hun gjorde vel dette ved 5-6 mnd samtidig som hun begynte å klappe og vinke og si ord... Men hun er tregere med å vise interesse for å stå, og å gå da Hun er 11 mnd nå
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Når småen var rundt 7 mnd satt jeg et fat med brødbiter foran henne, og det eneste hun gjorde var å holde en liten brødbit mellom tommel og pekefingeren mens hun studerte den skikkelig. Så havnet den på gulvet...... Hun er idag straks 10 mnd, og blitt veldig flink til å bruke pekefingeren i peking og å ta på ting:)
Zana123 Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Gutten min på 6.5 mnd bruker det på små ting, og hele hånden på store ting. Skal han ta tak i glidelåsen min f.eks bruker han pinsett grepet.
Jente2011 Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Mini er snart 8 måneder og får det ikke heeeelt til enda:) Det kommer nok snart skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå