Gå til innhold

Når lærte barnet pinsettgrepet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 8 mnd og plukker opp brødbitene med hele hånden... Prøver å lære ham å ta med tommel og pekefinger men han skjønner ikke hva jeg driver med;-) Noen som vet når de skal kunne dette? Det er jo en del av finmotorikken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig jeg. Min sønn har pinsettgrep, hvis det menes at han bruker pekefinger og tommel til å plukke opp ting. Det har han gjort en god stund, tenkte ikke over når han begynte med det jeg. Han er straks 6 mnd. Han har altid vært veldig flink med hendene da, tregere til å rulle, åle og krabbe, men greier det også fint nå da.

Skrevet

Sønnen min er 8 mnd og plukker opp brødbitene med hele hånden... Prøver å lære ham å ta med tommel og pekefinger men han skjønner ikke hva jeg driver med;-) Noen som vet når de skal kunne dette? Det er jo en del av finmotorikken..

1 - 2 år

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Min har alltid vært tidlig på det finmotoriske og hun gjorde vel dette ved 5-6 mnd samtidig som hun begynte å klappe og vinke og si ord...

Men hun er tregere med å vise interesse for å stå, og å gå da :P

Hun er 11 mnd nå :)

Skrevet

Når småen var rundt 7 mnd satt jeg et fat med brødbiter foran henne, og det eneste hun gjorde var å holde en liten brødbit mellom tommel og pekefingeren mens hun studerte den skikkelig. Så havnet den på gulvet......

Hun er idag straks 10 mnd, og blitt veldig flink til å bruke pekefingeren i peking og å ta på ting:)

Skrevet

Gutten min på 6.5 mnd bruker det på små ting, og hele hånden på store ting. Skal han ta tak i glidelåsen min f.eks bruker han pinsett grepet.

Skrevet

Mini er snart 8 måneder og får det ikke heeeelt til enda:) Det kommer nok snart skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...