Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Hvilken smokk bruker de? Hvordan fikk dere han/henne til å ta smokk?
Babyønske �� Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Mam. Husker ikke helt hvordan det var, men tror vi fant igjen en smokk hos mine foreldre jeg hadde kjøpt og prøvd en gang vi var på besøk. Denne ga vi han bare for moro skyld, og vips, der tok han den i munnen som om han aldri hadde gjort noe annet. Da var han 1 år. Nå med yngste ga jeg henne Nuk og Avent til å begynne med, men hun var ikke så begeistret. Heller ikke flaskesmokkene ville hun ha i disse merkene. Når hun var 5-6 uker bestemte jeg meg for å prøve Mam på henne også, og det var suksess, godtok både smokk og flaskesmokk.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Mam. Husker ikke helt hvordan det var, men tror vi fant igjen en smokk hos mine foreldre jeg hadde kjøpt og prøvd en gang vi var på besøk. Denne ga vi han bare for moro skyld, og vips, der tok han den i munnen som om han aldri hadde gjort noe annet. Da var han 1 år. Nå med yngste ga jeg henne Nuk og Avent til å begynne med, men hun var ikke så begeistret. Heller ikke flaskesmokkene ville hun ha i disse merkene. Når hun var 5-6 uker bestemte jeg meg for å prøve Mam på henne også, og det var suksess, godtok både smokk og flaskesmokk. Men hva var vitsen liksom? Dere begynte vel ikke med smokk på ettåringen?
RødRev Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Halloen Småtten her tok smokken da han var drøyt fire mnd. Han liker KUN Bambino sin. Når jeg sammenligner den med andre smokker, ser jeg at den er litt lengre før den bøyer oppover. Vi måtte øve en del, men jeg merket ganske kjapt at han tok denne mye bedre enn andre vi hadde prøvd.
Babyønske �� Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Mam. Husker ikke helt hvordan det var, men tror vi fant igjen en smokk hos mine foreldre jeg hadde kjøpt og prøvd en gang vi var på besøk. Denne ga vi han bare for moro skyld, og vips, der tok han den i munnen som om han aldri hadde gjort noe annet. Da var han 1 år. Nå med yngste ga jeg henne Nuk og Avent til å begynne med, men hun var ikke så begeistret. Heller ikke flaskesmokkene ville hun ha i disse merkene. Når hun var 5-6 uker bestemte jeg meg for å prøve Mam på henne også, og det var suksess, godtok både smokk og flaskesmokk. Men hva var vitsen liksom? Dere begynte vel ikke med smokk på ettåringen? Jo, det gjorde vi. Vi hadde hatt store problemer med søvn. Han klarte aldri å finne søvnen selv. Ikke før han begynte å ta smokken, da la han seg ned, fant roen og sovnet helt fint. Så smokken var en velsignelse den for oss. Nå er han nylig fylt tre, og sluttet med smokken helt av seg selv rett før 3 årsdagen :-) .
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Her tok hun smokk fra 2 mnds alder, men kun mam sin 0-2 mnd, og de brukte hun til hun var 6 mnd:p Hun nektet å ta mam sine i større str til da...
<3 3xM <3 Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 MAM sine her også. Hun tok ikke smokk i starten, tok oss en del uker å "lære" henne det. Da var det en smokk med brun, rund tupp hun ville ha (kjøpt på apoteket) og sauvinex(?). Så fikk vi en periode på 3-4 uker hvor ingen smokker gikk. Vi prøvde tilfeldig en dag, og da var hun klar for smokk igjen tydeligvis, men vil nesten bare ha MAM, og da helst den aller minste (0-2mnd) ;-) (er nå 5mnd). Avent vil hun ikke ha... Vi har skapet fullt av ulike smokker! :-P
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Vi har en navnesmokk kjøpt på brio, husker ikke merke, formen er ikke så ulig nuk str nr 2 (som han også tar). Denne begynte han å ta skikkelig mellom 4-5mnd. Har dere prøvd å gå opp en str på smokken? Det har hjulpet for mange
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå