Gå til innhold

Hvorfor gjemmer mange seg bak anonymknappen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt greia. Hva er vitsen med å gjemme seg bak anonymknappen her inne? Er ikke nicket anonymt nok?

I tillegg syns jeg tonen blir en ganske annen fra de som trykker og gjemmer seg bak et anonymt svar. Frekke og nedlatende og aggressive.

Går til det skrittet og velger å si det er litt feigt jeg altså, sorry to say it.

Hvorfor anonym??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har undret meg på det samme, jeg er jo anonym som jeg er via nicket. Og det er jo bare å bytte nick om noen skulle vite hvem jeg er? Har også inntrykk av at mange er ekstra frekke i svarene side, når ikke de har et nick å gjemme seg bak.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt greia. Hva er vitsen med å gjemme seg bak anonymknappen her inne? Er ikke nicket anonymt nok?

I tillegg syns jeg tonen blir en ganske annen fra de som trykker og gjemmer seg bak et anonymt svar. Frekke og nedlatende og aggressive.

Går til det skrittet og velger å si det er litt feigt jeg altså, sorry to say it.

Hvorfor anonym??

Sikkert fordi det er så mange kjendiser som bruker forumet og de er redd for at vi skal kjenne dem igjen? :D

nei, ærlig talt, så vet jeg ikke, men, det er bare å overse de frekke svarene og ikke gi tilbakemeldinger på dem, ikke så morsomt å spre eder og galle når ingen reagerer .)

Skrevet

Hehehe....åååååååå er de kjendiser ja!!!!!! :P

Ja nei godt å se vi er flere med samme meninger. Syns det var "koseligere" før når man hadde nick til svarene sine. Anonymforum er et annet sted her inne nemlig :-)!!

Ignoreringsteknikken kan kanskje være noe ja....

:-)

Skrevet

Kanskje noen her har blitt venner med hverandre og er redd for å bli gjenkjent?

Kanskje de har naboer, venner, familier her og ikke vil blir gjenkjent?

Skrevet

Men.....er det så hemmelig det man skriver her inne da av råd og erfaringer?

Jeg kan forstå dersom man snakker om ømfintelige temaer som sex, underliv eller tanker......menneeee.......da kan man vel velge og ikke svare da eller? Det gjør ofte jeg.

Eller bytte nick? Kjenner flere her inne jeg også, men sitter da ikke og signerer med anonym av den grunn.....visse ting tar jeg heller på privaten dersom jeg syns det blir for privat.

Så den kjøper jeg ikke anonym #5. Beklager.

Skrevet

Jeg har perioder med dårlig selvbilde og selvtillit så jeg bruker den innimellom fordi jeg er "redd" for å bli angrepet for meningene og svarene mine. Så lenge anonymknappen er der er muligheten for det der. Jeg som person er anonym ja og alle andre er anonyme for meg, men nicket mitt er ikke ukjent her inne.

Ikke at jeg er så kontroversiell, men jeg har vært her inne en stund og ser med jevne mellomrom at mange, særlig, gamle brukere blir kalt bedrevitere.

Det er jeg ikke, jeg deler bare av mine erfaringer.

Hadde jeg stått fram med nicket mitt på alle innlegg ville jeg nok fort blitt kalt bedreviter jeg også, kjenner jeg tendensene her inne rett. Det ønsker jeg ikke, så derfor er jeg glad for muligheten til å være anonym.

Skrevet

Anonym #7:

Takk for et "ordentlig" svar. Jeg respekterer det du sier. Syns likevel det er synd at du føler du blir stemplet som en bedreviter fordi du har meninger.

Er det ikke da bedre om man "slår ned" på de som evt skulle lage kvalme pga meninger enn om man skjuler seg som anonym?

Jeg har liten sans for mobbing, om det er her eller IRL. Jeg har vært uenig med flere her inne før, uten at det gjør noe. Det ER jo et forum, så at man er uenige er jo også en del av gamet på slike steder.

å være uenige gjør ingenting, så lenge man kan holde tonen på et konstruktivt nivå.

Men som sagt, jeg respekterer meningen din #7, selv om jeg er uenig ;-)

Gjest sug lut
Skrevet

Folk får være anonyme så mye de vil, men det er utrolig kjedelig med alle de lilla svarene, og helt umulig å ha en vettug diskusjon med alle dere i virtuell niqab.

Skrevet

Jeg trykker anonym ved personlige spørsmål eller spørsmål jeg selv syns er litt dumme :P Dessuten har jeg et nick som er veldig lett gjenkjennelig blant mine bekjente, så om det er noe som angår dem eller jeg ikke vil de skal vite trykker jeg også på anonym.

Skrevet

Jeg "gjemmer" meg bak anonym så fort jeg har sjansen. Eller.... jeg svarer ikke der jeg må bruke nicket mitt, sånn for å ha det på det rene.

Grunnen er at her er mange som har som hobby å trekke sammen info, henge enkelte ut og husker alt for godt.

Jeg måtte her for en stund siden skifte nick, for jeg glippet i en alvorlig tråd(for meg). Og jeg har i det gamle forumet sagt mye om samme tema. Den som oppdaget glippen min i tråden, svarte med "hahahaha.. nå glippet HI anonymknappen". Jeg slettet det så fort jeg kunne . Jeg vil ikke bli gjenkjent, samme hva. Så få eller ingen skal kunne legge sammen det jeg legger ut, eller svarer i ulike tråder.

Skrevet

Jeg har perioder med dårlig selvbilde og selvtillit så jeg bruker den innimellom fordi jeg er "redd" for å bli angrepet for meningene og svarene mine. Så lenge anonymknappen er der er muligheten for det der. Jeg som person er anonym ja og alle andre er anonyme for meg, men nicket mitt er ikke ukjent her inne.

Ikke at jeg er så kontroversiell, men jeg har vært her inne en stund og ser med jevne mellomrom at mange, særlig, gamle brukere blir kalt bedrevitere.

Hadde jeg stått fram med nicket mitt på alle innlegg ville jeg nok fort blitt kalt bedreviter jeg også, kjenner jeg tendensene her inne rett. Det ønsker jeg ikke, så derfor er jeg glad for muligheten til å være anonym.

Takk for at du gir et skikkelig svar på dette spørsmålet, for i likhet med HI er jeg svært forundret over hvilke meninger folk velger å hemmeligholde her inne. Jeg forstår at tonen som tidvis er her inne ikke innbyr til å stå for meningene sine når selvtilliten ikke er den beste. Personlig mener jeg at de som kritiserer meg anonymt har så lite injurierende kraft at jeg ikke kan forholde meg til dem, men jeg har heller ikke for vane å bry meg om hva ukjente mennesker mener om meg. Derimot er jeg veldig var på kritikk fra bekjente (mine nærmeste kan kritisere uten at det gjør så mye, de stoler jeg på og skjønner de mener den konkrete situasjonen og ikke generellt). Dermed kan jeg nok sette meg inn i situasjonen din.

Men hvorfor er det hemmelig hvilke bleier dere foretrekker og hva dere hadde til middag i går?

Skrevet

Jeg har sluttet å bry meg med om folk er anonyme eller bruker nick for lenge siden. Tenker ikke over det når jeg svarer på innlegg heller.

Skrevet

Jeg er nesten alltid anonym. Liker å gjemme meg bort. Svarer i tillegg på masse rart, som kanskje gjør meg til en bedreviter, greit å ikke kunne spore det tilbake til meg. Har vært perioder her der folk med nick blir uthengt, og jeg vil ikke oppleve det. Liker heller ikke mange av de nye funksjonene her, som at når man svarer med nick, så kan folk ta musen over deg, og se hvor på forumet du er, de kan i tillegg klikke inn å se alle innlegg du har skrevet. Min lille måte å protestere på.

Er heller ikke alle som er anonyme som misbruker dette og er frekke, noen av oss er faktisk hyggelige. :)

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg av og til gjemmer meg bak anonymknappen, men jeg kritiserer aldri!! Sånne innlegg svarer jeg ikke på.

Hvis dere da lurer på hvorfor jeg gjør det, så er det fordi jeg er livredd for å bli gjenkjent av noen her inne.

Ikke for at jeg er redd for at de skal mene noe om min mening, men da vil de jo se innleggene mine med spørsmål jeg stiller, som f.eks "flere barn eller ikke"-tråden jeg startet. For det er virkelig ikke et tema jeg ønsker å verken dele eller diskutere med noen i min omgangskrets på nåværende tidspunkt.

Skjønner? :-)

Skrevet

Dette er en klassiker!

Jeg skjønner at folk velger å være anonyme, selv om det stilles spørsmål som virker uskyldige. Det som er kjedelig er alle de rosa-lilla profilene, skulle gjerne byttet dem ut.

Så lenge det er mulig å være anonym respekterer jeg at folk velger den muligheten.

Skrevet

Så lenge det er mulig å være anonym respekterer jeg at folk velger den muligheten.

Klart man må respektere at man velger å benytte seg av muligheter man har, jeg er bare nysgjerrig på hvorfor man føler behovet. Ofte er det jo åpenbart, man skriver om såre ting som man ikke vil dele under andre forutsetninger. Andre ganger er det mer mystisk. På nøytrale temaer er det heller ikke et problem med anonyme innlegg, selv om det er kjedelig å se den lilla figuren hele tiden.

Men når man kommer med personangrep, som det er mye av her inne, synes jeg man skal ha anstendighet til å signere med nick. Jeg har en høyere terskel for hva jeg tolererer fra de som står for hva de skriver i opphetede diskusjoner, selv om personangrep i og for seg er uakseptabelt uansett. Men man oppfører seg bedre når man risikerer motbør.

Skrevet

Personangrep henger sammen med muligheten for å være anonym. Det kom tydelig fram i perioden der anonymknappen var haltende. Jeg er sikker på at det ville blitt betydelig mindre av det dersom muligheten for å være anonym ble borte.

Det en kan gjøre er å gå foran med som et godt eksempel.

Skrevet

Jeg syntes anonym-knappen er fin fordi lillebror kom ut av magen for over et år siden, og jeg får ikke til å skifte nick... Men nå står det at jeg trenger et godkjent innlegg for å kunne skifte, så dette er en test;-)

Skrevet

Jeg syntes anonym-knappen er fin fordi lillebror kom ut av magen for over et år siden, og jeg får ikke til å skifte nick... Men nå står det at jeg trenger et godkjent innlegg for å kunne skifte, så dette er en test;-)

Hehe :)

Jeg har et såpass intetsigende nick at det sikkert ikke går ut på dato uansett livssituasjon. Mest fordi jeg er begredelig på det å finne på navn til meg selv. Når jeg har fundert i et kvarter og kommet fram til noe som funker, viser det seg at det er opptatt allerede. Så da ble det symbol ;)

Skrevet

Hehe :)

Jeg har et såpass intetsigende nick at det sikkert ikke går ut på dato uansett livssituasjon. Mest fordi jeg er begredelig på det å finne på navn til meg selv. Når jeg har fundert i et kvarter og kommet fram til noe som funker, viser det seg at det er opptatt allerede. Så da ble det symbol ;)

Jeg fikk byttet:-D

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Jeg er svært sjeldent anonym når jeg er innom her. Jeg sier kun ting jeg står for, så da står jeg for det med "fullt navn". Men jeg syns det er greit å ha muligheten. Jeg har et par her inne som vet hvem jeg er og jeg har vel ikke akkurat vært redd for å fortelle ting som kan røpe hvem jeg er, så jeg deler ikke hva som helst lenger.. Og noen ganger har jeg hatt et par spørsmål som føles dumme, så da er det greit å trykke på anonym! :P

Jeg vet det bare er å skifte nick, men da tror jeg at jeg vil føle meg som en "spion" om jeg ikke forteller disse personene at jeg har endret nick og det er heller ikke riktig mener jeg.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Denne signerer jeg.

Innimellom føler jeg at det kan bli litt overveldende, og jeg får vondt inni meg når jeg føler meg angrepet uten grunn. Derfor har jeg i perioder brukt anonymknappen mye, fordi jeg da kan være trygg på at ingen angriper "meg" (eller nicket mitt da). Da jeg jeg liksom bare en i mengden med en mening eller kommentar.

Noen her inne har også en tendens til å hoppe til egne konklusjoner uten å vite historien eller bakgrunnen til spørsmål og utsagn, og dermed blir det fort krangel og anklager. Da er det faktisk lettere å være anonym :)

Skal nevne at jeg bruker aldri anonymknappen til å være ufin mot andre, annet enn at jeg kan kommentere ufine innlegg på en krass måte. Feigt ja, men føler det er bedre å stå opp for noen anonymt innimellom enn å ikke gjøre det i det hele tatt...

Men jeg tror nok dette ville blitt et mye triveligere sted om anonymknappen ikke var her. På den annen side gjør denne knappen at vi nok tør å spørre (og svare) om ting som kanskje ellers ville vært for pinlig for mange. Så det blir et tveegget sverd.

Skrevet

Jeg forstår godt alle som ønsker å være anonym pga sensitivt tema eller dårlig selvtilitt og har egentlig ikke noe imot at folk skriver anonymt så lenge det er sakelig.

Men Det jeg har sett i enkelte innlegg får meg til å lure på om man kan klage inn anonym skriver til forumvertene så de kan gi brukerne en smekk på fingeren.

Jeg har ingen forståelser for folk som velger å ødlegge en seriøs tråd ved å angripet starteren av tråden pga valget av sitt nick eller rettskriving. Det blir også kritisert pga at noen spør om noe som de fleste kanskje tar som en selvfølge. Hva har det med tråden å gjøre. Alle har vel lov til å skrive innlegg her uansett valg av nick, rettskriving eller erfaring.

For disse personene ødelegger mye av hyggen med dette forumet. Jeg har aldri blitt angrepet men er sjokkert over hva andre har måtte gjennomgå fra anonyme.

Hvis ma skal spre eder og galle får man stå for det man skriver, eller la være.

Skrevet

Synes det er så mange som går til angrep på det andre har skrevet at jeg ikke orker å bruke nicket mitt. Dessverre og feigt, men... Skriver aldri noe særlig kontroversielt egentlig, men likevel "redd" disse skumle der ute som hakker løs på andre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...