Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet litt på 2 forskjellige plasser men i samme kjede.

På den ene plassen (plass nr 1) har jeg jobbet fast annenhver helg + litt ekstra noen ganger. Så det blir ca 20 %. På den andre plassen fikk jeg tilbud om 50% stilling i oktober. Takket ja, men fikk aldri kontrakt. Ble borte halve november og desember pga kvalme, og fikk da ingen penger fra plass nr 2. Kom tilbake på jobb i beg av januar og ble tilbydd 100% fra første februar. Her ombestemte de seg pga nedskjeringer. Så jeg skulle få en 50% fast da som vi var enig om fra starten. "Toppsjefen" fortalte at jeg ble automatisk fast ansatt når jeg hadde jobbet over 3 mnd i en bedrift uten kontrakt, men ennå fikk jeg ingen kontrakt. Har jobbet ca 3- 4 dager i uka fra starten av januar fram til nå med vakter som blir satt opp fra uke til uke. Legen har sykemeldt meg 2 uker pga lavt blodtrykk og lav vekt, sliten. Vanskelig å tilrettelegge denne jobben.

Nå har jeg bare 4 vakter ut mnd som står på vaktlista. Noe som er mere enn dobbelt så lite som det jeg jobber. Skal de betale meg 50% fordet om jeg ikke står på lista og ikke har gitt meg kontrakt?

Beklager rotet, men har prøvd å legge det fram så enkelt som mulig. Hjelp me

Fortsetter under...

Det er veldig vanskelig det der uten kontrakt, det er noe de er pålagt å gi deg (Med mindre kontrakten er overført ifra jobb nr.1). En kontrakt er ditt bevis på at du har rett til 50%, og uten kontrakt der det står skriftlig, så er du egentlig like langt.

Ville anbefalt deg å snakke med NAV, kanskje de kan henvise deg til noen eller hjelpe deg?

Vet det kanskje ikke var mye hjelp men dytter litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...