Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på overtidskontroll i uke 41 her? Hva gjøres evnt og kan man bli satt igang da? Eller blir man ikke satt igang før 14 dager etter?

Begynner å bli så nervøs for å gå for lenge over ultralydterminen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på kontroll på sykehuset i går, ( uke 41+0) da var det sparketest ( babyens hjertelyden og bevegelser blir registrert i 20 min. ) så var det ultralyd hvor fostervannet ble målt, deretter en vaginal undersøkelse for å sjekke modning, jeg ble også strippet. Så ble det avtalt ny sparketest på mandag, da er jeg i uke 41+4 (omikke det skjer en fødsel først da.... ) og ny time på ultralyd torsdagen (42+0) og da blir jeg satt i gang enten torsdag eller fredag...... Da er jeg akkurat innenfor retningslinjene......12.dagen ettertermin regnes man som overtid..... Håper jeg slipper å vente så lenge, men uansett greit å ha en dag og dato å forholde seg til, maks en uke til nå :) lykke til

Skrevet (endret)

Jeg var på overtidskontroll 41+5 (10 dager over ul termin) i mitt forrige svangerskap.

Da var det sparketest, ultralyd og vaginal undersøkelse.

Hos meg var lite fostervann, så det ble bestemt at jeg skulle settes i gang med en gang.

Jeg var ikke moden, så jeg fikk modningstablett. Resten gikk av seg selv. 18 timer senere var jenta ute :)

Satser veldig på at ting starter av seg selv før jeg kommer så langt denne gangen! De har var veldig obs på å sjekke fostervann da jeg var på ul i uke 28, så regner med de følger med dette på slutten.

Endret av Rina venter jente nr 2 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...