Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Var på legekontroll i går uke 34+2. Alt var bra, legen tok ikke opp noe spesielt. Da jeg kom hjem ser jeg at på urin i helsekortet står det spor av protein. Burde ikke legen ha nevnt dette? Blodtrykket mitt er lavt og fint, så kanskje derfor han ikke gjorde det, men uansett så tenker jeg nå mye på det, og begynnende svangerskapsforgiftning. Noen med erfaringer?
RockMama Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning tidligere svangerskap, og blir fulgt godt opp denne gangen. Om du har utslag kun på proteiner er ikke det så nøye. Ref. Lommelegen: http://www.lommelegen.no/legesvar/gravid-med-protein-i-urinen Jeg var på kontroll på tirsdag, da hadde jeg +1 i utslag på proteiner, men da jeg var tilbake på kontroll på torsdag var det tilbake på 0 igjen Proteiner er en av de tingene som kan gi utslag på en "forurenset" urinprøve (som jeg hadde levert da jeg måtte tisse på glass hos legen, hadde glemt å ta med hjemmefra) Så følg med på de andre symtomene som lommelegen (og andre kilder) nevner, men ikke bli bekymret enda
Fgf februar 12 Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Jeg har også hatt utslag på protein i urin, men som rockmama sier, en gang er det utslag, nestegang ikke..... Følg med på blodtrykk og ødem i bena, om du har vann i kroppen, legene blir som regel ikke bekymret før du har minst to av disse tre symptomene.... Lykke til
Camillok Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Det er vanlig med litt utslag på proteiner på slutten av svangerskapet, jeg har også det. Kommer ofte av økt utflod nå på slutten. Ikke noe farlig så lenge det ikke er mye proteiner sammen med høyt blodtrykk og økt ødemer samt andre symptomer på svangerskapsforgiftning.
nuttenutt1234:) Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Tusen takk for svar. Skal prøve å ikke tenke for mye på det jeg da. Håper det har gått tilbake til neste kontroll 6. mars
Magehus Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Her på legekontoret kan gravide komme innom med urinprøve uten oppsatt kontrolltime. "Hver gang" jeg har hatt proteiner i urinen (tre ganger) har jeg levert ny prøve en uke etter - uten oppsatt legetime. Denne har da vært helt fin. Min mor fikk alvorlig svangerskapsforgiftning med min yngre bror, og legen min følger meg kanskje ekstra opp på grunn av dette. Ikke fordi det er arvelig, men heller på grunn av at jeg kan ha vært litt ekstra bekymret for det. Sannsynligheten for forurenset prøve er nok stor. Spesielt om det er eneste symptom. Vær obs på hodepine foran eller oppå hodet og magesmerter oppe i magen. HELLP (alvorlg svangerskapsforgiftning) trenger ikke vises ved hverken høyt blodtrykk eller andre "vanlige kjennetegn".
Magehus Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Ble kanskje teit skremmende. Var ikke meningen, HI :-( Du blir vel syk (dårlig form) av svangerskapsforgiftning. Er nok over snittet opptatt (skremt) av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå