Gå til innhold

Vekst estimering!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at mange får en estimert fødselsvekt på babyen. hvilken ultralyd får man det? Virker som det ikke er flere ultralyder enn den i 18. uke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange får vekstestimering pga de tar privat ultralyd og betaler selv. Andre blir fulgt opp med ultralyder pga oppfølging dersom det er noe avvik på sv.sk.kontrollene, eller pga funn etter ultralyden i uke 18.. på sv.sk.kontrollene kan eks. lite symfyse-fundusmål, sv.sk.forgiftning, blødning, premature rier etc gi behov for ultralydkontroll

Skrevet

Jeg får vekstkontroll pga. svangerskapsdiabetes! Da er det en fare for at barnet kan bli veldig stort og fødsel må kanskje settes i gang tidligere... Bestillte 3D UL med første og der tar de også automatisk vekstkontroll! Ellers har man ikke krav på det med mindre det blir oppdaget avvik underveis i urinprøver, blodprøver etc.

Skrevet

Jeg får vekstkontroll på sykehuset med UL hver 3.uke pga genetisk feil hos meg...

Økt blodpropptendens under svangerskap og må gå på blodfortynnende.

Dette kan gi blodpropper i morkaken, som igjen vil fØre til morkakesvikt og kan forutsees ved liten vekst av babyen...

Så hver 3.uke måler de hans vekst og blodstrØm i placenta :) Hitill alt normalt, og bare 7uker igjen! ;)

Skrevet

Leser at mange får en estimert fødselsvekt på babyen. hvilken ultralyd får man det? Virker som det ikke er flere ultralyder enn den i 18. uke??

Jeg får det i uke 37 av sykehuset. Har født store barn før og hatt tangfødsel. Sist ble jeg satt igang før termin av denne grunnen.

Skrevet

Jeg hadde vekstkontroll i uke 28 og skal på en ny i uke 32 pga bmi over 30 og økt sjanse for stort barn.

Hvis alt ser fint ut i uke 32, blir det med det. Hvis ikke får jeg videre oppfølging.

Jeg er ikke så veldig bekymret for stort barn selv, da kommende storesøster var 3480 gram og 51 cm da hun kom 11 dager over termin. Men det er bra de følger opp da :)

Skrevet

Jeg skal inn til vekstestimering i uke 32 og så i uke 36, fordi barn nr 2 var en kg mindre enn storebror (som var gjennomsnittlig) uten at vi vet hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...