Gå til innhold

Hva er historien deres?

Anbefalte innlegg

Ta gjenre med alder også:)

Jeg er 22 år, er forlovet med en mann på 25, vi eier et hus og har to maine coon katter:) Vi har gått uten prev i 5 år, de første årene var vi bare uforsiktige og dumme, de sisste tre har vi prøvd å bli gravide, da vi forstod at noe var galt etter 2 år uten prev.

Grunnen til at vi ikke klarer å få barn er at min man har dårlig kvalitet på svømmerne sine, på grensen til at vi kan få egene barn i det hele tatt. I tillegg til dette er jeg ekstremt plaget med cyster som vokser seg altfor store, og stopper egglederene mine i å komme med egg. Nå venter vi på samtale 5.3 i Tromsø:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143910603-hva-er-historien-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår historie:

Jeg er 28 år, mannen 35. Vært gift og prøvere i 8 år. Visste at det kom til å by på problemer å bli gravid og gikk derfor for til legen (visste at mannen hadde få og svært dårlige svømmere). Første prøvene til mannen var uten noe tegn til liv. Etter noen turer hos andrologsik senter i Oslo fant de nok liv til å bruke ICSI. Jan 2006 hadde vi første forsøk på St.Olavs. Dette ga 7 befrukta egg, på 3frys fikk vi en jente. Og på 3 søskenfrys fikk vi en gutt. Nå har vi vært hos Hausken og hatt 1ICSI og jeg ruger for harde livet. Tester 23.feb (om jeg klarer å holde meg så lenge..... er såååååå trøtt, og har vært de tidlig de andre gangene også så hååååååååper i det lengste, selv om jeg er redd det ikke går.) Denne gangen har vi "bare" 2 på frys.

Hei

Jeg er 29 og mannen 32 er gift og har vert prøvere i nesten 2 år ..

Har ikke funnet noe galt me oss annet enn spotting. Jeg kan spotte fra 5 dpo. Tok kontakt me Hausken og de mener jeg har litt dårlig eggløsning.

Har hatt to insemineringer der vi på siste fikk fire egg. Det er tre som er grensen derfor ble det uttak på to av de. Disse ble befruktet og fyrst ned. Men nå har vi nettopp fått satt disse to inn igjen og ruger for harde livet her

Jeg er 27 og samboeren min 30.

Vi har en datter på 2 1/2 som vi har fått på vanelig måte, men etter 2 graviditer uten for livmor og jeg måtte fjerne både eggstokk og eggleder på høyre side og eggleder på venstere har vi nettopp fått satt inn 1 egg i dag.

Krysser fingrene for at det funker på 1. forsøk.

Må si at jeg likte den naturlige måten best:)

Jeg blir 23 i år, mannen blir 26! Vi er gift, vært sammen i 7 år. Har brukt prevansjon ca 4 mnd i løpet av disse 7 årene, og ikke blitt gravid. Jeg har Pcos, så for ca 3 år siden (tror jeg) begynte jeg med Pergo og gikk på det X antall ganger uten hell! I november begynte vi med Ivf, hadde et uttak som ga 3 befrukta egg, hadde innsett i desember, men fikk blødning på dag 10. Nå er vi igang med fryseforsøk så håper at iallefall ett av de to eggene som ligger å fryser vil holde seg varm i magen min.... :)

Jeg er 24 og samboer er 44år. Vi har vært sammen i snart 7år, har aldri brukt prevensjon og har alltid visst at hvis vi skulle ha barn måtte det bli med prøverør. Samboer har ei IVF-jente fra 1998. Vi skal til med ICSI siden samboer har trege og få sædceller.

Så i august 2011 sendte vi søknad til IVF-klinikken i Tromsø og har vært både til samtale og ringt inn første mens. Første forsøk ble avbrutt pga overstimulering, men har allerede ringt inn mens på nytt igjen og 22.april starter vi på kort regime.

Her gir vi alt for å bli en familie! :)

Annonse

Eg er 22 han er 26 å har ikke brukt prevasjon di siste 5 årene. Sånn som hu første så merket me at de va noe gale ganske fort pga cyster som sprakk hele veien. Etter 2 år ble me sendt til Gyn å han bekreftet PCOS på meg. Prøvde 5 ganger me pergotime kur- neg. Ble sendt til Haugesund for 1år siden å ble henvist til lapraskopi der di fjernet 50 cyster, i desember hadde eg ca 30 stk å mannen hadde dårlig sæd prøve. Me prøvde Ivf i januar som ble neg. Berre egg på venstre side:/ har 2 på frys som skal prøves nå i mars:)

Jeg er 26 og samboeren 27. Vi har vært sammen i 11 år. I 2007 fjernet jeg høyre eggstokk og eggleder grunnet en stor tvilling cyste som hadde vokst rundt hele eggstokken:-( Sluttet på p-pilla i 2009. Startet utredning i 2010 og hadde samme år tre pergo kurer uten hell..Samboer testet svømmere vår 2010 og hadde vist over gjennomsnittet bra resultat her;-) Skal si han var godt fornøyd med seg selv etter at legen sa han kunne si opp jobben sin og starte fulltid som donor;-) Jeg var til lap sept 2011 uten at de fant noe her, og vi har dermed fått " diagnosen" uforklarelig barnløshet..... Er nå i gang med første Ivf og skal til uthenting på Mandag:-)

Jeg er 24 og samboer er 44år. Vi har vært sammen i snart 7år, har aldri brukt prevensjon og har alltid visst at hvis vi skulle ha barn måtte det bli med prøverør. Samboer har ei IVF-jente fra 1998. Vi skal til med ICSI siden samboer har trege og få sædceller.

Så i august 2011 sendte vi søknad til IVF-klinikken i Tromsø og har vært både til samtale og ringt inn første mens. Første forsøk ble avbrutt pga overstimulering, men har allerede ringt inn mens på nytt igjen og 22.april starter vi på kort regime.

Så glad jeg ble for å se at det var andre som hører til Tromsø. Vet du om det er lang ventetid? Skal på forsamtale 5.3 å er så spent på om vi kommer til å komme raskt igang:-)

Så glad jeg ble for å se at det var andre som hører til Tromsø. Vet du om det er lang ventetid? Skal på forsamtale 5.3 å er så spent på om vi kommer til å komme raskt igang:-)

Hei hei :) Tror egentlig det er mange som hører til i Tromsø. Er alltid noen der når jeg har vært innom.

Vi var til samtale i september og fikk beskjed om at vi måtte ta blodprøver og diverse før vi fikk komme i gang siden vi skulle ha ICSI, bla. en kromosomprøve (?) som tok to måneder å få svar på. Ihvertfall fikk vi brev i begynnelsen av desember at vi kunne ringe inn mens og begynne når vi følte oss klar. Så sist i desember ringte vi inn og allerede 15.januar begynte vi på nesespray og 2.februar på sprøytene. Ting gikk fort!

Jeg var selv innstilt på at første gang for oss var en prøverunde med medisiner (jeg har leddgikt og er vant til å prøve meg fram på medisiner før jeg finner noe som passer) og første gang ble en prøverunde. Jeg ble overstimulert og forsøket avbrutt før uttak, men nå har vi allerede ringt inn mens på nytt og skal i gang med et helt annet opplegg med medisiner rundt den 20.april. *Gleder oss*

Lykke til på samtale :)

Jeg er 25 år og forlovet med en på 41 år. Jeg sluttet på p-pillen i august 2007, og ble gravid etter bare 4 måneder. Det endte desverre med SA i januar 2008, som ble fulgt med en infeksjon etter utskrapningen. Så prøvde vi videre og videre, uten tegn på graivitet. Tok Lapraskopi i mars 2010 som viste tette eggledere. Kommet av infeksjonen etter all sansynlighet. Da ble det IVF på oss hos fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Til nå har vi hatt 4 IVF/ICSI, og 2 frys. Det siste fryset ruger jeg på nå. Denne gangen i naturlig syklus. HåPER vi kan lykkes snart. Etter å ha forsøkt totalt i 5 år, er jeg VELDIG klar.....!

Lykke til alle damer! For noen går det raskt, for andre kan det ta noen forsøk. Jeg holder motet oppe ved å lese om alle som lykkes til tross for mange forsøk. Jeg gir meg ikke, ennå.

jeg er 26 år og mannen min er 27 år. jeg sluttet på prevensjon for 2 år siden. så vi har egentlig ikke prøvd så lenge som mange andre av dere. så i august 2010 bestemte jeg at vi skulle sjekke sæd til mannen min og da sa de at vi måtte ha hjelp uansett så vi ble henvist til haugesund:) så fikk vi time i feb.2011 men det var for lenge og vente for meg,(jeg har leddgikt og sluttet på medisiner des.2009.. så er utrolig slitsomt og tar på) så legen sendte en henvisning til haugesund og vi fikk en time som noen hadde avlyst i nov.2010:) etter samtalen var d rett på med opplegg og hormoner, så jan. 2011 så henta jeg ut egg og fekk satt inn, ble gravid men mista i feb. så skulle vi prøve frys men livmorslimhinna ville ikke vokse seg stor men vi prøvde og prøvde så i aug./sept ble den stor nok, men da overlevde ingen av mine 4 egg som var på frys. rett på ny hormonkur og uthenting av egg i slutten av okt. 2011:) ble gravid igjen men mista også denne gang. så har jeg ikke fått mens etter jeg mista men er ikke gravid for tok en test på mandag og den var negativ. nå prøver vi soneterapi og har veldig tro på dette så håper å lykkes snart:)

veldig klar for å få en familie:)

Har vært gravid 2 ganger tidligere med annen partner i 07, men har ingen barn. Så jeg vet ihvertfalla t jeg kan bli gravid på egenhånd. Møtte samboeren min jan 08, prøvde helt siden april 08. Jeg er 22 og sambo er 26. Etter 1 års prøving og x antall kilo tyngre og manglende mens, oppsøkte vi gyn. Jeg hadde visst pco. Mannen hadde veldig få svømmere. Jeg fikk pergo, men det endte i så store cyster og intense smerter(pga de sikkert sprakk) og ble innlagt.

La om kosthold og begynte å trene, og mensen kom tilbake, og eggløsningstester slo ut hver mnd, men pga lite svømmere ble jeg ikke gravid. Vi kjøpte oss hus i 2010, holder til på Ullevål sykehus. Var igjennom 1 forsøk som endte med at det ble avbrutt pga eggene ikke utviklet seg og ble så store som de skulle, så etter 2 mnd med medisiner ble det avbrutt før egguttak. Nå venter jeg på mens i mars, for å ringe inn og starte opp med kort regime.

Annonse

Jeg er 34 år og samboer er 42. Vi har vært prøvere i 2 år og begynner å bli litt utålmodige. Vi er ferdig med selve utredningen hvor jeg hadde blandt annet kikkehulsoperasjon i januar og ingen ting uvanelig er blitt funnet. Vi har blitt kalt inn på samtale 8 mars og håper vi kommer raskt i gang med IVF. Spennende tid i møte. Hadde egentlig håpet å bli gravid på egenhånd da ingenting er galt med oss, men det ser ikke slik ut...

Jeg er 34 år og samboer er 42. Vi har vært prøvere i 2 år og begynner å bli litt utålmodige. Vi er ferdig med selve utredningen hvor jeg hadde blandt annet kikkehulsoperasjon i januar og ingen ting uvanelig er blitt funnet. Vi har blitt kalt inn på samtale 8 mars og håper vi kommer raskt i gang med IVF. Spennende tid i møte. Hadde egentlig håpet å bli gravid på egenhånd da ingenting er galt med oss, men det ser ikke slik ut...

dere har ikke tenkt og prøve soneterapi eller noe?? som jeg skrev rett her oppe så har ei jeg traff prøvd i 4.5 år og når hu begynte å gåt il soneterapi(han jeg går til nå) så ble hun gravid 3 mnd etter hu begynte der :) så har virkeli tro på d... hu hadde cyster eller hva det er de kaller det på eggstokkene og legen sa hu burde operere de bort men hu har 2 barn idag og opererte de ikke bort...

Gift, vaert kjaerester i 11 aar. jeg 28 mannen 29.

startet prøving i september 2008

ble gravid i februar 2009 - men var utenfor livmora - fjernet høyre eggleder

utredning hos gyn i juni 2010 - ble sendt rett til ivf - fikk ikke prøve pergo :(

1Ivf kort regime januar 2011 - neg

1 avbrutt frys (eggene overlevde ikke tining)

2.ivf kort regime august 2011 - neg

nytt fryseforsøk i oktober 2011 - ble gravid! - men mistet i uke 5-6

naa venter vi paa aa komme igang med langt regime ;) starter paa spray 1mars! tvi tvi!

de mener jeg har tett eggleder pga x antall operasjoner i buken...mannens svømmere er bra ;) - og jeg har vaert gravid paa naturmaaten med han for mange aar siden, saa jeg vet det er mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...