Gå til innhold

Navn til lillesøster (jente nummer fire)...

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til navn på jente nummer fire?

Har fra før:

Frida

Karla

Stella

Samboeren liker Amanda. Jeg liker det, men føles ikke helt riktig.

Har også en lengre liste med navn som ikke nødvendigvis er aktuelle , men som er navn jeg av ulike grunner liker litt (liker klangen, har god assosiasjon til, oppkalling, liker betydningen etc). Gir et lite utdrag av denne lista her:

Lina

Liv

Edith

Inga

Johanna

Lykke

Malou

Alma

Unni

Paulina

Lily

Ines

Tove

Har liksom ikke funnet noe navn som kjennes riktig ennå og håper på noen gode innspill. Lillesøster er tre uker og hadde vært hyggelig med et navn snart. Vil helst unngå ti på topp navn. De andre har dobbeltnavn og tar gjerne i mot forslag på fine kombinasjoner hvis noen vil dele sine favoritter.

Fortsetter under...

Annonse

Har fra før:

Frida

Karla

Stella

Har også en lengre liste med navn som ikke nødvendigvis er aktuelle , men som er navn jeg av ulike grunner liker litt (liker klangen, har god assosiasjon til, oppkalling, liker betydningen etc). Gir et lite utdrag av denne lista her:

Lina

Liv

Edith

Inga

Johanna

Lykke

Malou

Alma

Unni

Paulina

Lily

Ines

Tove

Har liksom ikke funnet noe navn som kjennes riktig ennå og håper på noen gode innspill. Lillesøster er tre uker og hadde vært hyggelig med et navn snart. Vil helst unngå ti på topp navn. De andre har dobbeltnavn og tar gjerne i mot forslag på fine kombinasjoner hvis noen vil dele sine favoritter.

Kan jo foreslå:

Luna

Laura

Lena

Lotte

Lara

Topp 3 av dine forslag:

Frida, Karla, Stella og Johanna

Frida, Karla, Stella og Alma

Frida, Karla, Stella og Lykke

Andre forslag:

Sina

Livia

Live

Una

Vilma

Sanna

Petra

Henny

Agnes

Oda

Hedda

Ingelin

Irmelin

Ina

Eira

Dea

Anea

Ada

Klara

Guro

Gitte

Tilje

Tuva

Jenny

Leona

Luna

Moa

Mille/a

Lova

Inga eller Edith! Hadde jeg fått en datter i dag tror jeg omtrent det hadde stått mellom de to navnene, elsker dem!

Ellers liker jeg også Lina og Johanna godt. Lilly hvis det skrives sånn.

Ikke begeistret for Amanda, så kjedelig i forhold til søstrenes navn.

forslag:

Alida

Ava

Edel

Elvida

Hilma

Hilja

Karin

Lydia

Nova

Olea

Siril

Svea

Tyra

Una

Ylva

Yrja

Annonse

Ah, det "må" jo bare bli en Edith! Nydelig sammen med de flotte navnene dere har på dattrene deres. :) Inga er også kjempekult. Ellers liker jeg Ines og Lilly og.

Hva med:

Iris

Flora

Vega

Vera

Tyra

Ethel

June

Nelly

Malva

Doris

Hjelp, må visst ha formulert meg litt uklart hvis noen tror jeg har en baby på tre uker og er gravid igjen... Har fire jenter, minste er tre uker gammel og foreløpig uten navn (og jeg er ikke gravid).

Takk for fine forslag. Har flere av de på en lang liste her, men har ikke funnet noe som er innertier ennå. De tre eldste har dobbeltnavn og tar gjerne i mot forslag hvis noen har en favorittkombinasjon de vil dele.

Jeg syns at hvis de 3 andre jentenavnene slutter på a, så bør den 4 jenta også få et navn på a:)

På listen din likte jeg godt Lina, Johanna, Alma:) Som passa fint til de andre jentene!

Andre navn som jeg syns passer er:

Erika, Frida, Karla og Stella

Aurora, Frida, Karla og Stella

Lydia, Frida, Karla og Stella

Mikaela, Frida, Karla og Stella

Lisa, Frida, Karla og Stella

Pia, Frida, Karla og Stella

Mathea, Frida, Karla og Stella

Likte du noen av disse? :)

Gjest Kosognuss

Har fra før:

Frida

Karla

Stella

Lina

Liv

Edith

Inga

Johanna

Lykke

Malou

Alma

Unni

Paulina

Lily

Ines

Tove

Alma Johanna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...