Gå til innhold

Noen som har erfaringer å dele om pergotime:)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er aktiv prøver, å starter på min første dobbel kur så snart mens kommer:)

Noen som har erfaringer å komme med:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på dobbel kur. Tok UL da eg hadde EL. Hadde 4 modne egg, og hun frarådet meg å prøve den mnd. Mnd etter var det pillefritt. 3 mnd tok jeg enkel kur. Ble ikke gravid da eller. Mistet totalt motet. Men etter 4 mnd ble jeg gravid. Etter 22 mnd prøving. Er 7+4 nå.

Lykke til :)

Skrevet

Og den mnd jeg ble gravid var den mnd jeg ikke tok Pergo :)

Skrevet

Jeg tok dobbel pergo forrige måned så er inne i pausemåned nå. Jeg fikk 7 modne egg så vi ble frarådet å prøve, så anbefaler deg å ta en ultralyd rett før EL.

Hadde lite bivirkninger da jeg gikk på dem, verre nå i syklusen etter. Hetetokter, hodepine og slapp.

Neste syklus skal jeg prøve et anna hornontilskudd.

Lykke til med prøvinga!

Skrevet

Takk for svar alle :) Vet dere hva sjangsen for å bli gravid er med pergo ?:)

Jeg fikk mens i går jeg, så jeg starter på pergo i morgen :D

Skrevet

Vet ikke om hvor stor sjanse det er, kommer vell Ann på om hvorfor du har fått det. Hvis du ikke har eggløsning selv så kommer du jo opp i 20 % sjanse når du får EL.

Hvis du har EL av deg selv, så har jeg hørt det funker på noen men andre ikke.

Skrevet

Okei :) jeg skal ha eggløsning, virker ilalefall sånn, hehe :P

fikk det pga jeg har gått 4 år uten p-piller, å ingen ting har skjedd:)

Skrevet

Det er 10-30 % sjanse for å bli gravid med pergo, alt ettersom hva som er årsaken til hvorfor du fikk pergo :) Jeg tar dobbel og har enda ikke blitt gravid. Jeg har endo på eggstokkene da så er ganske mange odds imot meg.

Jeg får hetetokter og vondt i eggestokkene når jeg spiser pergo. Og økt hvit melkeaktig utflod fra ca.8 dpo som vedvarer 3-4 dager. Ellers null plager :)

Skrevet

Jeg har sinnsyke EL-smerter. Går som en gammel dame, så regner med at eggstokkene er overstimulert?? Kjennes ut som om de er store som appelsiner,hehe. Bare det fører til barn er jeg fornøyd! Klaffet ikke første runde, så krysser fingrene for denne runden ;) Sist fikk jeg veldige humørsvigninger fra ca en uke eller EL til mens, så det gruer jeg meg til nå.

Er ikke meninga å skremme deg! Det er verdt et forsøk med pergo. Og smertene er ikke verre enn at jeg holder ut, og greier å gå på jobb ;) Og man gjør det jo for at ønsket om barn er sterkt!

Skrevet

Mine føles som blylodd! Kjennes ut som de er gigantstore og fulle av vann. Har gått sammenkrøket pga smerter, men det er bare de 4 dagene jeg spiser pergo. Kjente ikke noe under el (men det kan jo være fordi jeg ikke fikk el og. Jeg var søvnløs noen netter pga smerter denne runden.

Skrevet

Jeg har ikke kjent noe de dagene jeg spiste pergo. Kun noen hetetokter ila natta. Sist hadde jeg kjempeeffekt av oergo, og fikk eggløsning. Og det tror jeg nok jeg får nå også. :)

Føles helt likt (kanskje enda vondere?? ), og jeg har fått to positive el-tester. Men har kun hatt el-slim en dag, sist hadde jeg flere dager. Fikk foresten også el i pausemnd!

Krysser fingrene for deg denne runden Lille Fie :) Og masse lykke til til deg spireønsket som skal i gang med første runde. Håper det holder med den ene :D

Skrevet

Gått å høre andres erfaringer :D

det att dere får vondt, er iallefall ett tegn på att noe skjer med kroppen, å det er da vell positivt ;)

Ja, håper også det klaffer på 1. forsøk ;) hehe... men vi får se ;)

Når på døgnet tar dere pergo ?:)

Skrevet

Jeg tok de om morgenen, men skal ikke ha noe å si når du tar de. Jeg ble kvalm et par timer fra jeg tok tablettene, men "glemte" litt kvalmen når jeg var på jobb. :-)

Skrevet

Okei :) bare tenkte på om d var noe sånn att man burde ta dem før man spiser osv.. :)

Skrevet

Lykke til :)

Jeg spiser dem når jeg kommer på det/har tid den dagen, tar begge tabl sammen og uavhengig av mat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...