Gå til innhold

Jævela fucking kuk-Lysbakken!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra NAV i posten i dag om at fra Lillegull er 2 år, så er det slutt på kontantstøtte. Og jeg får heller ikke 5000 i mnd, de mnd jeg får kontantstøtte fra august.

Såååå jeg TAPER 40 000 kr og Må droppe å være hjemme med jenta mi slik jeg hadde planlagt og ønsket. Utrolig at det går ann!!

De som allerede har fått vedtak på kontantstøtte fram til 3 år og planlagt utifra dette burde få beholde denne løsningen, også kunne de som får kontantstøtte fra 1 august fått den NYE løsningen.

Aaaaaargggggg!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du taper da ingenting. Du blir bare ikke premiert for ikke å jobbe og å være hjemme med barnet. Stor forskjell!

Du kan fortsatt være hjemme, bare du betaler for det selv. Så det er bare å begynne å spare om du vil ha det du ønsker. Staten kan ikke betale for alt, vet du.

Skrevet

JEg har også fått det brevet, men nå starter Bråkmons i barnehage straks, så jeg bryr meg ikke.

Man bør alltid planlegge hvordan man kan klare seg selv (sparing etc), ikke forvente at stat og kommune skal betale gildet. JEg gleder meg til poden er i barnehage, og jeg kan finne meg en jobb og tjene mine egne penger uten å være avhengig av nav. (Er alenemamma). Å være avhengig av noen økonomisk smaker fryktelig lite bra all den tid man er voksen, har barn og har flytta hjemmefra.

Nå er jeg glad jeg har fått støtte, for all del, men jeg gleder meg vilt til den dagen jeg er selvhjulpen likevel jeg da :)

Skrevet

JEg har også fått det brevet, men nå starter Bråkmons i barnehage straks, så jeg bryr meg ikke.

Man bør alltid planlegge hvordan man kan klare seg selv (sparing etc), ikke forvente at stat og kommune skal betale gildet. JEg gleder meg til poden er i barnehage, og jeg kan finne meg en jobb og tjene mine egne penger uten å være avhengig av nav. (Er alenemamma). å være avhengig av noen økonomisk smaker fryktelig lite bra all den tid man er voksen, har barn og har flytta hjemmefra.

Nå er jeg glad jeg har fått støtte, for all del, men jeg gleder meg vilt til den dagen jeg er selvhjulpen likevel jeg da :)

Godt innlegg!

Kontantstøtten er fin for dem som ikke har krav på barnehageplass og for de som ikke får barnehageplass, men etter fylte 2 år har alle barn krav på barnehageplass så ønsker man da å gå hjemme av fri vilje så får man også betale for morroa selv.

Flott med den nye ordningen som gir mer til de som har behov og som fjerner for de som ikke har behov.

Grattis med barnehageplass og lykke til med ny jobb :D

Skrevet

Uansett hva som er problemet ditt i innlegget så greier jeg ikke få noe som helst sympati med deg med en slik overskrift...

Gjør som de fleste andre og ta ansvar for deg selv og dine.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg synes overskriften din er helt konge, og er ellers stor fan av kontantstøtten også.

Skrevet

Jeg liker også overskriften din veldig godt, og deler ditt syn på at det opprinnelige vedtaket man fikk på kontantstøtten opprettholdes. Det er mange med deg som får en ubehagelig overraskelse i posten i disse dager :(

Jeg støtter lovendringen, men ikke at det gjøres på denne måten.

Og jeg synes Audun Lysbakken er noe av det ekleste politikken har å by på...

Skrevet

Jeg liker også overskriften din veldig godt, og deler ditt syn på at det opprinnelige vedtaket man fikk på kontantstøtten opprettholdes. Det er mange med deg som får en ubehagelig overraskelse i posten i disse dager :(

Jeg støtter lovendringen, men ikke at det gjøres på denne måten.

Og jeg synes Audun Lysbakken er noe av det ekleste politikken har å by på...

Jeg må bare si det høyt, jeg liker heller ikke lysbakken!

Sånn da fikk jeg sagt det.....føles godt og få det ut :D

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Veldig rart at de velger å la denne nye regelen få en tilbakevirkende kraft. Det er ikke vanlig og jeg finner det egentlig ganske merkelig at de har lov til å gå inn og endre på vedtak som var gyldig da vedtaket ble satt.

Skrevet
Veldig rart at de velger å la denne nye regelen få en tilbakevirkende kraft. Det er ikke vanlig og jeg finner det egentlig ganske merkelig at de har lov til å gå inn og endre på vedtak som var gyldig da vedtaket ble satt.

Må si meg enig i dette.. Synes det er merkelig, det er ikke vanlig som lykke fryd skriver, det vanlige er at nye regler gjelder fra en gitt dato og så er det overgangsordninger som gir de som har rettigheter på stønaden før denne datoen stønad etter den "gamle regelen" mens de som søker etter datoen får etter den nye regelen.. Håper virkelig de har advart folk om dette tidlig nok for søknadsfristen til barnehage er jo gått ut mange steder.. Her er den 1. februar...

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Så enig, så enig. Tragisk at dere som allerede mottar støtte "taper" på dette.

Skrevet

Litt moro å se hvordan det stormer rundt Lysbakken fortiden. Håper han må ta hatten sin og gå!!!

Karma???

:D

Skrevet

Man bør alltid planlegge hvordan man kan klare seg selv (sparing etc), ikke forvente at stat og kommune skal betale gildet.

Man bør planlegge, ja: Og det har jeg gjort UTIFRA den kontantstøtten jeg har fått vedtak på at jeg skulle få. Det var jo FøR det var noe som helst snakk om å endre på disse reglene.

Jeg forventer ikke at stat og kommune skal betale noe som helst utenom det de faktisk har vedtatt at jeg skal få. De må jo stå for det de gjør. Det går da ikke ann å holde på sånn!

Skrevet

Jammen kjære vene.... Premiering for å gå hjemme og sose når barnet har lovfestet rett på bhg-plass?

Jaja, hver sin smak. Det må da være bedre å delta i arbeidslivet og bidra til verdiskaping!

Skrevet

Jammen kjære vene.... Premiering for å gå hjemme og sose når barnet har lovfestet rett på bhg-plass?

Jaja, hver sin smak. Det må da være bedre å delta i arbeidslivet og bidra til verdiskaping!

Det har ingenting med saken å gjøre. Hva du måtte mene om kontantstøtten i seg selv er ikke videre interessant.

Skrevet

Man bør alltid planlegge hvordan man kan klare seg selv (sparing etc), ikke forvente at stat og kommune skal betale gildet. JEg gleder meg til poden er i barnehage, og jeg kan finne meg en jobb og tjene mine egne penger uten å være avhengig av nav. (Er alenemamma). å være avhengig av noen økonomisk smaker fryktelig lite bra all den tid man er voksen, har barn og har flytta hjemmefra.

?? bør man alltid planlegge å klare seg uten støtte fra stat og kommune? Og hvis staten fra neste år bestemmer at støtte til barnehageplass skal avsluttes, hvordan har du da planlagt å klare deg? Skal du betale plassen selv kanskje?? Har du planer for det? Det bør du ha etter dette utsagnet. Det må være det dårligste og minst gjjenomtenkte jeg leste i denne tråden. Jeg vet selv ikke helt hvor jeg står i kontantstøttedebatten for jeg seg pluss og minus fra begge sider, men at man bør kunne regne med å få den støtten som stat og kommune vedtar at man skal få, hva det enn skulle være, det burde være selvsagt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...