Gå til innhold

cytotec?

alfa-helix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Dette kommer kanskje litt sent, men jeg svarer likevel.

Jeg har "lang" erfaring med Cytotec, tilsammen 9 doser.

Det er viktig å fukte tablettene før du setter de inn, og husk å legg deg ned så raskt som mulig etter innsett. Det anbefales at du ligger i en time, men det funket ikke for meg. Jeg lå minst to timer siste gangen for å være sikker på at de ble løst opp skikkelig. Første to gangene datt de rett ut i do alle 4.

Første MA funket ikke tablettene i det hele tatt, og jeg ble lagt inn på gyn. sengepost med styrtblødninger etter to dager. Der fokk jeg først to doser vaginalt, etterfulgt av 5 doser som jeg svelget. 2 timers mellomrom. Det gikk ca 13 timer før det kom ut og jeg fikk dra hjem.

Sist jeg hadde MA fikk jeg sterkere dose med hjem, og satte de sammen kveld. Det meste av fosteret kom ut før midnatt, og jeg tok noen Pinex Forte som hjalp på smertene. Ganske sterke blødninger dagen etter, men mye bedre.

Var hjemme med sykt barn samtidig, men det gikk faktisk greit.

Så: Fukt tablettene og ligg lenge!!!

ønsker deg masse lykke til, dette unner jeg ingen!!!

Endret av Ville Vilde

Hei og takk for råd.

Beklagar om dette innlegget kjem med litt ekle detaljar.....

Eg fukta tablettane med glidemiddel (!), satte dei inn, tok anbefalt mengde smertestillande og la meg i senga. Etter råd her så låg eg i ca 90 min og gjekk deretter opp. Hadde økt i magen og ryggen heile dagen og vært skikkeleg trøtt av tablettane. Sov litt, var oppe litt. Rett før eg skulle legge meg for kvelden, ca 8 t etter cytotec så begynte eg å blø litt. Blødde litt i natt. Idag tidleg kom det ut store klumpar og blør no bittelitt. Har ikkje hatt smerter idag, men derimot no i kveld. Eg lurer på om alt er kommt ut......

Dersom dette er der heile så har det gått supeebra....men vi får sjå dei nærmaste dagane. Skulle vel og ha bestilt sjekk ein dag i vekene framover.....

Mengden klumpa kjem an på kor mange veker fosteret var. Sist eg tok aborten var fosteret akkurat 8 veker, og det var overkomelige mengder som kom ut.

Eg blødde ut alt grumset i løpet av 10 timar etter eg sette inn tab., men eg fekk ekstra sterk dose. Eg hadde vondt i magen i ei uke etter, og helga etter var det så gale at eg trudde det hadde blitt infeksjon. Feber og masse blod. Men det var spysjuka!!!

Ca. to uker etter stoppa blødninga (brune restar i 5 dagar, nok med truseinnlegg) og 5 dagar etter fekk eg ny eggløysing.

Du bør forvente at det er vondt nokre dagar, men følg med på blodet, om det luktar ekstra vondt, om du får feber etc. Hvis du er usikker bør du få en ny ultralyd for å se etter restar.

Beklager blandinga av nynorsk/bokmål, har budd i bokmålland litt for lenge ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...