Gå til innhold

USA med 8mnd baby!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har reist så langt med en liten/stor en?

Hvordan gikk evt den lange flyturen?

Enten om man får den "sove kassa" foran i flyet eller ikke?

Mat og maltider, hvor mye ta med.

Tidssoner, etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fløy til Asia med gutten vår da han var 5 mnd og tilbake da han var 7 mnd. Flyturen var litt slitsom, men ikke noe problem for vår del.

Fint med sovekasse så du får fanget litt fritt innimellom. Ulempen er at du må ta de ut når det er turbulens, og det var det ofte da vi fløy.

Jeg telte opp antall måltider og tok med et par ekstra. Hadde med mme-pulver, varmt og kaldt vann samt hjemmelaget mat og frukt.

Hadde med bæresele til mellomlandingen.

å snu døgnet var veldig lett, for lillegutt ble det omtrent snudd på flyet begge veier.

Ikke noe problem å fly med små barn, jeg gjør det gjerne igjen.

Skrevet

Lurer jeg også på. Skal selv til USA og Sør-amerika når lillemann er 8 mnd. Er spent på flyreisen.

Skrevet

Gruer meg litt selv pga den lange turen. Men har flydd før når han var 3mnd, men da i europa.

Tviler på at vi får sånn babybox, pga alder og evt vekt.

Tenkte å ta med paraplytrille. Orker ikke det styrer med prampacken.

Vi har tenkt å kjøre litt rundt og.

Noen som har erfaring med å låne bilsete gjennom feks avis?

Skrevet

Flyturen går nok bedre enn du frykter selv om han må være på fanget hele veien:)

Når det gjelder bilstol har jeg dårlig erfaring...

Vi leide et sete første par dagene, og dro på babiesrus og kjøpte et nytt til $130. det fra utleiefirmaet var grusomt. Slitt og ekle seler.

Så er jo egentlig problemet med europeiske seter det samme som amerikanske er her.

Eu godkjent betyr at det ikke nødvendigvis er godkjent i USA.

I tillegg risikerer en jo at setet får seg en smell i bagasjen.

Ville kostet på meg å kjøpe et rimelig sete der borte.

Og kjøp en trille med full liggestilling og god kalesje om babyen sover..De fleste flyselskap lar deg ha den med helt til flyet. Kjekt ved mellomlandinger:)

Skrevet

Og hva tidssoner gjelder. Det er nok enklere å snu en baby enn en to-treåring:) gikk som over her i løpet av flyturen;)

Ha med så mye mat som du vanligvis ville brukt på like lang tid og legg til litt i tilfelle forsinkelser.

Om du bruker MMe og grøt ville jeg tatt med endel. Du får ikke grøt som du gjør her hjemme. Utvalget er fantastisk, men helt annerledes. Grøtene jeg prøvde var vasne. Men prøvde selvsagt ikke alt. Mme sluttet vi med da vi gikk tom for NAN. Enfamil og semper (?) smakte ikke godt, så blandet med vanlig melk. Min gutt var da 11 mnd.

Og så er jo bleier ganske dyrt, så de 'tomme' koffertene du har med over (skal vel shoppe?), pakker du bleier i. En pakke bleier koster $15-20... Altså opptil 100 kroner. Man har jo råd til det, men kan jo brukes til annet.

Huggies night var forøvrig de eneste som holdt jr tørr, dag og natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...