Gå til innhold

Når avvenne om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når burde man slutte å gi mme om natta? Prøver å innføre fast føde,men er ikke så mye som kommer inn. Og hun er en lettvekter på 4 mnd. Jeg vil gjerne vente litt,men det var en som sa til meg at jeg burde begynne nå. Hva sier dere? Hun våkner 1-2 ganger for mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min mening er det for tidlig, de bør være oppe i minst 3 måltider med fast føde før man begynner med nattavenning, så lenge de ikke slutter med det selv da! Men du merker jo om hun spiser masse på natta eller bare vil ha kos.

Her sluker frøkna 2 x 200ml i løpet av natta og hun er 7 mnd, så er jo fordi hun er sulten så har fått beskjed om å ikke nattavenne ennå. Hun er også lettvekter :) Prøver å få i henne mere på dagtid men funker foreløpig dårlig!

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Gjør det som passer for deg og ditt barn. Har inntrykk av at det er mange som trur at babyer skal være fiks ferdig med døgnrytme fra dag 1 fordi det er så praktisk.

Skrevet

jeg synes det høres litt tidlig ut, men snakk med helsesøstra i kommunen :)

Skrevet

Etter min mening er 4 mnd altfor tidlig. De bør ha tilstrekkelig med fast føde om dagen, hvertfall 3 måltid. Det har de gjerne når de er 6-7 mnd gamle.

Vi har nettopp nattavvent her. Min jente blir 10 mnd om en uke. Hun våknet og "krevde" flaske annenhver time de to siste ukene. Da fant vi ut at nok er nok.

Også var det strengt tatt helt nødvendig, for jeg har hatt dårlig nattesøvn i 3 år og er helt på felgen nå. Så for at jeg ikke skulle bikke helt over, hadde vi ikke noe valg.

Med eldste var det ikke så prekært, så han ble nattammet til han var 13 mnd. Men han spiste ganske dårlig på dagen og var sulten på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...