Gå til innhold

Flere med baby på ca 8 uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover di lille på.ca 8 uke, og hvilken rutiner har du.

Baby massasje?

Stelling for leggetid kor tid på kveld?

Hvor mye trilleturer I uka osv? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke så mye rutiner enda. Prøver langsomt å skyve kvelden fra rundt midnatt (som var hennes kveld fra dag en) til 19 -20 tiden om kvelden. Hun sover mellom oss så neste skritt er å få henne over i egen seng.

Hun har natt ca 10 timer og sover mellom 3 og 6 timer på dagen.

Vi triller til stadighet da vi har storebror på tre år.

Skrevet

Akkurat nå sover han altfor lite, er mye urolig, spesielt om ettermiddagen og kvelden. Men sover hele natta fra ca 22.30 til 08, ammer da hver 2.-3. time. Sover godt når vi triller, noe vi gjør så ofte vi kan, dvs hver dag denne uka. Men når det er under -8 grader har vi holdt oss inne.

Skrevet

Slenger meg på her, min er 9 uker :) Hun får kveldsstellet mellom kl 20-21, og frem til idag har vi latt henne sove på brystet til en av oss mens vi sitter i sofaen i stua helt til vi har lagt oss rundt midnatt. Nå er mannen min borte, og jeg prøvde det vi har snakket om i flere uker: å legge henne i egen seng før vi legger oss. La henne kl 21, og hun sover foreløpig som en stein! Er veldig spent på hvordan det går i kveld/natt.

Frem til idag har hun ammet i 23-tiden, og så sovet i egen seng til rundt kl 0700. Noen få ganger har hun fått pupp i 5-tiden, ellers har hun sovet seg godt igjennom hele natta. Så nå er jeg veldig spent på om hun våkner opp i 23-tiden for å få pupp, og så sover videre hele natta.

Vi prøver å gjøre ting hver dag, enten det er babysang, trilling eller andre ting. Men det er ikke alltid vi får gjort noe, så vi har noen hjemmedager en gang i blant :) Hun er ikke avhengig av å sove i vognen, så hun "må" ikke trilles for å få sove heldigvis. Godt sovehjerte har hun arvet av både mor og far, det skal være sikkert og visst!

Babymassasje har vi ikke gjort, men vi skal begynne på barselyoga og der lærer man det. Så det blir gøy! :)

Skrevet

Vår er snart 7 uker. Han legges i vognen i 11.30 tiden og sover da i 3-4 timer. Før det har han bare duppet 10 min nå og da i krybben eller ved puppen. Når han er hentet inn fra vognen sover han lite fram til leggetid rundt 19.30 så vi skal endre rutinene på dagen nå. Vi skal legge han ute i vogna fra 10 til 12 og så fra 14 til 16. Dette for at han skal få en skikkelig god dupp på ettermiddagen. Om han blir overtrøtt er det også vanskeligere å legge han på kvelden i senga si.

Vi triller ikke alltid tur selv om han sover ute. Vi plasserer vogna på verandaen inntil stuevinduet, han sover mye bedre der enn inne i krybba si på stua.

Skrevet

Vår er snart 7 uker. Han legges i vognen i 11.30 tiden og sover da i 3-4 timer. Før det har han bare duppet 10 min nå og da i krybben eller ved puppen. Når han er hentet inn fra vognen sover han lite fram til leggetid rundt 19.30 så vi skal endre rutinene på dagen nå. Vi skal legge han ute i vogna fra 10 til 12 og så fra 14 til 16. Dette for at han skal få en skikkelig god dupp på ettermiddagen. Om han blir overtrøtt er det også vanskeligere å legge han på kvelden i senga si.

Vi triller ikke alltid tur selv om han sover ute. Vi plasserer vogna på verandaen inntil stuevinduet, han sover mye bedre der enn inne i krybba si på stua.

Han legger seg i 19.30 tiden i sin egn seng, sover til 01-02 før han våkner til og får pupp, så sover han til 05 ca og får pupp og så sover han til alt mellom 07 og 08.30 før vi står opp.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hurra, nå har baby som er 2 mnd vennet seg til å sove ute i vogna når vogna står i ro også. Og han sover to lurer på formiddagen, begge på ca 2,5 timer. Halleluja, håper det varer.

Lykke til med søvn til dere andre, det kan ordne seg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...