una1 Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Hvilke pålegg har dere på skiva nå i starten? Var hos helsesøster i dag og hun prata masse om salt og hvor fy-fy det er for disse små (i sauser f.eks.). På veien hjem tenkte jeg da på f.eks. smør, skinkeost, leverpostei og makrell i tomat. Det er jo salt i alt dette.... Hvordan tenker dere andre? Jenta mi er 8,5 mnd og fikk først skive uten pålegg, mens nå for tiden er skinkeosten veldig populær:)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Du kommer vel ikke unna salt naten, hvis du ikke lager det selv da! Halvfabrikat (type sauser på pose, gryteretter osv) er jo fulle av både salt og det ene og det andre. Lager du maten selv fra bunnen av så kan du jo styre saltmengden selv. Men over til pålegg:) Her brukte jeg som regel leverpostei i begynnelsen, men det var egentlig mest pga jerninnholdet. Frøkna var så småspist på grøt at jeg måtte få i henne jern der jeg kunne følte jeg. Men vet andre også bruker smøreoster, det gjorde vi også etterhvert. Prim (da denne Litago primen med tilsatt jern) fikk hun også innimellom som en avveksling fra leverpostei og smøreost, men det var ikke så ofte siden det er proppfullt av sukker..
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Skriver fra telefon så blir litt skrivefeil ser jeg:) Mener selvsagt at du ikke kommer unna salt i maten, ikke salt naten;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå