Gå til innhold

Jeg vil ha håret mitt tilbake...!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jo hørt om at en kan røyte mye når en ammer. Men at det skulle være SÅ mye som ramler av...!! Har nok nå ca halve håret igjen fra det det var når småtten ble født. Hvorfor, hvorfor må det være sånn at når man eeendelig har fått bra hår ( noe jeg har ventet i ca 30 år på å få hehe), så sitter man bare igjen med triste tjafser..?

Hvordan er det, kommer det tilbake igjen etter ammeslutt? Fått tips om flytende B-vitamin på apotek, skal prøve dette. Noen andre tips? Måtte bare få ut litt frustrasjon..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårtap etter fødsel har ingenting med amming å gjøre. Det skjer enten man ammer eller ikke.

De aller fleste opplever dette 3-6 mnd etter fødsel.

Og ja det vokser ut igjen.

Jeg har opplevd det etter begge mine fødsler. Det starter etter 3 mnd og varer i ca 3 mnd. Hos meg har det nesten vært sånn at det har stoppet på dagen. Nå er det 10 mnd siden fødsel og jeg har masse korte hår på hodet. Siden jeg har ganske langt hår vil det nok ta en laaang stund før det vokser ut i hele lengden. Vurderer å klippe meg litt kortere.

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article606899.ece

Skrevet

Hårtap etter fødsel har ingenting med amming å gjøre. Det skjer enten man ammer eller ikke.

De aller fleste opplever dette 3-6 mnd etter fødsel.

Og ja det vokser ut igjen.

Jeg har opplevd det etter begge mine fødsler. Det starter etter 3 mnd og varer i ca 3 mnd. Hos meg har det nesten vært sånn at det har stoppet på dagen. Nå er det 10 mnd siden fødsel og jeg har masse korte hår på hodet. Siden jeg har ganske langt hår vil det nok ta en laaang stund før det vokser ut i hele lengden. Vurderer å klippe meg litt kortere.

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article606899.ece

Takk for svar:) jo stemmer godt det, her begynte det å falle av omtrent på dagen når lillemann bikket 3 mnd. Fin artikkel! Får krysse fingrene for at hårtapet roer seg om et par mnd..:) i mellomtiden blir jeg smågal av å plukke hår - overalt!!

Skrevet

Her røyter jeg også i slike mengder at jeg er overrasket over at det i det store og hele finnes hår på hodet. Satser på at det gir seg snart :)

Skrevet

Hadde d også sånn etter begge fødslene, når de ble tre mnd forsvant d masse hår. Etter en stund vokser d ut og man får slike stygge tjafser i panna, og d varer jo noen mnd til håret vokser helt ut. M d blir jo som før etter noen mnd, m ikke pent når s står på! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...