Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jeg skal ta blodprøver for å finne ut om jeg kan ha lavt stoffskifte, bør jeg ta dem før jeg har spist frokost om morgenen, eller kan jeg ta prøvene midt på dagen?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Du kan spise vanlig. om du ikke har fått beskjed om noe annet. jeg har tatt prøver i 15 år, aldri hørt om å komme fastende, men jeg skal ikke ta levaxin før jeg tar prøve (det er medisinen) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Ok tusen takk for svar Husker bare at minsten måtte faste en morgen før han skulle ta blodprøve, men tror det kan ha vært den for å teste for diabetes, så det var kanskje bare derfor..
Gjest MMJ Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 NEI!! Du kan ikke spise!!! Det fikk jeg beskjed om!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 For å ta den vanlige blodprøven for å sjekke stoffskiftet har jeg ikke fått beskjed om å møte fastende, den har de tatt i forbindelse med legetimer utpå dagen osv. Men da jeg skulle ta de utvidede prøvene for å finne ut hva som feiler hormonbalansen i kroppen min (jeg hadde betennelse på skjoldbrukskjertelen) måtte jeg møte fastende. Da fikk jeg beskjed om å møte tidlig og ikke spise eller drikke først, da tok de en haug med prøver som de sendte til et hormonlaberatorie i Oslo. Dette var jo for å finne ut hvorfor stoffskiftet mitt var lavt...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Hmm jeg får vel bare spørre dem der nede for å være helt sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå