Nutte87+ februar spire! Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 14 februar, altså 11 dager før termin, kom lille Tone Johanne til verden! Hun kom ved hjelp av KS og var 3290g og 49cm lang Jeg startet med vondt på søndag kveld. Gikk da å la meg og sov minimalt natt til mandag. Det tok seg opp og jeg var i gjevnlig kontakt med føden, da jeg hadde vært der søndagen før. Kom inn i 18 tiden på mandagen med 1 cm åpning. Hadde relativt vonde rier. Skulle få noe å sove på den natta, så ble lagt inn. Men fikk sove veldig lite, da riene var veldig vonde og jeg startet å kasteopp pga det. Ble sjekket igjen kl 9. Hadde da 2cm åpning. Og begynte å bli utrolig sliten. Riene ble mer og mer vonde! Kl 14 hadde jeg 3 cm og fikk nå tidlig epidural og drypp. Da hun lå i sete og jeg var så sliten og trengte fortgang. Og fort gikk det, for kl 20.15 hadde jeg full åpning! MEN nå var jeg så sliten at jeg kasta opp, skalv, hadde fått 39 i feber og sleit med å følge med. Snuppa hadde pga min feber puls på 190, en rompe som lå høyt oppe og det var nå fare for infeksjon for henne. Det ville tatt minst 2 timer å få henne ut, da man ikke skal presse noe særlig før rompa er nesten i åpningen. Så summen av alt gjorde at legene tok avgjørelsen at nok var nok. Jeg hadde gjort en super jobb, men det ble KS. Så 21.25 på tirsdagen var hun ute Ligger fortsatt på sykehuset, da jeg har en del smerter etter inngrepet og vi har ikke fått kommet skikkelig i gang med ammingen enda. Men jeg er så lykkelig og forelsket i den perfektejenta mi!! Og Ahus har vært helt fantastiske! Vi blir tatt så godt vare på og alle er utrolig herlige
Camillok Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Gratulerer Håper jeg får presset ut min lille med rumpa først, men det er godt vi blir tatt godt vare på - og til syvende og sist er det viktigste at baby kommer seg hel og fin ut Kos dere masse
Underveis --> Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Fytterakker'n! Vel blåst/jobba og alt det der! Jeg hadde gått for KS med en gang om min hadde ligger i sete. Cudos til deg, altså. Ikke rart at du er sliten og har etterreaksjoner! Utnytt alle rundt deg, det har du lov til nå! Gratulerer med baby!
Nutte87+ februar spire! Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2012 Tusen takk alle sammen jeg har gått i dag og har mye mindre smerter i dag enn jeg hadde i går, så det går fremover håper nå at vi får dra hjem i morgen. Eneste jeg tenker på nå er å få ammingen skikkelig i gang, men vi gir oss ikke så lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå