Gå til innhold

kvalm etter uke 12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble kvalm rundt uke 9-10, helt plutselig.. og var kjempekvalm til uke 15...

Nå har det gitt seg helt, er i uke 18.

Var ikke spes plaget med kvalme i de 2 andre svangerskapene, så dette var veldig uvant og kjedelig :P

Fikk litt panikk når mamma sa hun spydde i 9 mnd x 3 :P Hehehe.... At hun orket å få mer enn 1 barn, skjønner ikke jeg :P

Jeg begynte å kaste opp i uke 11, det nådde en absolutt topp rundt uke 18-19, nå i uke 24 kaster jeg opp..Fortsatt.

Men det er nå kun på morgenen, og ca annenhver dag. Så det er en sterk forbedring fra 6-8 ganger om dagen.

Det er jo ingen fasit på dette, det er så individuelt hvordan kroppen reagerer og hvor lenge det varer.

Lykke til, det gir seg nok etterhvert skal du se :)

Annonse

Jeg har også vært kvalm konstant, likte ikke tanken på mat og spesielt ikke søtsaker! Salt salt salt og atter salt, som chips, reker, dundersalt, saltpastiller, knekkebrød med brunost står heller på menyen og evt sure grønne epler og plommer. Kvalmen ga seg ikke, men da jeg gikk forbi en innvandrer butikk så fant jeg noen frukter som het "guava" gulgrønn frukt, jeg har drukket juice av den før helt nydelig utsøkt tropisk smak! Denne frukten tok knekken på kvalmen på sekunder, og den gjorde fordøyelsen også bra!! så nå er det shopping av posefulle guavaèr fra innvandrerbutikkene disse tider, fordi det finnes kun på denne tiden av året visst.....

Jeg har også vært kvalm konstant, likte ikke tanken på mat og spesielt ikke søtsaker! Salt salt salt og atter salt, som chips, reker, dundersalt, saltpastiller, knekkebrød med brunost står heller på menyen og evt sure grønne epler og plommer. Kvalmen ga seg ikke, men da jeg gikk forbi en innvandrer butikk så fant jeg noen frukter som het "guava" gulgrønn frukt, jeg har drukket juice av den før helt nydelig utsøkt tropisk smak! Denne frukten tok knekken på kvalmen på sekunder, og den gjorde fordøyelsen også bra!! så nå er det shopping av posefulle guavaèr fra innvandrerbutikkene disse tider, fordi det finnes kun på denne tiden av året visst.....

tusen takk :) elsker denne frukten :) her og går det mye i bittert og salt.. :)

oii.. dette var oppløftende :P

håper ikke jeg må gå slik i 9mnd:p

Husk at de vi som svarer på denne tråden helst er vi som har slitt masse da, du kan jo slippe lettere unna!! Krysser fingrene for det :)

skjønner det :) bare veldig veldig veeeeldig slitsomt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...