Gå til innhold

Hvor ofte bader dere ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker de det?

Har dere badekar eller balje?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hun bader ca. 1-2 ganger i uka. Vi har ikke badekar så hun bader i en diger plastbalje som står i dusjen.

Skrevet

bader eller dusjer han 1-4 ganger i uka. Kommer helt an på hva han har gjort i barnehagen.. :P Bader han ikke så ofte nå om vinteren igrunn som jeg gjør på sommeren, vår og høst.

Han elsker det.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hun bader 1 gang i uken og hun hater vært sekund! Det er veldig fælt å føle jeg gjør noe som er vondt for henne, men som veldig liten hadde hun masse låsninger som gjorde det smertefullt å være i den badestillingen. Nå tror jeg rett og slett hun kun hater det fordi hun assosierer det med noe vondt. Bare hun ser badebaljen med vann oppi så HYLER hun helt til hun blir tatt opp igen..

Grusomt =( Hun elsker babysvømming da..

Skrevet

Bader i badebalje eller dusjer. Prøver å få til 2 ganger i uka, m noen uker blir d 1 gang.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hun bader 1 gang i uken og hun hater vært sekund! Det er veldig fælt å føle jeg gjør noe som er vondt for henne, men som veldig liten hadde hun masse låsninger som gjorde det smertefullt å være i den badestillingen. Nå tror jeg rett og slett hun kun hater det fordi hun assosierer det med noe vondt. Bare hun ser badebaljen med vann oppi så HYLER hun helt til hun blir tatt opp igen..

Grusomt =( Hun elsker babysvømming da..

Har du prøvd å ha henne i dusjen sammen med deg?

Min datter hatet også å bade, men elsket babysvømming. Jeg begynte å ta henne med meg i dusjen så kunne hun sitte i dusjen å leke under vannet mens jeg dusjet. Da løsnet det og nå elsker hun å bade.

Skrevet

2 ganger i uka (noen ganger bare 1 nå på vintern).

Hun elsker å bade! Bruker fortsatt badebalje, men går vel over til badekaret snart. Hun er 15 mnd.

:-)

Skrevet

2 ganger i uka, har faste dager hun bader. Sitter i badebalje i dusjen og hun elsker det:)

Skrevet

2-3 ganger i uken. har stor badebalje i dusjen , og han elsker å bade :)

Skrevet

hver dag, han ELSKER det og maser på bading hver gang han ser badekaret :) Men bruker ikke såpe hver dag og vasker håret kun 1 gang i uka.

Skrevet

hver dag her også, minis favorittstund på døgnet. :)

Skrevet

Her bades det 1-2 ganger i uka- etter behov. Vi har stellebord over badekaret pga dårlig plass og bare brukt badekaret under dette foreløpig. Er nok ikke lenge til vi kommer til å bruke store badekaret men er tungvindt for må jo da ta vekk stellebordet osv... Hun er altfor stor til å ligge nede i badekaret så hun sitter og plasker i vei. Hun synes det er stort sett topp men er hun veeeldig sliten og trøtt så kan hun slå seg litt vrang...Hun er 13 mnd.

Skrevet

Alt fra 2-5 ganger i uka, men så er han fæl til å kline mat i håret også da. Han sitter i balje inni dusjen og elsker å bade.

Skrevet

2-4 ganger i uken, alt ettersom.

Hun ELSKER vann og bading og gråter sårt hver gang det er ferdig.

Skrevet

1-2 ganger i uka. Godt å se at flere gjør det samme for jeg får ofte høre av min mor at det er ALT for sjelden. Vil ikke gjøre ham "avhengig" av det for det blir tungvindt om vi er på besøk og gjør leggerutinen mye lenger. Bader i det store karet men blir mest til at han går frem og tilbake og leker med badedyrene :)

Bruker olje eller ingenting i vannet.

Skrevet

hver dag, han ELSKER det og maser på bading hver gang han ser badekaret :) Men bruker ikke såpe hver dag og vasker håret kun 1 gang i uka.

Du vet at vann det verste for barnehud, med tanke på bading hver dag? Spør helsesøster!

Skrevet

2 dager i uka, har badebalje i dusjen.

Bader selvsagt imellom de dagene hvis han er møkette, men da vasker han ikke håret.

Skrevet

Her dusjes eller bades det ihvertfall en gang om dagen, ofte både morgen og kveld. Elsker å leke med vann, så blir vel mer lek enn vask. Og huden er helt upåklagelig!

Skrevet

1-5 ganger i uka, det varierer ettersom.. Vi bruker bibath i dusjen, og småen elsker det! (14,5 mnd.)

Skrevet

Gutten min elsker å både, så det gjør han stort sett hver dag.

Skrevet

Her dusjer han eller bader i balje stort sett hver dag. Litt for å tiden til å gå må jeg innrømme ;-). Og han elsker det.

Skrevet

Dusjer annenhver dag...bader kanskje to ganger i mnd.

Skrevet

Her dusjer vi eller bader hver eneste kveld som en avslutning på dagen :) Hun elsker det! :) (sniker inn fra småtroll 0-1)

Skrevet

Dette heger jo helt sammen med antall barn.

Førsteman badet hver kveld.

Da andre kom ble det sikkert annen hver.

Nå er de tre og bader en gang i uka, prøver å få til to. Er rett og slett ikke tid til oftere i ukedagene.

Skrevet

Som oftest 2 ganger i uka her, men han er fæl med å få mat i håret (som er "langt" i nakken, og da treng han en spyl ekstra én dag utenom :) Elsker både dusjing og bading, og vi trives veldig godt med denne stunden med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...