Gå til innhold

Glemt hvordan suge på flaska?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille ser ut til å glemt hvordan hun suger på flaska?

Hun får grøt morgen å kvell å vil gjerne ha i henne litt vann av å til, åsså vil jeg selvfølgeli åsså att hun skal kunne drikke melk fra flaska? Har en fryser full av melk men d nytter jo ikke så lenge hun har glemt flaske teknikken, hun tok flaske som bare det før, men nå leker hun bare med tungen på den :P Har prøvd med sukkervann, funket ikke.. noen som har tips til hvordan å få henne til å ta flaske igjen? :)

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi opp med en gang uten å stresse mye med det... Det er det ene alternativet, det andre er å ikke gi seg. Bestem deg for å gi et måltid om dagen på flaske og hvis hun ikke vil ha flaska, så får hun ikke noe. Det er den harde måten som jeg aldri ville gjort hvis jeg hadde noe som helst alternativ. Vann kan du gi fra tutekopp.

Skrevet

Gi opp med en gang uten å stresse mye med det... Det er det ene alternativet, det andre er å ikke gi seg. Bestem deg for å gi et måltid om dagen på flaske og hvis hun ikke vil ha flaska, så får hun ikke noe. Det er den harde måten som jeg aldri ville gjort hvis jeg hadde noe som helst alternativ. Vann kan du gi fra tutekopp.

1. stresser ikke med d i d hele tatt...

2. blir aldri å bruke den "harde" måten du sier, hvis hun er sulten å ikke vil ha flska så får hun selvfølgeli pupp.

å gi fra tutekkopp lærer henne ikke å ta flaska..

noen som har råd om hvordan lære henne å suge på flska igjen? ;)

Skrevet

Prøv tommee tippee flaska! Funka som bare det her :)

Skrevet

Hvor får man kjøpt denne? :)

Skrevet

2. blir aldri å bruke den "harde" måten du sier, hvis hun er sulten å ikke vil ha flska så får hun selvfølgeli pupp.

Grunnen til at jeg skriver det er at ingen jeg kjenner har fått det til på noen annen måte. De som ikke virkelig har hatt et behov har gitt opp etter å ha prøvd frossen melk, fersk melk, mme av div varianter, alle mulige flasker som kan skaffes, skje, kopp osv osv. De to jeg vet om som virkelig måtte få det til klarte det ved at de ikke hadde noe annet alternativ (hun ene skulle gjennom en operasjon som ikke kunne utsettes. Hun andre hadde for lite melk, så selvom de hadde begynt med grøt måtte de gi flaske, de ga flaske etter grøten sånn at babyen hadde fått i seg noe mat uansett.

Skrevet

Babyshop har den :) Litt dyr men verdt pengene for vår del :) Tutene kjøpes ved siden av, vi valgte den for 3 mnd gamle babyer selv om lille er 5 mnd og det gikk strålende. Hun elsker den flaska! Er visst veldig lik et bryst, myk og god :)

Skrevet

Babyshop har den :) Litt dyr men verdt pengene for vår del :) Tutene kjøpes ved siden av, vi valgte den for 3 mnd gamle babyer selv om lille er 5 mnd og det gikk strålende. Hun elsker den flaska! Er visst veldig lik et bryst, myk og god :)

Grunnen til at jeg skriver det er at ingen jeg kjenner har fått det til på noen annen måte. De som ikke virkelig har hatt et behov har gitt opp etter å ha prøvd frossen melk, fersk melk, mme av div varianter, alle mulige flasker som kan skaffes, skje, kopp osv osv. De to jeg vet om som virkelig måtte få det til klarte det ved at de ikke hadde noe annet alternativ (hun ene skulle gjennom en operasjon som ikke kunne utsettes. Hun andre hadde for lite melk, så selvom de hadde begynt med grøt måtte de gi flaske, de ga flaske etter grøten sånn at babyen hadde fått i seg noe mat uansett.

Skjønner det, men har ett sterkt ønske om att lille skal kunne ta flaska så d går ann å få seg litt tid alene, har ikke vært alene mer en 3-4 timer siden hun ble født, å d er snart 5 mnd siden.. Prøver å lære meg å ikke være så avhenngig av henne, fordi hadde d vært opp til meg så kunne jeg vært me henne 24/7, men noen sier jeg må ha litt alene tid åsså fordi det er godt for meg.. åsså er d kjekt å kunne vært litt kjærster å kunne dra på kino å ut å spise å vite d att lille har d godt hjemme å tar flaska hvis hun blir sulten hos mormor eller farmor :)

Skrevet

hahaha...vent med å tenke på deg selv til barnet er opp under 1 år.

Latterlig å lese, rett og slett.

Og det mener jeg helt og fullt.

Hva med å se babyen an, og å lytte til babyens behov? Har du tenkt over det? Da blir alt så mye enklere, forstår du.

"Sterkt ønske" - kun for egen del, ikke ungens.

La være å amme da! Da Må ungen ta flaske til slutt, og du oppnår det du vil.

Jeg tenker at du bør forstå hvorfor vi er laget for å klare å amme, og hvor lett det er å ødelegge den ammingen.

Så med din tankegang, så kan du like godt bare avslutte amming, og gå for flaske.

Skrevet

Når du nettopp har startet med fast føde inneholder både grøt og de første middagene så mye væske at de klarer seg fint uten væske både 1 og 2 måltider. Lag middagene selv så tilsetter du mye væske (vann eller mm) hvis du skal ut en tur.

Skrevet

Ærlig talt, anonym #9! Jeg pleier sjeldent å kommentere slike usakelige svar som det du presterte her, men nå klarer jeg ikke la vÆre. Bare fordi du gjemmer deg bak anonymknappen, så betyr ikke det at du skal svare HI så frekt og spydig! Jeg blir helt kvalm av slike svar, her kommer HI med et helt legitimt spørsmål som hun ønsker svar på, og det du gjør er å spytte henne i trynet mens du langer ut finger'n. Skamme deg, burde du! Enten kommer du med noe konstruktivt, eller så bare lar du vÆre å svare.

Og til HI: jeg skjønner veldig godt at du kunne tenke deg litt frihet, det skulle bare mangle. Vi er ikke supermennesker, og vi trenger tid til oss selv en gang i blant. Dessverre har jeg ingen tips til deg, jeg hadde bare fortsatt å prøve med forskjellige flasker/tuter. Plutselig tar hun den :) (og ikke bry deg om idiotiske svar som #9!)

Ha en god natt!

Skrevet

Slenger meg på de som anbefaler tommee tippe flaska. Den gjorde susen for oss. Og enig med deg over, det anonyme innlegget er jo bare latterlig.

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det gjør noe å være sammen med henne 24/7 hvis det er det du ønsker altså. Siden du sier du hadde gjort det hvis det hadde vært opp til deg. (Og det er det vel forsåvidt?) Man trenger ikke å gjøre ting bare fordi andre sier det. :) Men om du ønsker/trenger det selv så er det selvsagt ingenting i veien for det.

Min er heller ikke noe interessert i flaske lenger. Mam flaskesmokker er det som fungerer best her, men fortsatt ikke bra nok. Så når han er hos besteforeldrene f.eks. så får han grøt, frukt og vann fra tutekopp. Er han tørst får han litt vann fra vanlig kopp også for det går litt treigt med tutekoppen enda. Det har gått helt fint. :)

Endret av Hannah-
Skrevet

Hva med å se babyen an, og å lytte til babyens behov? Har du tenkt over det? Da blir alt så mye enklere, forstår du.

Jeg tenker at du bør forstå hvorfor vi er laget for å klare å amme, og hvor lett det er å ødelegge den ammingen.

Så med din tankegang, så kan du like godt bare avslutte amming, og gå for flaske.

Herregud for noe tøys, anonym! Sånn som du snakker så blir jo det å amme noe negativt, og det skal det jo ikke være. Amming er kos og knytter bånd mellom mor og barn :) Men det betyr slettes ikke at man ikke skal kunne være borte fra babyen sin i mer enn 3 timer før man slutter å amme. Klart det er for egen del at man ønsker litt fri innimellom, men det er nok til beste for alle parter spør du meg!

Skrevet

Skal fortelle deg att d er DU som er latterlig nå.. hvis du ikke har annet å gjøre enn å være usaklig å spydig så kan du bare la være å svare, å noe mer pinglete en å gjemme seg bak anonym knappen? Du skjønner ikke problemstillingen litt engang... Jeg spurte etter råd, ikke etter slibrige å spydige kommentarer... gå å lægg dæ!!

Skrevet

Hei

Min lille er også 5 mnd og en liten flaskenekter:) her gjør vi det sånn at vi øver daglig med flaska. Til formiddagsmaten får hun først litt grøt eller frukt og så øver vi etterpå. Om hun er desperat sulten tar hun ihvertfall ikke flaske så den teorien kunne vi forkaste kjapt her. Etter å ha øvd en ukes tid og tar hun den som oftest. Gjør dette i perioder om jeg vet at jeg skal noe en kveld eller ettermiddag. Hun liker bare mam-tutene og kun den med minst flyt. I tillegg må hun sitte i vippestolen, ikke i armkroken. Skal ikke være enkelt:)

Jeg har kun vært ute av huset to ganger, men synes det er kjekt om hun tar flaske om det skulle skje noe som gjør at jeg ikke kan amme der og da. Dessuten har alle godt av litt egentid innimellom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...