Vermilion Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 ..smaksporsjoner altså, slik at man slipper å lage bittesmå porsjoner hver gang. Er det safe, erfarne mammaer?
abella Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Det går fint å sette grøten i kjøleskapet. Den har 3 dagers holdbarhet (så sant du ikke har tilsatt mm/mme i grøten).
cent Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Jeg fryser grøten i isterningsbrett (da kan du ta opp akkurat så mange terninger som blir spist) og det går kjempefint! Fant ut at det er lurt å varme grøten helt for så å avkjøle den når man skal bruke den ellers kan den bli litt "klumpete" siden stivelsen ikke løser seg helt opp før den er helt varm. Går fint å tine/varme i mikroen også (bare rør godt så den er jevnt varm)
cent Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 ... forresten, pleier å tilsette melka etter at grøten er varmet og avkjølt, ikke før den fryses.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Høres ekkelt ut, spør du meg. Er vel ikke så mye arbeid å lage grøt?
cent Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 Hva var ekkelt? Å fryse grøten? Har laget grøt til meg selv og fryst ogsÅ, jeg, og den smaker helt utmerket nÅr den blir tatt opp og varmet igjen
Vermilion Skrevet 17. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2012 ..ekkelt? Ok. Arbeid, nei, men sparer mye tid på å lage en stor posjon enn ti bittesmå tenker nå jeg.
lillenims Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 Om du lager grøt helt selv så kan det vel være greit å gjøre det sånn. Men om du bruker grøter som skal blandes med vann så er det ikke mye arbeid å lage en miniporsjon. Tar vel lenge tid å varme frossengrøt:) Du kan koke opp vann og ha på termos og prøve deg frem med feks. 1 ts grøtpulver og 1 ss vann. Som regel trenger du ikke en gang avkjøle dette, fordi skåla/eggeglasset du har det i er såpass kaldt at miniporsjonen straks er spiseklar. Ang tipset om å sette i kjøleskap så husk at "ferdiggrøter" som regel inneholder MME, så da er det kort holdbarhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå