Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..smaksporsjoner altså, slik at man slipper å lage bittesmå porsjoner hver gang. Er det safe, erfarne mammaer?;)

Skrevet

Det går fint å sette grøten i kjøleskapet. Den har 3 dagers holdbarhet (så sant du ikke har tilsatt mm/mme i grøten).

Skrevet

Jeg fryser grøten i isterningsbrett (da kan du ta opp akkurat så mange terninger som blir spist) og det går kjempefint! Fant ut at det er lurt å varme grøten helt for så å avkjøle den når man skal bruke den ellers kan den bli litt "klumpete" siden stivelsen ikke løser seg helt opp før den er helt varm. Går fint å tine/varme i mikroen også (bare rør godt så den er jevnt varm) :)

Skrevet

... forresten, pleier å tilsette melka etter at grøten er varmet og avkjølt, ikke før den fryses.

Skrevet

Høres ekkelt ut, spør du meg. Er vel ikke så mye arbeid å lage grøt?

Skrevet

Hva var ekkelt? Å fryse grøten? Har laget grøt til meg selv og fryst ogsÅ, jeg, og den smaker helt utmerket nÅr den blir tatt opp og varmet igjen :)

Skrevet

..ekkelt? Ok. Arbeid, nei, men sparer mye tid på å lage en stor posjon enn ti bittesmå tenker nå jeg.

Skrevet

Om du lager grøt helt selv så kan det vel være greit å gjøre det sånn.

Men om du bruker grøter som skal blandes med vann så er det ikke mye arbeid å lage en miniporsjon. Tar vel lenge tid å varme frossengrøt:) Du kan koke opp vann og ha på termos og prøve deg frem med feks. 1 ts grøtpulver og 1 ss vann. Som regel trenger du ikke en gang avkjøle dette, fordi skåla/eggeglasset du har det i er såpass kaldt at miniporsjonen straks er spiseklar.

Ang tipset om å sette i kjøleskap så husk at "ferdiggrøter" som regel inneholder MME, så da er det kort holdbarhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...