Gå til innhold

Hvor viktig er det å bruke morgenurinen?

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg tok en test på mandag (med morgenurinen), og det viste en noe svak, men helt tydelig strek :)

Til tross for begynnende kvalme, mensmurringer og ømme bryster våger jeg ikke helt å tro at den er positiv og har derfor kjøpt en Clearblue med ukeindikator.

I bruksanvisningen står det at man må bruke morgenurinen, men det trodde jeg gjaldt hvis man tok test litt før man ventet mensen? Jeg er ca 7 dager på overtid. Tror dere jeg kan ta testen i dag, eller må jeg vente heeeeelt til i morgen tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt morgenurin for den er mer kosentrert med tanke på hcg,da får du hvertfall et sikkert resultat:)

Skrevet

Jeg tror du kan ta den i dag :) Men vil anbefale å ikke drikke noe, eller gå på do i 2-3 timer før du tar testen. Lykke til! :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Åhhh, det var jo to helt forskjellige svar :) og forvirringen er total ;)

Kanskje jeg skal prøve Å vente til i morgen - hvis jeg klarer :)

Tusen takk for svar, begge to!

Skrevet

Man sier jo at urinen er konsentrert nok om du ikke har vært på toalettet på 4timer... Men det kommer jo ann på testen også da.

Selv tok jeg testen på kvelden (glemte meg da jeg var vant til å ta el tester hver kveld :P ), og tenkte idet jeg tok den at "faen, nå må jeg ta en ny i morgen" -Men jaggu var den positiv gitt, dagen før ventet mens. ;)

-Tok en digital noen dager senere for å være helt sikker da...

Gjest Heartbroken
Skrevet

Da testa jeg på morgenurin, og den var klinkende klar: GRAVID!!!!!

Juhuuuuuu!

Det sto 3+, og det betyr, etter hva jeg forstår, at jeg er mer enn 5 uker på vei :)

Så da er det tid for å ringe jordmor, denne gangen vil vi ha tidlig UL :)

Kryss fingrene for at det går bra denne gangen!

Ha en strålende dag, gode damer :)

Skrevet

Gratulerer så mye. Kos deg med tankene dine..

:)

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulere så masse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...