Gå til innhold

Venter på svar på Duotest...

5barnsmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, vi spurte men hun som undersøkte meg ville ikke si noe og jeg vet ikke om hun kunne se det.

Det er visst noen som velger å avbryte svangerskapet hvis det er "feil" kjønn så derfor venter de til etter uke 12 fikk jeg høre.

Er spent nå før ordinær ultralyd, da regner jeg med å få et svar. Hva får dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi spurte men hun som undersøkte meg ville ikke si noe og jeg vet ikke om hun kunne se det.

Det er visst noen som velger å avbryte svangerskapet hvis det er "feil" kjønn så derfor venter de til etter uke 12 fikk jeg høre.

Er spent nå før ordinær ultralyd, da regner jeg med å få et svar. Hva får dere da?

Han mente bestemt det var en liten jente. Hun/han lå visst slik til at det var ganske greit for han å se. Men, som vi jo vet - har UL lurt leger før. Nå var jo vi i uke 12+5 på duotest, så han anså det vel som trygt å "gjette" kjønn. Siden dette var Riksen, får jeg tro han følte seg rimelig sikker siden han selv bragte kjønn på bane. Blir spennende å se på ordinær UL om de mener det samme der :-)

Skrevet

Hei damer. Konsentrasjonen er på vei ad undas - ultralyd to dager unna, og blodprøve ble tatt for to uker siden. Så vi får vel vite en del på fredag. Dere som har vært inne, hvor lang tid tok det? Var det komplisert?

Stusser også litt over disse tallene. I utgangspunktet er det en risiko på rundt 1% for oss 40-åringer, men så får man tilbud om fostervannsprøve om risiko er så liten som 1/250 på disse testene, med en abortrisiko på 0,5-1%. Synes ikke det henger på greip jeg.....Kommer neppe til å sove særlig bra siste natta før. :-/

Skrevet

Hei damer. Konsentrasjonen er på vei ad undas - ultralyd to dager unna, og blodprøve ble tatt for to uker siden. Så vi får vel vite en del på fredag. Dere som har vært inne, hvor lang tid tok det? Var det komplisert?

Stusser også litt over disse tallene. I utgangspunktet er det en risiko på rundt 1% for oss 40-åringer, men så får man tilbud om fostervannsprøve om risiko er så liten som 1/250 på disse testene, med en abortrisiko på 0,5-1%. Synes ikke det henger på greip jeg.....Kommer neppe til å sove særlig bra siste natta før. :-/

Jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg forestilte meg alt mulig før UL, og hadde lest om alle syndromer som er og statistikk. Jeg som deg spurte om dette med tallene når vi var på veiledning, uten at jeg fikk veldig gode svar, den genetiske veiledningen var for oss ganske bortkastet. Vi fikk ikke vite noe vi ikke visste fra før. Om det er noe trøst, opplevde vi i hvertfall selve UL-undersøkelsen som veldig positiv. Jeg var jo spent på blodprøvene, og det var det første han sa, at de var bra. Det var også som om han forventet et helt normalt foster på UL, og han snakket hele tide. Ikke noe sånn "hm.." og stillhet der man blir liggende å lure. Han fortalte alt han sjekket fortløpende, og tok mange bilder. Han forklarte anatomien og til og med kjønnet. Noen av bildene beholdt han, resten fikk vi med oss sammen med skrivet med resulatene - den andre delen går til faslegen/den som har rekvirert. Etter undersøkelsen la han inn tallene, han sa selv at blodprøvene var helt greske for han, men at datamaskinen regnet ut risikoen. At vi opplevde det hele som positivt, er selvsagt farget av at vi fikk så gode tall. Men jeg følte hele veien, også før resulatet forelå, at det var en trygg og god atmosfære. Etterpå bestilte jeg min første hamburger på mange år, måtte bare "feire" at jeg endelig kunne gå ut og være ordentlig gravid! Krysser fingrene for at du/dere får en like god opplevelse! Når det er over, så er det så deilig!
Skrevet

Hei! Må bare dele dette med noen :-))) Endelig UL på Riksen, og møtte et lite knøtt som slett ikke var interessert i å bli fotografert. Gjemte seg langt inne, med ryggen til. Men den sparket og sprellet, så det var definitivt liv! Da legen omsider fant en god vinkel, og fikk tatt målene - ble resultatene så gode som de kan bli, sa han. Så nå skal jeg bare få samlet tenåringene hjemme i løpet av helgen - og slippe å gå rundt i den samme store jakka for å skjule magen som er ganske tydelig. Håper dere får en god fin helg i vårsola, alle sammen!

Skrevet

Blodprøver tatt forrige mandag og ultralyd i morgen på Rikshospitalet. Ikke mye konsentrasjon å skryte av på jobben i dag nei. Kunne like gjerne gått hjem - men så sitter jeg nå her da og surfer litt på nettet.

Ja ja - nå er det i alle fall ikke lenge igjen før jeg slipper lure lengre.

11+3 i dag.

Skrevet

Blodprøver tatt forrige mandag og ultralyd i morgen på Rikshospitalet. Ikke mye konsentrasjon å skryte av på jobben i dag nei. Kunne like gjerne gått hjem - men så sitter jeg nå her da og surfer litt på nettet.

11+3 i dag.

Lykke til i morgen!!
Skrevet

11+3 i dag.

Lykke til i morgen!!

Krysser fingrene for dere. Var der fredag og kjenner følelsen...

Skrevet

En svært lite trivelig opplevelse på ul i dag. Fosteret var dødt og hadde vært det siden uke 7. Var nå i overkant av 11 uker. Har fått time hos Ullevål på fredag.

Dette var ikke akkurat det resultatet vi hadde forventet.

ønsker alle andre lykke til videre!

Skrevet

En svært lite trivelig opplevelse på ul i dag. Fosteret var dødt og hadde vært det siden uke 7. Var nå i overkant av 11 uker. Har fått time hos Ullevål på fredag.

Dette var ikke akkurat det resultatet vi hadde forventet.

ønsker alle andre lykke til videre!

Nå ble jeg virkelig lei meg på dine/deres vegne. Jeg har ikke noe fornuftig å si, annet enn at jeg håper dere er der for hverandre.
Skrevet

Hei Fia72,

Dette ble jeg oppriktig lei meg for å høre. Håper du/dere har noen som er gode mot dere nå. Lykke til videre, til deg og. Klem fra meg - selv om jeg ikke kjenner deg.

Skrevet

Hei Fia72. Det er så trist å lese når det går den veien. Håper det går bra med deg, masse trøsteklemmer og tanker går til deg og dine:-)

Skrevet

Jeg skal til uke på riksen for UL og har tatt blodprøvene for to uker siden. Er spent på resultatet! Men har dere tatt innvendig eller utvendig ultralyd?

Skrevet

Jeg skal til uke på riksen for UL og har tatt blodprøvene for to uker siden. Er spent på resultatet! Men har dere tatt innvendig eller utvendig ultralyd?

Vi var også på Riksen, og det var utvendig ultralyd. Fikk inntrykk av at det var det vanlige. Jeg var 12+5 uker når vi var der. Lykke tli!!!!
Skrevet

Vi var også på Riksen, og det var utvendig ultralyd. Fikk inntrykk av at det var det vanlige. Jeg var 12+5 uker når vi var der. Lykke tli!!!!

Hei! Vi begynte med utvendig, men mini lå så langt bak at vi måtte ta innvendig for å få gode bilder. Så det varierer vel kanskje litt etter hvordan babyen ligger? Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar. Er mest glad i utvendig:-) Men skal forberede meg på at det blir innvendig og håpe på utvendig.

Skrevet

Jeg hadde også utvendig rundt 12+4. men hun som utførte den trykket ned mot hoftebeina mine, så livmoren lå jo akkurat på grensen til at det gikk å få sett noe. Men det gikk!

Skrevet

Vi fikk utført duotest igår og sålangt ser alt veldig fint ut på ultralyden iallfall :) Jordmora kunne ikke se noe unormalt, så satser og håper på at det bare kommer ett brev i postkassen og ikke telefon. Det får vi vite over helgen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...