Gå til innhold

Hvordan sorterer dere Lego?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner bli vel mye nå og en får jo ikke bygd noe siden det tar år lete etter brikker. Tips om system mottas m stor takk!:-))

Fortsetter under...

Skrevet

Sorterer ikke lego annet enn at vi tar ut de store duploklossene. Resten får ungene holde styr på selv.

Her bygges det ikke etter tegninger, bare etter fantasien.

Skrevet

Sorterer? Her sorters det lite og alt går i de store kassen merket: Lego

Skrevet

Vi er fremdeles bare i duplofasen, og vi sorterer i to bokser. En for brikker, og en for figurer, dyr, kjøretøy, og spesielle deler som blomster, vinduer osv. Det gjør det litt lettere.

Skrevet

Jeg har vokst opp med lego i en gigantisk koffert. Det tror jeg vi skal gjøre her også. Husker nemlig at en del av sjarmen var å lete frem de tingene vi skulle ha. Ikke like gøy om det skulle være farvesortert. :)

Skrevet

Sorterer ikke lego annet enn at vi tar ut de store duploklossene. Resten får ungene holde styr på selv.

Her bygges det ikke etter tegninger, bare etter fantasien.

Vi sorterer etter f. Eks politi, star- wars osv. Har mye Lego her også og greit holde politistasjon, Brannstasjon osv fra hverandre. Duplo er ikke Lego.

De jeg kjenner med gutter sorterer også sånn, dvs guttene gjør det jo selv også. Funker for alle det.

Annonse

Skrevet

Takk for svar. En kasse merket "Lego" funker ikke her. Vi har som sagt mye! Hadde vi hatt lite hadde jeg jo såklart ikke hatt "problemet". Og ha alt i 1 kasse er vi over.

Skrevet

Takk for svar. En kasse merket "Lego" funker ikke her. Vi har som sagt mye! Hadde vi hatt lite hadde jeg jo såklart ikke hatt "problemet". Og ha alt i 1 kasse er vi over.

Du vet at det også finnes store kasser? Vi har MASSE Lego og hr alt i en kasse. Null problem. Ungene finner alltid det de vil leke med og vil bygge.

Skrevet

Vi har en slik:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29884439/

og en slik

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S49883542/

Hvor vi har sortert alt i kategoriene:

- Vanlige klosser

- Smale klosser

- Fly- og båtdeler

- Husdeler

- Store plater

- Plater med en rad

- Plater med to rader

- Plater med flere rader

- Småplukk

- Glatte plater

- Dyr og interiør

- Mennesker

- Rare deler (deler som ikke går i noen kategori)

- Skrå-deler (er faktisk mange slike deler når en begynner å sortere)

- Hjul og understell til biler

- Vindu og biltak

- Smådeler til bil, som ratt, seter, ledd,

- Bionical

- Og to esker med Technic.

Ja, vi har ENORMT mye lego, tipper det er rundt 200 liter. Kjøpte en gang 130 liter i et jafs. Og dette er bare det vi har løst. I tillegg har vi masse sett. Drømmen er et eget lego-rom når vi en gang flytter, he he :)

Skrevet

Du vet at det også finnes store kasser? Vi har MASSE Lego og hr alt i en kasse. Null problem. Ungene finner alltid det de vil leke med og vil bygge.

Kjære deg! Vi har 2 store kasser og flere hyller med bygd lego som nå skal has i kasser. Er det så vanskelig å forstå at noen har systemer for dette og at jeg var intr i tips fra dem?

Gjest irismor
Skrevet

Alt i en 65l boks fra Ikea. Har tatt vare på brosjyrene som fulgte med enkelte byggesett, de har jeg satt inn i en perm. Så da kan hun bygge etter fantasi eller brosjyren.

Skrevet

Vi har en slik:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29884439/

og en slik

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S49883542/

Hvor vi har sortert alt i kategoriene:

- Vanlige klosser

- Smale klosser

- Fly- og båtdeler

- Husdeler

- Store plater

- Plater med en rad

- Plater med to rader

- Plater med flere rader

- Småplukk

- Glatte plater

- Dyr og interiør

- Mennesker

- Rare deler (deler som ikke går i noen kategori)

- Skrå-deler (er faktisk mange slike deler når en begynner å sortere)

- Hjul og understell til biler

- Vindu og biltak

- Smådeler til bil, som ratt, seter, ledd,

- Bionical

- Og to esker med Technic.

Ja, vi har ENORMT mye lego, tipper det er rundt 200 liter. Kjøpte en gang 130 liter i et jafs. Og dette er bare det vi har løst. I tillegg har vi masse sett. Drømmen er et eget lego-rom når vi en gang flytter, he he :)

Tusen takk:-)) skal absolutt vurderes. Vi har også mange sett og med disse mengdene finner en aldri det en trenger.

Skrevet

Men det skal sies at jeg er ganske så lei av å opprettholde dette systemet. Så er frista til å bare helle alt i noen store kasser igjen.

Men det er flere dager med sorteringsjobb bak dette systemet, så det er ikke bar å prøve. Så satser på at det blir lettere når ungene blir større.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...