rosa11 Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Nå er jeg så sliten og lei av denne svigerfamilien min at jeg snart flyg på veggen. Vi har en nydelig datter på 4,5 mnd, og etter hu kom har forholdet til svigers bare blitt verre.. Uansett hvor mye jeg prøver på å ha et normalt godt forhold til de, finner de alltid en grunn til å fryse meg ut, såre meg eller gi meg dårlig samvittighet. Skulle feire bursdagen min for en stund siden, og siden både jeg og samboer har store familier bestemte vi oss for å tadet over to dager. Jeg ba min familie og slektninger først, og før jeg hadde rukket å sagt fra til svigers, ringte hu sambo og ga oss en ordentlig reprimande for å ikke ha bedt noen av de! For det første var det min bursdagsfeiring, og for det andre fylte jeg heller ikke rundt tall, så for min del tok jeg ikke så tungt på feiringa. Vi prøvde å forklar at vi skulle be de en annen dag på kaffe, men neida, de kom når alle mine slektninger var her..ikke nok med det, men de satt også å surmulte hele kvelden. Dette var bare et eksempel på hvordan de oppfører seg, men er såå mye mer!! Orker ikke skrive alt.. Jeg har aldri gjort noe galt mot noen i den familien, har bare prøvd å være søt, snill, grei og takknemlig. Skulle på besøk der for et par dager siden, og da er hele slekta samlet, mine svigerinner, svogere osv. Ingen løfter blikket eller sier hei når jeg kommer inn i rommet. Ingen tar initiativ til å snakke med meg, får bare en-stavelsessvar tilbake når jeg forsøker å si noe. Virker som at alle har gått inn for å fryse meg ut. Er så vondt, og det tar så på meg! Nå har jeg gitt klar beskjed til sambo at heretter får han dra dit alene! Noen som har opplevd lignende? Måtte få ut litt frustrasjon..
Mini84 Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Uff, det høres ikke bra ut. Noen mennesker går inn for å ta alt i verste mening, og noen ser ut til å være nærmest avhengige av å ha litt drama. Jeg hadde ikke orket å bruke energi på dem, la ham reise alene, men du burde kanskje si noe til dem også? Eventuelt få ham til å si noe? Mannen min hadde blitt skikkelig sint dersom familien hans behandlet meg sånn. Uansett hva du gjør, vær saklig og tenk nøye gjennom hva du skal si! Jeg snakker av erfaring. Jeg har det ikke så ille som deg, men det ble likevel for mye, og siden jeg bare lagret alt innvendig sprakk det til slutt for meg. Det ble grining og endte dessverre med at det ble jeg som måtte trøste, selv om det ikke var noen tvil om at det var jeg som hadde grunn til å være sint/lei.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 De bryr seg i hvertfall (på en måte) om bursdagen din. Det har aldri mine svigerforeldre gjort. Mannen og ungene får gave og telefon hvert år (de bor langt unna), men jeg har aldri hørt noe fra dem på min bursdag. Vi har vært gift i 15 år.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Uff, dette hørtes kjedelig ut! Hva sier mannen din til dette da? Synes han d er ok at de oppfører seg sånn? Er de sånn m andre i familien også, eller bare deg? Jeg hadde nok også syntes dette var veldig ubehagelig. Synes mannen din burde tatt seg en prat m dem, fortalt dem hvordan de holder på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå