Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Hei.. Jeg har fått den kjipe diagnosen pcos, men er normalvektig... Sjokk. Er nå livredd for å aldri få egenfødte barn, har googlet masse og skjønt at det både kan være vanskelig å få bli gravid (jeg har ikke EL av meg selv så da er det jo tricky, men skal starte med pergotime..) og at mange aborterer dersom de blir gravide. Noen som har solskinnshistorier angående dette? Som har PCOS selv og som har blitt gravide, og hvor alt har gått bra?? Trenger litt oppmuntring... Hilsen deppa i dag...
RTprøver Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 BIM har et eget forum her inne som heter "PCOS" Der er det ganske mange solskinnshistorier Og javisst er diagnosen kjip, men de aller fleste med PCOS klarer fint å bli gravid på egenhånd, evt. med litt ekstrahjelp som kostholdsforandringer, Pergotime eller til nøds eggløsningssprøyte Spontanabortfaren er høyere hos oss PCOS'ere, men det foreligger mye dokumentasjon på at Metformin under svangerskapet kan hjelpe på der Så du trenger ikke å deppe! Du er nok gravid før du vet ordet av det
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 JA! Fikk diagnosen da jeg var 20 år, er nå straks 29 og venter mitt tredje barn:) De to største brukte jeg litt tid på å bli gravid med (2år ca), men tredje spira satt helt uplanlagt. Jeg har noen kilo for mye og alle tre gangene jeg har blitt gravid har jeg gått ned noen kilo i forkant (ca 5kg). Dietter med lite karbohydrater skal være bra for oss PCOSere. I tillegg finnes det mye hjelp å få så jeg tror de fleste som ønsker barn får det, selv om det kanskje tar litt lengre tid. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Takk, så snille dere er som svarer! Flere?
Meg og alle gutta Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har pcos, en tett eggleder og 30 kg overvekt. Venter nå mitt 2. Barn. (15 uker på vei) 1. Mann er 1,5 år. Jeg har vært igjennom all utredning, tatt lap etc og 7 pergo kurer med første mann. Fikk eggløsning, men ingen graviditet. Under lap drilla de eggstokkene mine og jeg fikk regelmessige sykluser og eggløsninger av meg selv etter det. Han satt den mnd jeg ga opp for å vente på ivf. Denne gangen begynte vi å prøve på nr 2 i juni 2011. Skjedde ingenting og gikk på 2 kurer med pergo. Var hos gynekologen igjen i slutten av oktober. Fikk ikke mer pergo, men hun sa vi skulle se ann på nyåret om vi kunne finne en annen metode til hjelp. Ga opp og bestemte meg for å vente på hjelp i januar. I november ble jeg gravid i gjen og termin er 3 dager før min sønns 2 års dag. Jeg mista også helt motet, men har nå fått det til 2 ganger helt av meg selv. Det går nok bra. Lykketil.
iidapida Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har pcos. Har nå en sønn på 1,5 år, han kom uplanlagt. Prøver nå på nr 2. Er i 4pp, og har enda ikke skjedd noe. men vi stresser ikke. Det er jo veldig forskjell på pcos fra person til person. Håper det klaffer for deg også:-)
Lirgen Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Har psos, har en datter på 1,5 år :-) Brukte litt over 1 år veldig aktiv prøving på henne, hun "satt" den mnd vi skulle begynne med utredning :-) Vi har prøvd siden hun kom til verden med nr 2 men ingen spire i magen ennå desverre. blir vel å starte med pergo over sommeren om spiren ikke sitter til da :-) Jeg er vel en 5-10 kilo overvektig, har akkorat gått ned 18 kilo i håp om at det skal hjelpe for eggløsning,menstrasjon. Men hittil ingen forandring i "syklusen" min.. Skal fortsatt ned noen kilo, men det tar såååååå lang tid!! Sliter virklig med vekta.. Lykke til :-) Det går nok bra skal du se!
Mambaa Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Jeg dytter litt på denne jeg... Er også intetessert i å høre fine historier!!
meg83 Skrevet 16. februar 2012 #9 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har PCOS og en sønn på halvannet år etter IVF =) Selv om vi trengte hjelp, er det en solskinnshistorie for meg =)
nurkisimaven Skrevet 16. februar 2012 #10 Skrevet 16. februar 2012 Jeg fikk beskjed om Pcos i 2010, og har ikke brydd meg om å prøve å få barn, hadde en runde der menstruasjonen ikke dukket opp, fikk beskjed om skjelden eggløsning, dvs 1-2 ganger i året.... Har slitt skikkelig med cyster og mye vondt... menstruasjon som har levd sitt eget liv... Så for meg at når vi skulle begynne å prøve ble det pergo og alt mulig, som gyn hadde fortalt meg.. At jeg måtte kontakte henne når vi tenkte på barn.... Men så plutselig, på prevangsjon, med ny samboer så sitter jeg gravid, 7 +2 uker på vei!!!!!!
TurboJenny87 Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 Jeg sluttet på p-pillen juli 2010, ventet på mens i 7 mnd, ble gravid april -11, endte i MA i uke 11. Fikk diagnosen pcos i august og spiren satt på første enkle pergokur. Er 20+1 i dag:-) Er forresten også normalvektig (BMI 21) Så fortvil ikke, de fleste med PCOS får egne barn:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå