Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Det gjør så vondt at jeg nesten vurderer å åpne panna selv for å få ut trykket. Har prøvd alt, nå har jeg brukt nesespray for lenge, men kan jo ikke slutte for da blir det bare verre, nesehorn gjør det bare verre. Saltvann funker ikke, vanndamp funker ikke, vanndamp med japansk eukalyptus funker ikke. Det er over en uke siden det startet! Nå går jeg på veggene snart!!! Hjeeeelp.....
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Har du forsøkt neseskyllehorn? -Fåes kjøpt på apoteket, eller så kan du evt bruke en vannkanne hjemme, fylt med kokt(og avkjølt) saltvann blandet 0,9%. Da får du skylt ut all "dritten" og bakterier, istedenfor å bare dempe hevelsen med nesespray.... Det bør bli bedre etter noen dager God bedring!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Har du forsøkt neseskyllehorn? -Fåes kjøpt på apoteket, eller så kan du evt bruke en vannkanne hjemme, fylt med kokt(og avkjølt) saltvann blandet 0,9%. Da får du skylt ut all "dritten" og bakterier, istedenfor å bare dempe hevelsen med nesespray.... Det bør bli bedre etter noen dager God bedring! "nesehorn gjør det bare verre." Skyller ikke ut noe, og gjør bare trykket større....
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Har du forsøkt neseskyllehorn? -Fåes kjøpt på apoteket, eller så kan du evt bruke en vannkanne hjemme, fylt med kokt(og avkjølt) saltvann blandet 0,9%. Da får du skylt ut all "dritten" og bakterier, istedenfor å bare dempe hevelsen med nesespray.... Det bør bli bedre etter noen dager God bedring! "nesehorn gjør det bare verre." Skyller ikke ut noe, og gjør bare trykket større.... Selv om du tar nesespry først for å få ned hevelsen? Isåfall anbefaler jeg deg å dra til legen for å åpne, for da har betennelsen satt seg så godt at ingenting kommer ut -og ikke vil bli bedre...
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 ...rettelse, det kan bli bedre, men det vil kunne ta lang tid når bakterier og snørr ikke kommer ut.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Ja, det er det som er problemet, ingenting kommer ut!!! Det er så vanvittig vondt! Hvordan skal de klare å fjerne det?? Noen som vet?
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Fastlegen hendviser deg videre til ØNH spesialist som bl.a vil kunne prØve to ting (hvis antibiotika ikke har virket), og det er Skylling av kjevebihulene og operasjon i og ved inngangene til bihulene. - Denne operasjonen kalles FESS (functionell endoscopic sinus surgery)
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Tror ikke skyllingen bør være noe problem, men oprasjonene er jeg usikker på... Da må du nesten høre med legen din ...kan bare "litt om alt" sånt jeg,ikke mer...hehe
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 Tuusen takk for svar, jeg skal til legen nå kl halv elleve, de må finne på noe...
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. februar 2012 #11 Skrevet 15. februar 2012 Lykke til! Ja, stå på kravene - ikke godt å ha det sånn! Håper du blir bedre fort
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #13 Skrevet 15. februar 2012 Du har ikke prøvd antibiotika? Jeg må alltid få det for å bli kvitt bihulebetennelse. Det blir aldri borte av seg selv hos meg. Håper det går over snart da, vet hvor ubehagelig det er :-(
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #14 Skrevet 15. februar 2012 Håper jeg kan få antibiotika dag, hvis det ikke funker så må de sende meg videre, dette orker jeg ikke lengre.... Tusen takk.
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 Å...trodde du alt hadde forsøkt antibiotika, men at det ikke blir bedre jeg! Ja, det er en selvfølge at du mÅ ta -Oftest er bihulebetenelse bakteriell, eller utvikler seg til Å bli det. Da vil du nok snart merke bedring, skal du se!
Audix78 Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 Du burde kanskje bruke litt smertestillende uansett frem til antibiotika begynner å virke.. det kan som kjent ta noen dager...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #17 Skrevet 15. februar 2012 Hvilken smertestillende bør jeg be om da? Paracet funker ikke nå det er på sitt værste. Da er det like før jeg stanger hodet i veggen fordi det er bedre enn smertene i bihulene...
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. februar 2012 #18 Skrevet 15. februar 2012 Paracet er det eneste reseptfrie anbefalte for gravide pr d.d da... Men nå skal du jo dit kl 11, hør med legen. Det kan være at han enten veier opp risiko imot vinning, eller har noe reseptbelagt som du også trygt kan ta... Ibux er en mulighet før 3.trimester, men igjen -la legen ta den avgjørelsen.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #19 Skrevet 15. februar 2012 Stikker til legen nå, takk fro svar alle sammen!!
Tauriel Skrevet 15. februar 2012 #20 Skrevet 15. februar 2012 Sitter med bihulebetennelse selv nå (den har blitt bedre ) Mitt tips (det gjør vondt først, men blir bedre etter hvert) å legge en varm klut mot bihulene der det gjør vondt, hos meg forsvinner smertene så lende de holdes varmt. MEN det funker ikke på alle, her funker det på tannpine og
Himmel og hav Skrevet 15. februar 2012 #21 Skrevet 15. februar 2012 Hvis ikke du har fått noe som funker hos legen, så prøv Fenumax fra helsekosten. Jeg hadde ikke kommet meg gjennom vinteren uten! Vet ikke om den kan brukes om man er gravid.
SiriViri Skrevet 15. februar 2012 #22 Skrevet 15. februar 2012 Det gjør så vondt at jeg nesten vurderer å åpne panna selv for å få ut trykket. Har prøvd alt, nå har jeg brukt nesespray for lenge, men kan jo ikke slutte for da blir det bare verre, nesehorn gjør det bare verre. Saltvann funker ikke, vanndamp funker ikke, vanndamp med japansk eukalyptus funker ikke. Det er over en uke siden det startet! Nå går jeg på veggene snart!!! Hjeeeelp..... Kan høres teit ut, men det har hjulpet meg Trykke på akupressurpunkter for bihuler. De er der brynene starter, og så på siden av nesen og ved nesevingene. Massere og holde på en stund, og trykket letter faktisk litt! Hvis du googler så kan du finne bilder av hvor du skal trykke.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #23 Skrevet 15. februar 2012 Kommet hjem igjen med penicilin!!! Lykke! Nå må den bare funke. og en kjempelykke. jeg fik lov til å bruke nesespray selv om jeg har brukt den i over ti dager. Håper ikke det tar så mange dager før det er bedre nå, takk for hjelp alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå