Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Tenkte ikke kjøpe hele denne boka, for hun sover greit, men det er innsovningen som er vanskelig, da det kun er vogn, bil og pupp hun sovner av, tar heller ikke smokk. Så har lyst å få henne til å sovne selv inne i vugga, og prøver nå å lirke ut puppen om og om igjen slik jeg har hørt det skal gjøres. Men hvor lenge må jeg gjøre dette før jeg kan prøve å bare legge henne ned uten pupp først? noen som har klart dette med godt resultat??
jentemamma Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Hadde en likens baby, og jeg styrte en del med dette. Ikke minst siden "alle" mente at det ikke var "bra" å sovne ved puppen:) Men så sa en en oldemor til barnet følgende: "La ho nå bære søv ved geita, visst det er de ho vill". Tenkte som så at hvorfor skulle jeg egentlig styre så fælt med det? Slappet av og ammet henne stort sett i søvne, helt til hun selv sluttet å sovne ved puppen. Hun lå våken og så på meg, mens hun spyttet ut puppen. Så var det ned i senga og hun sovnet fint av seg selv:) Dette var ved 7-8 mnd alder tror jeg. Tenker at de fleste unger regulerer seg selv etter hvert, og jo mer man styrer med det desto mer styr blir det.
Zana123 Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Ble glad når jeg leste hva du skrev "jentemamma" for jeg har fått høre at jeg har ødelagt søvnen til gutten min fordi jeg har ammet han i søvn. Han har noen ganger i det siste sluppet puppen i våken tilstand og sovnet når jeg har forsøkt å rape han. Da har det var vært å legge han ned i senga. Men de siste dagene har han fått akutt lakenskrekk, så nå følger jeg noen av rådene i boka "no cry sleep solution", det har vært noen lange netter der det har vært mye opp og ned av senga, men han har sovnet i senga uten å gråte seg i søvn, og uten pupp i munnen. Jeg likte boka godt, så den kan anbefales. Og liker det at man ikke trenger å la ungene gråte seg i senk. Ble ikke mindre skeptisk til å la han gråte masse når jeg leste om hva som faktisk fysisk skjer i kroppene til de små når de gråter seg i søvn. Det virker som om han sover bedre om han sovner i senga og ikke ved puppen. Jeg tror (og det er bare hva jeg har tenkt) at han får litt panikk når han våkner og jeg ikke er der når han sovnet sammen med meg, for han hyler i det han skjønner han er i senga, mens når han har sovnet uten puppen kan han halvvåkne og vri litt på seg og så sovne igjen. Hoved poenget i boka er faktisk å gjøre det som fungerer for dere! Men det er mange gode råd og oppmuntringer som er fine å lese! Anbefaler boka! Lykke til!
1down Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Tenkte ikke kjøpe hele denne boka, for hun sover greit, men det er innsovningen som er vanskelig, da det kun er vogn, bil og pupp hun sovner av, tar heller ikke smokk. Så har lyst å få henne til å sovne selv inne i vugga, og prøver nå å lirke ut puppen om og om igjen slik jeg har hørt det skal gjøres. Men hvor lenge må jeg gjøre dette før jeg kan prøve å bare legge henne ned uten pupp først? noen som har klart dette med godt resultat?? Jeg leste boka og begynte med den lirkinga som du beskriver. De første gangene måtte jeg fjerne puppen sikkert 20 ganger før hun endelig sovnet uten den i munnen, men etter hvert gikk det fortere. Holdt på sånn et par uker, men jeg er veldig utålmodig så en kveld ammet jeg henne til hun var god og søvnig, så løftet jeg henne over i vugga. Sovnet på et blunk gitt Etter dette prøvde jeg gradvis å legge henne i mer og mer våken tilstand, og nå er det sånn at jeg kan amme, stelle og så bare legge henne (kun på kveldstid, vel og merke - dagtid er en helt annen historie ). Veldig deilig å slippe alt styret med legging om kveldene. Hun er 5 mnd nå, begynte med dette da hun var ca 3,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå