Rose -3. troll i 2012 Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Er 35+5 og den siste uka har jeg fått et stort behov for vann.. Ikke slik som i de andre svangerskapene når jeg har følt at "Nå må jeg ha vann eller så besvimer jeg" -denne gang er det bare en ufattelig tørste som ikke gir seg. Drikker ca 3-4 liter i løpet av en dag, og det er veldig mye til å være meg. Normalt når jeg ikke er gravid drikker jeg kanskje 1 liter.. I tillegg så har jeg siden søndag fått 2 svimmeltokter hvor jeg føler at jeg går i bakken. Tror dere dette kan ha sammenheng med at jeg har for lite vann i kroppen? Forstår ikke hva som skjer nå....
Fru.Vestavind Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Første som slo meg var svangerskapsdiabeter? Eit symptom på "vanleg" diabetes er jo at ein drikker/er tørst heile tida. Men, kan jo og kome av lite vatn i kroppen. Høyr med jordmor, ho kan sikkert finne ut av det:)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2012 (endret) Tenkte at jeg ikke skulle plage dem, for det var helt sikker veldig vanlig... Får kopiere innlegget over til dem. Takk for svar Endret 14. februar 2012 av Rose -3. troll i 2012
Vims80 Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Er 35+5 og den siste uka har jeg fått et stort behov for vann.. Ikke slik som i de andre svangerskapene når jeg har følt at "Nå må jeg ha vann eller så besvimer jeg" -denne gang er det bare en ufattelig tørste som ikke gir seg. Drikker ca 3-4 liter i løpet av en dag, og det er veldig mye til å være meg. Normalt når jeg ikke er gravid drikker jeg kanskje 1 liter.. I tillegg så har jeg siden søndag fått 2 svimmeltokter hvor jeg føler at jeg går i bakken. Tror dere dette kan ha sammenheng med at jeg har for lite vann i kroppen? Forstår ikke hva som skjer nå.... Har akkurat samme "problemet". Har en ekstreme tørste hele tiden, som ikke lar seg stille. Spurte jordmor i dag, og hun sa at det var normalt før fødselen. Kroppen lagrer vann når den gjør seg klar til fødsel, da den kanskje kommer til å trenge ekstra veske.
Camillok Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Synes ikke det er helt bra du føler et så økt behov. 4 liter er ganske mye. Svimmelheten kan jo tyde på dehydrering og lavt bt, men jeg tror faktisk jeg ville gått til legen og få det sjekket hvis jeg var deg. Eller i hvertfall til JM og sjekket urin og bt. Kan jo som noen over her nevner være en svangerskapsdiabetes, det kan jo ses på urinen, men kunne kanskje vært på sin plass med noen blodprøver her...
*cocco* Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 Jeg fikk svangerskapsdiabetes i uke 35. Drakk 3-4-5 liter vann om dagen. Skjelven å svimmel hvis jeg ble for lav.
*cocco* Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Jeg fikk svangerskapsdiabetes i uke 35. Drakk 3-4-5 liter vann om dagen. Skjelven å svimmel hvis jeg ble for lav.
*cocco* Skrevet 16. februar 2012 #9 Skrevet 16. februar 2012 Jeg fikk svangerskapsdiabetes i uke 35. Drakk 3-4-5 liter vann om dagen. Skjelven å svimmel hvis jeg ble for lav.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2012 Ok, takk for tilbakemeldinger. Har time hos jordmor om 1 uke, så jeg får ta det opp med henne da
Camillok Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 Jeg synes du skal dra til legen din før det. Babyen legger mye på seg nå på slutten og da kan det være godt å vite om du bør ta grep ift eventuell svangerskapsdiabetes. Ikke noe særlig å føde et barn med altfor stor kropp ift hode! En uke for oss nå er ganske lenge, ting er helt snudd på hodet nå som vi er høygravide Lykke til!
førti Skrevet 17. februar 2012 #12 Skrevet 17. februar 2012 Jeg synes også at du skal ta kontakt med legen eller jordmor i dag. Møt opp. Event legevakta. Jeg har bare 2.5 uke igjen og har hatt mindre behov for vann nå enn jeg hadde for noen måneder siden. Var hos en akupunktør i går som også er jordmor og hun lurte på om jeg var tørst og drakk mye. Jeg sa det var flere måneder siden og det virket som det var helt normalt.
førti Skrevet 17. februar 2012 #13 Skrevet 17. februar 2012 Du kan også ringe føden. Lag klar en urinprøve nå på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå