Gå til innhold

Hvor tidlig ble du kvalm og hva er det tidligste du har hørt om? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

med første mann var jeg kvalm før jeg tok testen, før mens skulle vert der! ( men da utvikla jeg også hypermesis graviardum og var innlagt flere gange på sykehuset)

med andre mann kom kvalmen nesten ikke, og jeg trodde derfor at det var et annet kjønn.. ( men tror nå at det er fordi barnet ikke var friskt! Var samme kjønn.. )

Nå kom kvalmen i uke 6 ca.. og i uke 8 kom oppkasten.. håper bare jeg slipper unna hypermesis denne ganen. og at jeg ikke må gå kvalm like lenge! ( dvs. 7 måneder :( ) Men jeg er gla for at kvalmen er der! :) selvom det er slitsomt og tungt!

Med Stella så begynte jeg å bli kvalm i uke 6 og kastet opp fra uke 8 og utover til uke 12 ca .

Med andremann ble jeg kvalm fra uke 7 og har kastet opp et par ganger bare.

Annonse

Jeg har hatt 6 spontanaborter og er gravid for 7.gang... Alle de første 6 var jeg litt kvalm allerede i begynnelsen av uke 5 men da svangerskapene opphørte rimelig tidlig (uke 6-7) så varte kvalmen bare 3-4 dager. Nå derimot, er 9+0, er jeg konstant kvalm...morgen dag kveld og natt... Om dette er prisen jeg betaler for å bli mor gjør jeg det gladelig!;o) Men jeg passer på å spise normalt store måltid hver 3.time..og passer på å drikke mye vann for at det ikke skal være ekstremt ille.I tillegg tillater jeg meg å sove mye for dette kan forebygge kvalmen.

Kvalm fra uke 8, og har kastet opp hver dag siden. Er nå i uke 14. Men nå kaster jeg bare opp på formiddagen, men kvalm nesten hele dagen. Har prøvd akupunktur to ganger, håper det hjelper etter min 3.gang i morgen. Så utrolig lei den kvalme følelsen, får ikke gjort noe her i huset, ei heller med mannen ;) men jeg er ikke noe særlig trøtt, åssen er det med dere?

Jeg har også vært kvalm konstant, likte ikke tanken på mat og spesielt ikke søtsaker! Salt salt salt og atter salt, som chips, reker, dundersalt, saltpastiller, knekkebrød med brunost står heller på menyen og evt sure grønne epler og plommer. Kvalmen ga seg ikke, men da jeg gikk forbi en innvandrer butikk så fant jeg noen frukter som het "guava" gulgrønn frukt, jeg har drukket juice av den før helt nydelig utsøkt tropisk smak! Denne frukten tok knekken på kvalmen på sekunder, og den gjorde fordøyelsen også bra!! så nå er det shopping av posefulle guavaèr fra innvandrerbutikkene disse tider, fordi det finnes kun på denne tiden av året visst.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...