Gå til innhold

hjertebank og svimmel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg trenger virkelig svar på dette.

Da får du snakke med fastlegen din...?!

Har du hatt dette før?

Det er ikke uvanlig hos unge mennesker at hjertet slår et par ekstra slag (ekstrasystoler), uten at det er noe farlig. Nå som du er gravid kan det også være at du får midlertidig blodtrykksfall -da responderer kroppen med å kompansere, hjertet slår litt ekstra fort og hardt intill trykket har stabilisert seg...

Men det er ikke lett å svare på uten å se deg, kjenne deg og evt ta noen undersøkelser av deg ;) -Det kan være hummer og kanari...

Tenkte blodtrykksfall med en gang, da jeg har opplevd dette selv noen ganger, og har litt lavt blodtrykk. Ikke noe farlig med lavt blodtrykk og sånne type "anfall".

Men snakk så klart med lege/jordmor, for å være på den sikre siden :)

Annonse

Jeg får det du beskriver når jeg får kynnere.

Er det kanskje det du også får?

Jeg blir svimmel og ør og hjerte raser avsted og dunker 2-3 harde slag før det gir seg.

akkuratt det samme!

har du pratet med lege/jordmor ang dette?

Ja, jeg var hos jordmor i dag faktisk, da snakket vi om dette.

Jeg fortalte hvordan det føltes og hun sa ikke noe om at dette var unormalt, husker ikke akkurat hva hun sa.

Men dette er tredje ungen og jeg har alltid reagert slik på kynnere, jeg lever enda :)

Men du kan jo høre med legen om du er usikker.

Sånn har jeg også ofte, men det er sjeldent jeg blir dårlig av det etterpå. De kraftigste er som du beskriver at de tar litt pusten fra deg. Kroppen produserer mer blod og jobber hardere, og litt ekstra hjerteslag er vanlig. Noen ganger kommer mine også i forkant eller i forbindelse med en kynner. Og det kan være ekkelt, men ikke farlig.

Sånn har jeg også ofte, men det er sjeldent jeg blir dårlig av det etterpå. De kraftigste er som du beskriver at de tar litt pusten fra deg. Kroppen produserer mer blod og jobber hardere, og litt ekstra hjerteslag er vanlig. Noen ganger kommer mine også i forkant eller i forbindelse med en kynner. Og det kan være ekkelt, men ikke farlig.

ok føles litt sånn ja , men har ikke det i forbindelse med kynner har lissom ikke vondt noen steder... hmmmm

Annonse

Ja,jeg er plaga med det samme.

Fra mandag til tirsdag gikk jeg med 24-timers EKG på meg.

Ved å ha sett raskt over så såg det ut som om at jeg hadde noen ekstraslag,og det var dette je kunne kjenne på. Det var ikke noe som er farlig.

Legen sa også at det er helt normalt og kommer ofte i svangerskap. Får man hvilepuls på nærmere 180 i sammenheng med dette,så burde man ta kontakt med lege.

Jeg fikk hvilepuls på 120,men det var visst ikke noe farlig.

Tok kontakt for dette,da min samboer var bekymra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...