Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte på min første pergo-kur om 5 dager. Er litt nervøs..

Noen som kan fortelle meg litt om hvordan det oppleves å gå på kuren?

Bivirkninger?

Jeg skal også kombinere med eggløsningssprøyte, noen andre som har erfaring med den kombinasjonen? Hvordan er det?

Krysser fingrene for at dette skal funke for oss <3

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg spiser dobbel pergo. Får hetetokter i de dagene jeg tar dem. Tar pergo 4-8 syklusdag.

Har spist dobbel to pp'er på rad nå. Første gangen hadde jeg hetetokter, og fikk masete murring i magen hele siste uken før tr kom. Tr blødningen var helt sinnsyk!! Har aldri blødd så mye i mitt liv og ble ganske satt ut. Blødningen var ikke lenger i varighet enn en vanlig mens for meg.

Denne gangen er det også hetetokter. Jeg tok mine siste pergo for denne pp i går. De første dagene fikk jeg skikkelig vondt i eggstokkene. Det kjentes ut som de plutselig veide mye, nesten som blylodd. Strålte ut smerter fra eggstokkene rundt om i mage og rygg, og hadde noen netter jeg ikke sov stort pga det.

Bivirkningene er så forskjellig fra person til person, så det er ingen grunn til å bekymre seg etter du leser hvordan min kropp er på pergo :) Jeg spyr dagen lang av p-piller så tåler ikke hormoner.

Har ikke brukt el-sprøyte så der kommer jeg til kort med å hjelpe deg.

Lykke til :D <3

Jeg tok mine siste to pergotabletter i dag morres.

Jeg tok enkel kur forrige pp, og merket ingen bivirkninger annet enn at rundt da jeg trodde el skulle være så hadde jeg VONDT på den siden jeg antar slapp et egg... Skikkelig vondt!

Og MAKAN til blødning da tr kom. Jeg har ikke hatt så store blødninger på 15 år! Håper selvfølgelig at forrige pp rensket ordentlig opp, og at spiren(e) sitter denne pp <3

Jeg trodde jeg kom til å bli fullstendig overveldet av følelser. Jeg har ekstremt lett for å gråte til teite tv-serier og alt det der, men merket IKKE forandring på hverken følelser eller humør.

• 4 uker senere...

Annonse

Uff, føler med deg, faens dritt at det ikke skjer noe :-(

Jeg fokuserer på andre ting enn babyprøving for å takle sorgen. Kjøper meg noe fint, drar hos frisør, trener og tenker på sommerkroppen (noen fordeler har vi jo jenter!!), nyter vin og sunn mat, fyller dagene med personlige ting som gjør meg godt og får meg opp og frem. Vet at mensen kommer hver mnd og har ikke trua. Så får det heller bli en evt. sjokkerende surprise.. Planlegger og legger opp til blødningsuke, kjøper inn o.b osv. flere dager før ikm. Erkjent at det ''ikke går'' og etter det ble alt lettere.

• 2 uker senere...

Da ble det en kur til....

Tålte ikke Pergotime, fikk masse bivirkninger....

Fikk og ovitrelle sprøyte men det hjalp ikke, og mens kom flere dager før tiden.... Ganske så heftig Tr, men har egentlig alltid hatt det..

Så i dag startet jeg med Femar, og håper jeg ikke våkner i morgen og er ett monster igjen. VAr ganske så sikker på at det hadde funker gangen her, men fikk PMS og blødninger 10dager etter sprøyta:(

Det er ikke kurene som sliter meste egentlig, det er jobben.

Har en sjef som en skulle tro var kompis med Hitler til tider.... Det gjør det ikke så lett å stikke å ta blodprøver og UL i tide og utide....

Skjønner det er masete at jeg "stikker av" så my innimelllom, men jeg vil jo bare bli gravid.

Jr ble og så klart syk nå for andre gang på kort tid.

Og skal på UL neste fredag,, og har søkt meg fri i påsken.... Gleder meg ikke akkurat til å komme på jobb neste uke. KJenner panikken tar meg til tider..... Har en del venner og familie med ting som skjer, så det å finne noe å henge fingrene i er ikke så vanskelig.

Venninna mi gikk på trippe pergo og merket INGENTIG så vi er alle forskjellige.

Lyke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...