Gå til innhold

alkohol i prøveperioden

Anbefalte innlegg

Hva er deres tanker på alkohol i prøveperioden? Ser mange steder at de ikke smaker alkohol mellom eggløsning og mens, men hva gjør jeg når jeg ikke vet når verken eggløsning er eller når jeg kan forvente mensen? (Syklusstull etter ppiller)

Er ikke den som drikker så mye, kanskje ett glass nå og da. Som oftes kan det gå det flere måneder mellom noe alkohol, blir gjerne når vi er på besøk hos svigers eller lignende.

Drikker ikke noe om jeg ikke har fått en negativ graviditetstest samme dag/ noen få dager før, og blir testen positiv er jo saken klar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143909783-alkohol-i-pr%C3%B8veperioden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har holdt på så lenge som prøver(35pp), så jeg setter ikke livet på hold lengre og nyter alkohol når jeg har lyst på det :) Som legen min sa, 95% av alle barn er laget på fest eller i alkoholpåvirket tilstand så lev og ny livet :)

Men selvsagt er du inne i dine første pp og ikke drittlei etter 35 pp som meg så blir det jo at man tenker på alle mulige scenarioer - så den bestemmelsen er det kun du som kan ta :) Noen her vil si som meg og andre den andre veien, men du er en voksen person som må leve ditt liv og etter dine leveregler og overbevisning :)

Jeg koste meg med rødvin i helgene hele prøveperioden, sluttet selvfølgelig med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Tror man skal leve så normalt som mulig, slappe av og kose seg, men selvfølgelig ikke overdrive med alkoholen :)

Selv om vi kun har prøvd i 4 måneder, så har jeg ikke tenkt på annet enn å kutte røyken i "prøvetiden". Alkohol nytes så sjelden uansett siden vi har en sønn fra før av, og jeg tror at det ikke kan gjøre så mye så lenge man ikke er langt på vei. å sette livet så på hold blir litt feil for meg, så vi tar det som det kommer :) Grunnen til røyken er for å ikke vekke for mye mistanke når det skulle skje. Kuttet den før vi ble prøvere ;)

Sist svangerskap kuttet jeg ingen av delene, levde livet og koste meg. Da testen ble positiv sluttet jeg selvfølgelig med både røyk & alkohol med en gang :)

Annonse

Gjest Shanti ♥

Jeg forsøkte i 14 måneder... kjørte i starten "ingen alkohol mellom EL og mensen"-regimet, men de siste månedene etter som håpet sank og frustrasjonen steg, drakk jeg også et og annet glass etter EL, men da alltid de første 6 dagene etter EL (før implantasjon av det evt. befruktede egget).. Tror hver og en må finne ut hva som blir riktig for seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...