Gå til innhold

Hei ! :) Jeg trenger litt råd og synspunkter

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnose PCO, og har nå gått på dobbel pergotime 4 pp`er. Er inni min 5. nå.

Pergotime "modner" eggene, men de blir ikke sluppet uten hjelp av ovitrelle.

Jeg begynner å bli rimelig motløs nå. Regner med dere her inne også har kjent på den følelsen en del ganger.

Jeg føler meg virkelig ubrukelig og trenger lang tid på å komme over hver gang mensen kommer.

Og i og med at pergotime ikke ser ut til å virke, så føler jeg vi står på stedet hvil.

Mannen skal ta sædprøve neste fredag, og jeg har akkurat vært å levert AMH (?) prøver i dag. Gynekologens neste trekk er gonol f. Bare den såvidt jeg skjønner.

Er dette vanlig ? Hva som gjør at det skal kunne fungere med den, når pergotime ikke fungerer ?

Jeg begynner å tenke at ivf er eneste løsningen vår, og når jeg vet det er så lang ventetid, så skulle jeg ønske jeg kunne bli henvist. Men, jeg tør ikke foreslå dette for gynekologen. Hvem tror jeg at jeg er liksom?

Jeg har et barn fra før. Han ble laget ved hjelp av pergotime. Den gang klaffet det på første forsøk med enkel pergotime. Men, nå fungerer ikke dobbel kur, så ting må jo ha forandret seg!?

Jeg går på metformon også, i et håp om at de skal hjelpe på, men det ser dårlig ut.

Føler meg mildt sagt i villrede !!

Hva må man forresten betale for gonol f ??

Har googlet meg frem til at de er veldig dyre

Vel.. Takk for at du tok deg tid til å lese helt ned hit

Fortsetter under...

hei:) jeg kan nok heller ikke hjelpe, men jeg ville spurt om du kan bli henvist det er en lang prosess så det er jo greit å komme igang... hvis du ikke skulle behøve den behandlingen alikevel er det jo bare en bonus:) uansett, lykke til:)

Når jeg begynte på pergo-kurene, så sendte vi søknad til sykehuset allerede etter første måneden. Gynekologen sa at det va bedre å avbestille en time hos dem enn å vente 6 mnd fra siste pergokur. Jammen ikke rart det blir lange køer når de sier sånt, men jeg var selvfølgelig takknemlig for at køen ikke virket så lang som den egentlig var når det kom til stykke.. Det er ikke frekt å spørre gynekologen ihvertfall! Hva er det verste som kan skje, at de svarer nei? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...