Gå til innhold

Dåpsgave. Hva har deres barn fått av sine besteforeldre i dåpsgave ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gyngehest, bok og penger fra mormor og morfar. Dåpskjolen, dress og noen andre klær fra farmor og farfar. Fra oldemor og oldefar var det tripptrapp med sittepute, mitt første år bok, og noen klær. Ellers hadde vi ønsket noe så spesielt som ullundertøy i alle str opp til 2 år, så det fikk vi en del av fra gammeltanter og gammelonkler. :)

Bestemor og bestefar har gitt tripptrappstol til guttene og stort smykkeskrin til jentene, pluss 500kr.

Mormor har gitt sølvkniv til guttene og søljer til jentene, alle har fått strikket barnebunad.

Morfar har gitt penger til guttene og gullsmykker til jentene.

Annonse

Eldste fikk penger fra alle, aner ikke hvorfor svigers møtte da, for hun er imot barnedåp. Åpenbart noe mer prinsippfast ved nr 2 og 3. Da kom hu ikke, enda da hadde begge selv sagt at de ønsket å døpes.

Mormor: sølvarmbånd med betalt gravering og 500 kr

Morfar: 1000 kr

Farmor: hjertesmykke med diamant og hvitt gull lenke

Ellers fikk hun 2 smykkeskrin, sølvarmbånd, boken: da jeg var liten, børste og kam, dåpsattestholder

Vi var veldig fornøyde :)

Fra mormor: gullsmykke + at hun arvet sølvskjeen mormor selv fikk til dåpen (jeg har lik, stor affeksjonsverdi)

Fra morfar: penger på konto (aner ikke hvor mye, han insisterer på å ha en egen konto til dette, alle gaver har til næ vært penger inn på denne)

Fra farmor og farfar: tine/skrin til bunadssølv

Fra mormor: gullsmykke + at hun arvet sølvskjeen mormor selv fikk til dåpen (jeg har lik, stor affeksjonsverdi)

Fra morfar: penger på konto (aner ikke hvor mye, han insisterer på å ha en egen konto til dette, alle gaver har til næ vært penger inn på denne)

Fra farmor og farfar: tine/skrin til bunadssølv

Ha, ha, kanskje han lurer dere, det skjedde i min familie!

Mormor: "min første ring" gull smykke + dåpskaken

Bestemor/Bestefar: smykkeskrin, skrin til første tann og hårlokk, dåpsatteat beholder og sparegris i sølv.

Oldefar: sølv bestikk, har likt, graverte med navn og dåpsdato

Oldefar/oldemor: barnebibel og barnas sangbok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...