Gå til innhold

Gravid , hvem er faren, kan noen hjelpe meg ?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg hadde forrige mens 4 til 9 september

og den 15 eller 20 sept hadde jeg sex med en gutt,

men vi brukte kondom .

så den 27 begynte jeg og ha sex med ekskjæresten min igjen

uten prevensjon . fant så ut at jeg var gravid 12 oktober

eller uken etter .

hvis jeg regner etter hva ultralyd damen sa og utifra termindatoen

så kan datoen falle på da jeg hadde sex med han med kondom

men den sprakk jo ikke eller noenting, og da er vel dette umulig ?

da er det vel mulig at hun damen kan ha regnet noen få dager feil ?

og eksen min og jeg hadde som sagt sex igjen fra den 27 sept

og flere dager etterpå uten prevensjon og flere ganger om dagen

Da han kom inni meg flere ganger.

er nå 22 uker på veg

ville dere også tenkt da at eksen min er barnefar ?

ønsker gjerne svar, er så nervøs.

Fortsetter under...

takk . jeg er i hvertfall veldig sikker på at det er eksen, men samtidig grøsser det så inderlig i magen , tenk om det ikke er han ? . jeg vet jo ikke om kondomen sprakk eller ikke, men ganske sikker på at den ikke gjorde det.

ville vært fært om det ikke var han, for vi har begynt med forholdet i gjen, og han vet ikke om han jeg hadde meg med. mest fordi at for min del så telte det ikke som sex i det heletatt.. og det her er ikke sånn jeg er som person i det heletatt, jeg har alltid hatt sex i forhold og ikke utenom.

Annonse

det lureste vil vel være å informere kjæresten om situasjonen..

det vil jo vær veldig uheldig vist ungen viser seg å ikke være hannes..

hva er planen egentlig? at du skal DNA teste barnet etter fødsel??

skal du da fortelle det om barnet ikke er barnet til kjæresten?

eller skal du ikke si noe i det hele tatt??

jeg hadde ikke taklet å hatt en sånn hemelighet å skjule fra min kjære...

man trenger vel ikke bli gravid AKKURATT i eggløsning ? det går da ann og bli gravid utenom også ..

Man kan ha sex flere dager før eggløsningen skjer, og likevel bli gravid ja. Men siden egget lever bare ett døgn, så er det lite sannsynlig å bli gravid etter el(utenom det første døgnet seff).

Annonse

jo men det går da ann og bli gravid utenom akkuratt i eggløsningen, vi er jo fruktbare året rundt og rett etter , under og før mensen til og med. derfor kan det ikke stemme at det bare er et par dager / uker akkuratt i eggløsningen man kan bli gravid , tror jeg da .

Man kan KUN bli gravid ifm eggløsning. Dvs ca 4-5 dager før og ca 1 døgn etter eggløsningen. Med andre ord er det noen få dager hver måned en befruktning kan skje og ingen kvinner er "fruktbare" hele året. Når disse dagene er avhenger av lengde på syklus, hvor regelmessig den er osv..

Hvor lange sykluser har du vanligvis? Ettersom du ikke testet før 15 dager etter du begynte å ha sex med eksen igjen kan det godt være han som er barnefar. Man kan ha flere eggløsninger i løpet av en syklus, selv om det vanligste er å ha el ca 14 dager etter siste mens. Ved lengre sykuser vil el foryves tilsvarende... Dvs mensen kommer ganske nøyaktig 14 dager etter el. Det er likevel ikke BARE på disse dagene man kan bli gravid fordi samleie kan utløse ny eggløsning. Jeg ville satt mine penger på at eksen/kjæresten din er barnefaren :)

At el kan komme av samleie/orgasme er mer eller mindre en myte. Kun hvis egget er helt klart for å slippes. Det er ikke mulig å ha 2 el i en syklus med mer enn et døgns mellomrom,pga hormoner som produseres og hindrer ny el. Dette er noe jeg vet helt sikkert. Men , som sagt, om du har veldig lange sykluser kan han være faren.

• 1 måned senere...

Hei! Jeg hadde min siste mens fra den 26 september til den 4 oktober i fjor (2011) . Etter dette skulle jeg hatt mensen igjen den 24 oktober, men den fikk jeg altså ikke. Jeg er 26 uker og 6 dager på vei i dag. Utifra termin som er rundt 1 august får jeg opp at dette har skjedd rundt den 23 oktober i fjor. At det er da første trimester har startet. Jeg skulle hatt mensen rundt denne tiden, men fikk ikke dette. Jeg hadde samleie med X 8/9 oktober og 22/23 oktober. Jeg får opp at befruktning har skjedd rundt den 6 november, og at eggløsning har vært rundt 7 november da jeg hadde samleie med X igjen den 4/5 november. Den 2 november hadde jeg samleie med Y. Det jeg lurer på er om det er mest sannsynlig at X er far til barnet i og med første trimester startet 23 oktober som stemmer med første gang jeg og X hadde samleie, eller er det Y som er far til barnet? Jeg får opp at jeg har vært mest fruktbar i perioden 07.10. 2011 til 12.10.2011, eller utifra siste mens som skulle vært den 23/ 24 oktober så har jeg vært mest fruktbar i perioden 03/04 november 2011 til den 08/09 november 2011. Hvem er det mest sannsynlig som er far til mitt barn? jeg var på UL når jeg var 22 uker og 3 dager på vei (jeg fant ikke ut at jeg var gravid før dette) og dro på UL for å vite helt nøyaktig hvor langt jeg var kommet og da sier legen at jeg var 22 uker pluss 3 dager på vei, og det stemmer med at befruktning har skjedd 6 november. Og det stemmer da i føle mine beregninger at det er x som er far til barnet. I og med eggløsning har vært rundt den 6/ 7 november.

Dette var ikke så lett å forstå seg på.. Du skulle forresten kanskje laget en egen tråd ;) men altså, termin 1.august, og første dag av siste mens 23.oktober. Eggløsning rundt 6/7 november, og du hadde samleie med Y 2.november og X 4/5.november. Siden det er så kort imellom de to er det jo umulig å si hvem som er faren, det kan være begge.. Siden du ikke testet etter eggløsning vet du jo ikke nøyaktig når befruktning skjedde, selv om UL sier rundt 6.november så kan det jo ha vært 2.november. Husk at sædceller kan leve i mange dager. Fostre vokser forskjellig, så det er umulig å vite i etterkant når barnet ble laget. Eneste mulighet er å ta en farskapstest etter barnet er født.

ja, men jeg var jo mest fruktbar perioden 3/4 november til 8/9 november og da hadde jeg ikke samleie med y. Er det som er.

Men det er jo bare en antagelse utifra UL, det er ikke 100% sikkert. Dersom eggløsning var 3.november da, eller 4.november, så kan likevel Y være faren, for sædcellene kan leve i mange dager. Men jeg er enig i at det er litt mer sannsynlig at X er faren. Det er jo uansett ikke sikkert, så for å få oppklart det Må en farskapstest tas. Håper for de potensielle fedrene sin del at de vet om dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...