Gå til innhold

Badstu og gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er egentlig definisjonen på overoppheting?

Jeg er snart 30 år og har aldri i hele mitt liv vært overopphetet, verken i badstu eller boblebad, i sydenland eller i den norske sommeren.

Jeg har fått beskjed av lege og jordmødre, at jeg fint kan ta badstu i svangerskapet, man kjenner fort hvis det ikke funker, og da gir man seg.

Innfrarød badstu på den andre siden skal man styre langt unna!

Jeg er snart 30 år og har aldri i hele mitt liv vært overopphetet, verken i badstu eller boblebad, i sydenland eller i den norske sommeren.

Jeg har fått beskjed av lege og jordmødre, at jeg fint kan ta badstu i svangerskapet, man kjenner fort hvis det ikke funker, og da gir man seg.

De fleste vet vel ikke at de overopphetet før det er for sent!

Annonse

Jeg har også lest at man burde ikke gå i bastu, boblebad eller ta lange, varme dusjer. Er lurt å være på den sikre siden, så jeg ville holdt meg unna :) Bedre å holde seg unna badstu enn å miste barnet!

Litt drøyt å skrive, bedre å holde seg unna enn å miste barnet, når helsepersonel sier det er ganske trygt ;)

jeg har også hørt at det ikke er greit med badstue. og at man ikke merker om barnet blir overhetet fordi det ikke er det samme som om jeg blir overopphetet.. lege og jordmor som har sagt dette...

synes huske at jordmor på "spør jordmødrene " også har sagt at badstue og alt for varme bad er noe man skal være forsiktig med...

men tror nok at man kan få forskjellige svar fra forskjellige helsepersonell med forskjellig erfaring og forskjellige forskningsartikler og fagbøker ;(

Den gravide må jo bli overopphetet FØR ungen kan bli det.... ALT med måte....

ingen problem å sitte i badstu eller boblebad så lenge man kjenner sine egne begrensninger.... og du kjenner GODT når det blir for mye varme....-akkurat som når du står i varm dusj -litt for lenge.... blir varm, tØrst(innimellom litt lett hodepine) og nesten litt små-svimmel.... ikke verre enn å gå ut FØR du svimer av, så går det bra :)

-du kjenner jo trossalt ganske godt når det begynner å bli nok -å da skal du som oftest presse deg ganske mye lengre fØr du ev.svimer av...

De e som alt anna de står enkelte plass att man ikke må spise,å ikke må gjØre...ikke skal man spise rØykalaks, ikke skal man ete spekkepØlse eller blåmuggost.... herremin...hadde dettan vært skadelig bare man smakte på det, hadde æ vært stein-sØu fØrr længe sia...da mØdrene vårs gikk gravid, va de ikkje sånn-å vi leve da i besta velgående-di fleste av oss!? :D

De fleste vet vel ikke at de overopphetet før det er for sent!

Selvfølgelig vet du at du begynner å bli overopphetet..

Symptomer på at du BEGYNNER å bli overoppheter er hodepine, svimmelhet, tørste.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...