mamma jente08+gutt11 Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 når lille gutt var mindre, følte eg at me hadde gode dagsrytmer: mat, søvn, leik. nå føler eg at det ikkje er lenger sånn... forresten, sover heile natta? gutten vår legger seg alt mellom 18.30-19.30. og sover fram til 4.00-6.00 da vil han ha melk. om han våkner 4.00-5.00, sovna han gjerne etter han er ferdig med melken, men våkna han halv6-6.00 så er dagen begynt. er det uvane å gi melk så tidlig og så frokost (graut og melk) i 8 halv 9 tida? korleis gjer deke det?
min<3 Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Min lille legger seg medlem 18-19.30 Har nå gått 1,5 uke uten nettmat (hurra ) men jeg må fortsatt innom et par ganger og gi smokk,kos på ryggen ol. Dagen starter mellom 05.30 og 06.00 (uansett når han sovner) Han får da melk. Vi legger oss. Ca 1.5 time etter det og sover i 45-60 min. Når vi står opp da er det grøt. Etter ett par timer er det tid for dupp igjen og han har i de siste 2 ukene klart og kline til med 1.5 timer søvn i motsetning til de 45min det var tidligere. (men ikke alltid) så er han våken fra 2-3. timer før det er klart for den siste duppen. Den er i mellom 45-90 min og det er den som avgjør hvor tidlig han tar natta. Når han bare drakk mme var det ikke noe system på måltidene,men nå som han spiser fast føde prøver jeg å la det gå 3 timer+ mellom hvert måltid,da spiser han godt og de er nok det som ha gjort at han har nattavvent seg selv. Men vekker han selvfølgelig ikke,da blir det heller lengre i mellom måltidene.
Jente2011 Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Mini sov rundt fra han var 2 måneder:) men noen ganger kan det hende han vokner og virke sulten, men da er det fordi han har fått "forlite" mat på dagen. Dagene er ganske like her, hviler samme tid hver dag, legger seg 1930 ca og sover til rundt 0800, spørs om storesøster er oppe litt før da vokner han av henne.. Mini vil ikke ha mme lenger nesten, men spiser graut 2 ganger til dagen, og middag pluss frukt:)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Min blir 8 mnd om 2 dager. Her ser dagnene sånn her ut: Legger seg for natta mellom 18.30 og 19 våkner en gang ila natta, får smokk og sover til ca 6. Tar han ikke opp av sengen før 6, for da er det natta. Innimellom har han slått til og sovet 6.30 han får da pupp og det hender han sovner igjen i vår seng og våkner når storebror vekker oss 730 vi øver litt på skive til frokost rundt 8 sovner på vei tilbake fra barnehagen mellom 9 og 930. Sover alt fra 40 min- 2,5 timer får grøt i 11 tiden sover 1-2,5 timer en gang mellom 12 og 15 middag 15 om han våknet før 14 til midt på dagen-duppen kan han sovne i vogna hjem fra bhg rett etter 16 da vekker jeg han senest 1645, men det skjer ikke så ofte. øver litt på middagsmat i biter mens resten av familien spiser kl 17ish så er det lek og avslapping og storebrortid frem til 18 når det er kveldsmat stell og kos og natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå