Gå til innhold

Dere som har kjent kynnere tidlig

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt kynnere tidlig i svangerskapet, hvordan kjennes disse egentlig ut? Kan noen prøve å beskrive det litt detaljert til meg?

Jeg er i uke 23 og har de siste dagene kjent noe som ligner på menssmerter/-murringer i mage/rygg. Er ikke pulserende på noe vis, men bare ligger der. Jordmor mente det kunne være kynnere, men jeg synes magen er "hard" hele tiden, så merker ikke noe forskjell på det. Har jo lest at kynnere kjennes ut som menssmerter og at magen blir hard, men klarer noen å beskrive det mer detaljert? :) (Menssmertene er ikke sterke og ingen blødning så JM var ikke bekymret.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143909697-dere-som-har-kjent-kynnere-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en ganske merkelig følelse i livmorområdet fra uke 20 ca. Skjønte ikke hva det var før jeg leste en beskrivelse av kynnere som at babyen lå med hodet ut mot magen og presset nedover, om du skjønner.

Senere har jeg også skjønt at det var kynnere som fikk meg til å plutselig bli svært tissetrengt uten at blæra var full.

Er gravid med nr 1 og har hatt masse kynnere siden uke 16:-) Vil beskrive det slik: Mageknip som ved magekatarr som siger på ila noen sekunder. Kan også minne litt om hold/sting som ved trening,bare mindre vondt. Varer hos meg 10-15 sekunder. Samtidig blir livmoren steinhard og når jeg kjenner på magen er det som om det ligger en kanonkule inni der;-) Ikke noe vondt i rygg eller andre steder,bare i selve magen. Får mer kynnere når jeg går raskt eller stresser. Ikke noe bekymret for dette:-)

Jeg har hatt kynnere helt fra uke 12 denne gangen, fra ca uke 14 første svangerskap. Hele livmoren strammer seg, og jeg kan kjenne alle kantene rundt hele livmoren. Ligger jeg, buler livmoren ekstra mye opp. Får også litt mens-lignende smerter og når kynnerene har holdt på en stund så blir jeg veldig "sliten" rundt det området. Kjennes at livmoren har vært i hardtrening ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...