Gå til innhold

Kontantstøtte....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde loven gjaldt for de som ikke har fått godkjent kontantstøtte til fylte 3.... Har kontaktet NAV flere ganger, og fått samme beskjed. Men etter å ha vært i postkassen i dag må jeg vinke farvel til kontantstøtte i august :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken lov?

Skrevet

Fra august fjernes kontantstøtten til barn 2-3 år.

Man får 5000 i kontantstøtte for barn mellom 12-18 mnd. Og man får 3300 i kontantsttøtte bbrn 18-24 mnd.

Skrevet

Aha. Men HI, det er jo lenge til august? BEklager, men jeg forsto ikke helt problemstillingen din? Er det at dere mangler barnehageplass, eller ville dere ikke har barnet i barnehage? Hva er saken her egentlig?

Skrevet

Vi får ikke no barnehageplass, og siden vi fikk beskjed om kontantstøtte til 3 år, har vi lagt planen deretter..

Skrevet

Om du søker bhgplass nå kan det jo hende du har fått til august.

Skrevet

Dette er en endring som har vert varselt omm lenge :-) det er en fordel å følge med Hi.

Det er de som styrer landet som setter rammene, skal maen legge livet opp etter rettighetene er det ekstra viktigt å følge med . :-(

Men eg forstår problemet ditt. Samlet opptakk er gått og du har nettopp fått melding om dette en vond sitvasjon.

Skrevet

Jo da vist om at loven skulle komme, men når jeg ringer NAV opptil flere ganger og får d samme svaret (at det gjelder at de som har fått bekreftet til 3 år ikke mister) Jeg følger med ;-)

Skrevet

Hvis NAV har sagt at du skal få synes jeg ikke du bør gi deg på det!

Skrevet

Dere har krav på barnehageplass til høsten så det er null stress.

• 2 uker senere...
Skrevet

de som jobber på nav har jo selv nettopp fått beskjed om at det blir endring med tilbakevirkende kraft. så hjelper ikke å "kjefte" på de.

Skrevet

Greit nok. Men nå er det flere politikere som kommer på banen og "krever" at de som har fått innvilget kontantstøtte til barnet er fylt 3 år, skal få det. Husk, det var ikke snakk om dette den dagen vi fikk det godkjent. En kan ikke bare gå tilbake på et allerede godkjent vedtak.....

Skrevet

helt enig,har man fått godkjent så har man fått det......... til hælvete m lysebakken

Skrevet

De har trukket tilbake bevilgningen de ga. Men kanskje vi som er i denne situasjonen kan få en erstatning om noen år? Det er fint å håpe på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...