Gå til innhold

Offentliggjør dere at fødselen er i gang, eller venter dere til babyen er født??

Anbefalte innlegg

Med forrige baby visste ingen at vi var på sykehuset. Vi dro til sykehuset rundt midnatt, og kl 8 på morgenen kunne vi ringe de nærmeste å fortelle at nå hadde han kommet. De ble nok litt overrsaket, for han kom en uke før termin. Ville gjerne gjort det samme nå også, men nå har vi jo en fra før, som vi må ha pass til når det skjer....

Hva gjør dere? Ser flere som annonserer på facebook at de er på vei til sykehuset osv...

Fortsetter under...

å sende ei melding til nærmeste familie er vel greit...men når jeg ser folk som annonserer det på facebook, himler jeg bare med øynene...

er selvfølgelig opp til hver og en hvordan man annonserer at de skal på sykehuset, men er vel fåtallet som bryr seg om det vis det står på facebook.

vi skal ikke si noe til noen før den lille er ute, med mindre noe skjer mens vi er på besøk hos noen da...da er det vel litt vanskelig å skjule det.

Til mine nærmeste ringer jeg og gir beskjed at vi er på vei inn til sykehuset, eller at vi er der. Men det er ikke snakk om noe oppdatering på facebook før etter den lille er ute.

De nærmeste får vite det, helt klart (for meg ihvertfall).

Vi har klart å holde det hemmelig begge gangene, og dersom det går denne gang også så blir det hemmelig til det er over.

Men det er klart at så lenge en trenger barnepass så er det litt vanskelig å holde det hemmelig.

Med nr 2 var storebror på hyttetur med besteforeldre tilfeldigvis den aktuelle helgen, så vi ringte 0830 om morgnignen til min mor og ba om å få snakke med sønnen vår. Han var den første som fikk vite at babyen var kommet.

Denne gang blir det kun evt barnevakt og ungene våre som får vite at vi drar inn....

Vi kommer nok til å gi beskjed til foreldrene våre når fødselen er i gang, men ikke pokker om jeg skriver noe på facebook!

å oppdatere facebook er siste prioritet for meg, både før og etter fødsel.

Det blir ingen annonsering på Facebook før etter at alt er overstått, kanskje sendervi melding til besteforeldrene og eventuelt tanter/onkler. Jeg vil egentlig helst vente til alt er over men mannen vil gjerne si ifra.......så vi får se

Annonse

Her får kun den som skal passe barna vite at vi drar på sykehuset. Ingen andre før han er ute.

Med førstemann delte vi med hele familien at vi skulle på sykehuset for å settes i gang, og maka til gnaul og mas de neste dagene skal du pinade lete lenge etter ;)

Så nå får de straffen sin.. Hehe!

Ringer/sender SMS til nærmeste familie når ting setter i gang og oppdaterer dem underveis, men Facebook-oppdateringer er temmelig uaktuelt. Har ikke annonsert graviditeten der en gang ennå...

Hehe! Kan tenke meg at det blir litt masete. Men selvfølgelig lurer de på hvordan det går!!! :) Er vel litt derfor vi ventet med å si noe til det hele var vel overstått! Da fikk vi to dele den fantastiske opplevelsen helt selv i fred, og ha gleden av å fortelle det etterpå. Og familien slapp å tenke så fælt, og vente... :)

Håper storebror er bortreist hos oss også når den lille kommer, for det hørtes ut som en fin løsning at han blir den første til å få vite!!!

Jeg sier ingenting på vei inn til sykehuset og heller ikke under fødselen;-) Hehe!

Forrige gang var d kun svigerinne/ svoger som visste d pga vi leverte bikkja hos dem før vi duret til sykehus med full åpning omtrent! Hehe:)

Blir vel kun svigerinna som får vite det før vi har fått nestemann siden hun skal passe (kommende) storebror og bikkja:)

Vi skal ikke si noe til foreldre før den lille er ute.

Det pga at mine foreldre vil ha det slik så de slipper å gå på jobb å tenke på det :) og vi sier ikke noe til svigermor fordi hun kommer til å møte opp på sykehuset for å være med på fødselen, og å ringe alle hun kjenner...og det kommer ikke på tale.

Min lillesøster får vite det, for hun har sagt at hun gjerne vil vite det.

Foreldre er selvfølgelig de første som får vite det når nydeligheten er ute.

Blir ikke noe oppdatering på facebook her i gården nei.

Her blir det nok bare min mor som får vite at ting er på gang! Hun skal nemlig passe de to andre, så er nødt til å få vite det ;-)

Det kan jo tenkes at hun ringer min søster (avhengig av når på døgnet det skjer...), men vi kommer ikke til å kunngjøre noe før vi har den lille i armene våre!

Tror nok jeg kommer til å ringe de nærmeste når vi er på tur til sykehuset (det gjorde vi sist) men tror nok jeg venter med å annonsere det på facebook til etter vi har ett bilde å komme med! :)

Endret av Feb08 & Juli12 <3

Annonse

Forrige gang visste "alle" det - dvs annonserte ingenting på facebook - det kommer jeg ikke til å gjøre nå heller :-)

Men... jeg gikk 12 dager over termin, jeg hadde modningsrier i en uke før fødsel, vannavgang 3 dager før fødsel og var innlagt på sykehuset i 2,5 døgn før jenta var ute - så alle vi snakker med i ny og ne visste jo at noe var i gang - ventet i spenning. ;) Var i grunn ganske slitsomt med alle "skjer det noe" meldingene fra 2 uker før termin og i 12 dager over termin ;)

Håper det går ørlite grann kjappere denne gangen, slik at ikke "hele verden" tripper og venter ;)

Uansett må vi ha barnevakt og synes det er helt naturlig å gi beskjed til foreldrene våre og de nærmeste venninnene mine :)

Med mini klarte ikke min samboer å la være å sende mld til all familie om at nå var vi på sykehuset. Sendte også oppdateringer på hvordan det gikk, hehe.. :) Og såklart når han var ute. Jeg syntes egentlig det var litt voldsomt. Fins grenser for hvor ineressant det er liksom :P Men men

Annonsert på facebook, nei, jeg har ikke wall en gang, og ingen bilder av barnet.Har ikke planer om det heller for å si det slik.

Svigers kommer såklart til å få beskjed, da vi mest sansynlig trenger hjelp av dem til pass, evt kjøring denne gangen, ellers har ikke jeg tenkt å si noe før lillebror er ute vertfall :) Men om min samboer sender en mld til dem er jo en annen sak hehe

Forrige gang var det ingen som visste noe før alt var over.

Var inne til overtidskontroll (som heller ingen visste om) og ble sendt videre derifra til igangsetting.Ringte nærmeste familie en timeetter at jenta vår var født :)

Kommer ikke til å si noe denne gangen heller, bortsett fra til den som skal være barnevakt. Og den kommer til å få beskjed om å ikke si det videre.

Svigermor er av den typen som er truende til å ringe rundt til 'halve bygda' og fortelle det, og det er jeg ikke interessert i.

Facebook oppdateres når det passer etter fødselen. Ellers får kun barnevakt som sikkert er mine foreldre beskjed. De to andre fødselene har vært igangsatt med noen dager på sykehus i forkant og da har mange visst om det.

Her blir det ikke gitt beskjed til noen andre enn storebrødrene og barnevakten at vi drar inn. Er ikke mannen min hjemme når den tiden kommer, så ska jeg ha med ei venninne, så da får hun også vite det, men ellers får andre pent vente til babyen har kommet. Skjer det på natten igjen denne gangen, så må nok folk pent belage seg på å få beskjed om morgenen, for jeg sender ikke rundt et drøss med mld om natten. Her i huset oppdateres det på facebook når formen tillater det, men det kommer ikke til å skje midt under fødsel, nei.

Har sett de som omtrent oppdaterer hvor mange cm åpning det er til enhver tid... :P

At man tørr! Tenk om noe går galt f.eks...

Nei, oppdatering kommer når alt er vel overstått og litt til.

De nærmeste personene får en tlf når det er over, og det er det viktigste ;)

nei, føler at fødsel er veldig privat. Med første reiste vi til føden uten at noen visste om det, og andre gangen var det bare barnehagen (pappaen leverte første før vi reiste ned og sa at min mor kom til å hente etter endt barnehage) mamma som skulle være barnevakt og to venninner som fikk vite av vi var på vei ned til sykehuset. Regner med at det kun blir barnevakten som får vite at vi er i gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...