Harfåttprinsen:) Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Hei.. Min lille prins har spist grøt siden han var 3,5 mnd, pga at han var konstant sulten og spiste mme vær 2t... Vi har brukt risgrøt, med div fruktmos til.. Nå nekter han grøt, spiser litt også er det full stopp :/ Jeg har prøvd han med risgrøt med bannan, ogi dag prøvde jeg ris og hvete grøt... men samme skjedde... noen som har opplevd lignende? Skal jeg starte med grøt til frokost,middagsmat og grøt til kvelds? Har nå gitt han grøt x3... blir så oppgitt når han ikke spiser, for da er han mye våken på natten
Matrosen og Meg:) Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Jeg ville prøvd som du sier, bytte ut det ene grøtmåltidet med middagsmat. Disse små kan fort bli lei grøten. Og funker ikke det, så kan du jo prøve en annen type grøt. Nå skal ikke jeg anbefale grøter med sukker i, i redsel for å få smekk på hånda her inne. Men vi startet å gi grøt som er litt søt, så gikk vi over til en grøt som var litt mindre søt. Vi prøver også ny varianter innimellom ,og kan gi den varianten i to uker, så prøve en ny. Han har aldri blitt lei, og alle grøtene har blitt tatt godt imot. Vi har brukt småfolk sin, mildgrøt med frukt eller noe sånt. og den er klart favoritten. men har nå begynt å bruke mer grøter fra nestlè. I går fant jeg en nyhet fra nestlè, mildhvetegrøt med banan og bringebær, og har aldri sett mer iver etter mer. så den falt godt i smak ja:) hmm, vet ikke om dette hjalp, men prøv først å bytte ut et grøtmåltid også kan du jo prøve litt andre varianter. vi begynte å gi grøt fra 6 mnd når gutte var 5mnd. er litt mer å velge i da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå